آخرین خبرها:
شناسه خبر: 38671

سگ در روز چقدر باید بدود یا راه برود؟

سگ‌ها حیواناتی شکارچی هستند که قلمرویی در حدود ۴۰ کیلومتر را به خود اختصاص می‌دهند، این به معنی آن است که سگ‌ها برای به‌‌دست آوردن غذا می‌توانند مسافتی در

سگ در روز چقدر باید بدود یا راه برود؟
سگ‌ها حیواناتی شکارچی هستند که قلمرویی در حدود ۴۰ کیلومتر را به خود اختصاص می‌دهند، این به معنی آن است که سگ‌ها برای به‌‌دست آوردن غذا می‌توانند مسافتی در حدود ۴۰ کیلومتر را طی کنند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | در صورتی که غذا در محدوده قلمرو آنها به سادگی یافت شود، کل قلمرو را طی نخواهند کرد. به‌عبارتی، سگ‌ها صرفاً برای علامت‌گذاری در محدوده قلمرو خود رفت و آمد می‌کنند. سگ در روز چقدر باید بدود یا راه برود؟ سگ در روز چقدر باید بدود یا راه برود؟
بیشتر بخوانید: سگ به چه میزان غذا در روز نیاز دارد؟

سگ‌ها حیواناتی فیزیکی و قلمروطلب

گستردگی قلمرو سگ‌ها نشان می‌دهد که آنها حیواناتی فیزیکی و قلمروطلب هستند، برای سگ‌ها داشتن قلمرو و حفاظت از آن لازمه رسیدن به منابع است.
زمانی‌که می‌خواهیم درباره رفتار طبیعی یک گونه صحبت کنیم، لازم است آن را در محیط طبیعی خود بسنجیم، به این معنی که مثلاً اگر سگی قلمروی در حدود ۴۰ کیلومتر داشته باشد، برای دسترسی به منابع مورد نیاز خود لازم است از موانع عبور کند.
این امر نشان‌دهنده این است که سگ‌ها بیشتر موجوداتی استقامتی هستند تا قدرتی، پس هنگام خرید سگ‌ها به‌جای اینکه به‌دنبال ماهیچه‌های درشت و بزرگ باشید، بهتر است به‌دنبال ماهیچه‌های ریز و دارای خط و خطوط باشید.
بیشتر بخوانید: مشکلات کدام نژاد سگ کمتر است؟
متاسفانه بسیاری به‌دنبال عضلانی کردن ماهیچه‌های سگ خود هستند و این موضوع اخیرا بسیار رواج پیدا کرده، این در حالی است که این افراد از این نکته غافل هستند که سگ‌ها در صورتی عضلاتی شبیه به انسان پیدا می‌کنند که در محیط غیرطبیعی و محیط زندگی انسانی زیست کنند و این شرایط به آن معنی است که سگ نمی‌تواند قلمرو طبیعی خود را داشته باشد یا حداقل رفتاری شبیه به رفتار طبیعی خود بروز کند.

قلمرو سگ‌ها

پرسش مهم اینجاست که آیا سگ‌ها همانند گرگ‌ها به قلمرو وسیع نیاز دارند یا خیر؟ و اگر حیوان را به حال طبیعی خود رها کنید، به‌شکلی که بحث پراکندگی یک گونه رعایت شود، آیا سگ‌ها به مانند گرگ‌ها قلمرویی در حدود ۴۰ کیلومتر را برای خود انتخاب می‌کنند؟
باید توجه داشت که این مهم بستگی به این دارد که منابع مورد نیاز تا چه اندازه در اختیار سگ‌ها قرار گیرد. در اصل پراکندگی شکار و منابع مورد نیاز، همانند سرپناه و فضایی برای تولیدمثل باعث می‌شود که سگ‌ها دارای قلمرویی به این وسعت باشند و این امر می‌تواند هم برای سگ‌ها و هم گرگ‌ها در مسافت‌های متفاوت معنا پیدا کند.
بیشتر بخوانید: سگ ایرانی بخرم یا خارجی؟ قسمت ششم

متناسب با فیزیک و انرژی سگ ورزش‌هایی را برای او در نظر بگیریم

پس برای داشتن سگی سالم لازم است که این خصیصه ژنتیکی آنها را در نظر بگیریم و متناسب با فیزیک و انرژی سگ ورزش‌هایی را برای او در نظر بگیریم تا بتواند نیازهای فیزیکی خود را برآورده کند.
این را می‌دانیم که سگ‌ها در صورتی که ورزش کنند می‌توانند بسیار شاداب و سالم باشند، حال قلمرو یک سگ را در نظر بگیرید که دارای تپ ماهور پستی و بلندی است و سگ می‌تواند از تولگی در این پستی‌ها، بلندی‌ها و تپه ماهورها به بالاترین میزان رشد فیزیکی خود برسد.
سگ‌ها متناسب با فیزیک خود باید ورزش داده شود، به‌عنوان مثال ورزشی که یک «بولداگ» باید انجام دهد با ورزشی که یک سگ «سلوکی» انجام می‌دهد، متفاوت است.
پس سگ‌ها به‌صورت روزمره نیاز به ورزش دارند و این ورزش بستگی به فیزیک، میزان قلمرو و تحرکی دارد که ما برای سگمان در نظر گرفته‌ایم.
بسیاری از دوستان را دیده‌ام که ابزاری شبیه به تردمیل درست کردند و به‌صورت منظم سگ را بر روی آن می‌دوانند، این در حالی است که اگر این دواندن در مسافت و زمان کوتاه اتفاق بیفتد می‌تواند مفید باشد، به شرطی که صرفاً به تردمیل ختم نشود و در ادامه سگ بتواند از موانع نیز بالا و پایین برود و مهارت‌های این چنینی نیز پیدا کند.

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ

به عبارتی سگ‌ها باید به نوعی هم فعالیت‌های هوازی و هم فعالیت‌های غیرهوازی داشته باشد.
پس بهتر است برای داشتن سگی سالم با توجه به محیطی که در اختیار داریم و با استفاده از ابزارهای کمک‌آموزشی همانند توپ، سگمان را به فعالیت وادار کنیم، حال آن سگ چه کوچک باشد و چه بزرگ.
میزان فعالیت سگ بستگی به توان آن حیوان نیز دارد و بهتر است در یک محیط مرکب، سگمان را آنقدر توسط پرتاب توپ و فریزبی ورزش دهیم تا سگ بر روی زمین نشسته و اعلام سابمیشن کند یا تعظیم تنظیم کند و بپذیرد که خسته شده است.
البته در ادامه و در روزهای آینده ظرفیت فیزیکی سگمان افزایش پیدا خواهد کرد، فراموش نکنیم که یک محیط طبیعی دارای پستی و بلندی‌های متعدد است و می‌تواند رودخانه نیز داشته باشد.

طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها

طبیعت بهترین گزینه برای داشتن یک ورزش مناسب

پس برای داشتن یک ورزش مناسب، طبیعت بهترین گزینه است و در صورت در دسترس نبودن می‌توان از پارک‌ها و فضاهای داخل شهری و همچنین راه‌پله‌ها و چوب‌ها نیز استفاده کرد.
راه رفتن در سگ‌ها پدیده بسیار عادی است و صرفاً زمانی که سگ‌ها غذای زیادی خوردند یا انگیزه‌ای برای انجام کاری ندارند به راه رفتن‌های آرام مبادرت می‌کنند، در غیر این صورت، سگ‌ها در حال یورتمه رفتن هستند که می‌تواند باعث ارتقای وضعیت فیزیکی و روانی سگ شود.
آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو به صورت هفتگی برنامه گروهی برای دوستداران سگ‌ها برگزار می‌کند که این محیط ها کاملا طبیعی و دارای دشت، کوه، رودخانه و تپه ماهور هستند.

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو

مطلب بسیار مهم این است که بتوانیم حداقل دو روز در هفته سگمان را به مرحله خستگی از تمرین برسانیم.
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای