آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24134

سقف قیمت جوجه‌ یک‌روزه ۱۵هزار و۵۰۰ تومان

برخی عادت کرده‌اند جوجه را ارزان بخرند دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان اینکه جوجه یکروزه از ۵۰۰۰ تومان تا ۱۵ هزار و۵۰۰ تومان قیمت دارد، گفت:

سقف قیمت جوجه‌ یک‌روزه ۱۵هزار و۵۰۰ تومان

برخی عادت کرده‌اند جوجه را ارزان بخرند

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان اینکه جوجه یکروزه از ۵۰۰۰ تومان تا ۱۵ هزار و۵۰۰ تومان قیمت دارد، گفت: برخی از تولیدکنندگان از اردیبهشت طی چندین‌ماه جوجه یکروزه را به طور میانگین ۳۰۰۰ تومان خریداری و به این قیمت عادت کرده‌اند و ۱۵هزار تومان را گران می‌دانند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایسنا ، محمدرضا صدیق‌پور با بیان اینکه چرا قیمت جوجه یکروزه افزایش یافته و بنابر گفته برخی از تولیدکنندگان به ۱۷ هزار تومان رسیده است، گفت: جوجه یکروزه از ۵۰۰۰ تومان تا ۱۵ هزار و۵۰۰ تومان قیمت دارد و سقف آن ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. البته لازم به‌ذکر است بعد از تغییر نرخ ارز دو نهاده اصلی خوراک از ترجیحی به نیمایی، قیمت جوجه یکروزه کمتر از ۱۵ هزار تومان نخواهد بود.
وی ادامه داد: علت اختلاف قیمت جوجه یکروزه نیز تفاوت در نژاد، سویه و سن مرغ مادر جوجه‌های یکروزه تولیدی است.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه اضافه کرد: برخی از تولیدکنندگان از اردیبهشت طی چندین‌ماه جوجه یکروزه را به طور میانگین ۳۰۰۰ تومان خریداری و به این قیمت عادت کرده‌اند و ۱۵ هزار تومان را گران می‌دانند.
وی با اشاره به اینکه قبل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت جوجه یکروزه ۶۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان بود، گفت: طبیعتا بعد از حذف ارز دولتی و تغییر ارز نهاده‌ها به نیمایی قیمت جوجه یکروزه نیز می‌بایست بالا می‌رفت و به‌طور میانگین حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان باشد.
به گفته وی قیمت جدید مرغ یعنی هر کیلو ۶۳ هزار تومان هم بر اساس قیمت جوجه ۱۳ تا ۱۵ هزار تومانی تعیین شده است.
صدیق پور در پاسخ به این سوال که چرا جوجه یکروزه قیمت مصوب ندارد؟ گفت: چون جوجه یکروزه محصول نهایی نیست و به عنوان نهاده تعریف می شود، قیمت مصوبی هم برای آن تعیین نمی‌کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

  • حنانه پاسخ به نظر

    صدیق پور در پاسخ به این سوال که چرا جوجه یکروزه قیمت مصوب ندارد؟ گفت: چون جوجه یکروزه محصول نهایی نیست و به عنوان نهاده تعریف می شود، قیمت مصوبی هم برای آن تعیین نمی‌کنند…
    منطق و دلیل هولناک برای اثبات حرفشان این جوریه. اونوقت اول سال، برای جون آدم، قیمت ثابت تعیین می کنن !!

چندرسانه‌ای