آخرین خبرها:
شناسه خبر: 38125

سگ ایرانی بخرم یا خارجی؟ قسمت ششم

سگ در کشورهای غربی از دیرباز مورد استفاده بوده است، همانند کشورمان غربی‌ها نیز برای گله‌داری، کشاورزی و کنترل بعضی از آفات کشاورزی و دامی از سگ‌ها استفاده

سگ ایرانی بخرم یا خارجی؟ قسمت ششم
سگ در کشورهای غربی از دیرباز مورد استفاده بوده است، همانند کشورمان غربی‌ها نیز برای گله‌داری، کشاورزی و کنترل بعضی از آفات کشاورزی و دامی از سگ‌ها استفاده می‌کردند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | ؛ در زمان جنگ جهانی سگ‌ها کاربردهای نظامی نیز پیدا کردند و به مرور تبدیل به رسوم و قوانین تربیتی شده‌اند.
آن چیزی که در مسابقات bh, igp, knpvمی‌بینیم گوشه‌ای کلاسیک از کاربرد سگ‌ها در جنگ‌های جهانی است.

طراحی محیط یکی از اصول تربیتی سگ‌ها طراحی محیط یکی از اصول تربیتی سگ‌ها

زاده‌گیری انتخابی

عمده کشورهای اروپایی توانستند سگ‌ها را به داخل منازل خود راه دهند و سگ را به‌عنوان حیوان خانگی معرفی کردند و با زاده‌گیری انتخابی خلق و خو و نژادهای حد وسط را نیز تولید کردند.
برای درک تغییرات، غربی‌ها شروع به ثبت وقایع کردند که سگ aدر زمانی مشخص چه ظاهر و چه رفتاری دارد و با مقایسه نسل‌ها توانستند آن چیزی را تولید کنند که مدنظر دارند.

ورود سگ‌ها به عنوان کالایی لوکس به بازار تجارت جهانی

سگ‌ها در کشورهای غربی و شرق آسیا تغییرات ظاهری بارزی را شاهد بودند و در اندازه‌های مختلف خودنمایی کردند و به‌عنوان یک کالای لوکس وارد بازار تجارت جهانی شدند.
حال از میان سگ‌های خارجی کدام سگ را می‌توانیم انتخاب کنیم.

ثبت 450 نوع نژاد سگ

حدودا 450 نوع نژاد سگ به ثبت رسیده است و شما می‌توانید با انتخاب سگ مورد نظر، سوالات خود را در مورد مشخصات نژادی و خلق و خو از بیبرو بپرسید.

به‌صورت عمومی سگ‌ها در کشورهای غربی به سه دسته که در گذشته بیان شد، تقسیم می‌شوند. هر کدام از دسته‌های مورد نظر شما باید تاییدیه سلامت جسمی و روانی را دارا باشند.
این امر در کشورهای دیگر به‌صورت کاملا جدی رعایت و پیگیری می‌شود، ولی در ایران باید مراقب بود که سگ را به قیمت بالاتر و باکیفیت پایین‌تر خریداری نکنیم.
خاص‌ترین نژادها که بیشترین کاربرد را در زندگی غربی‌ها دارند، عبارتند از: خانواده جرمن شپهردها با ظاهری متفاوت و سگ‌های بلژیکی و سگ‌های ماستیف یا درشت جثه نوار شمالی کره زمین.

نقش محیط در بروز رفتارهای طبیعی سگ نقش محیط در بروز رفتارهای طبیعی سگ

انتخاب بهترین نژاد و در هر نژاد بهترین زاده

سگ‌هایی که در مراکز حرفه‌ای پرورش یافته‌اند به میزان قابل توجهی از نظر کیفیت فیزیکی و رفتاری نسبت به سگ‌هایی که بدون برنامه تولید شده‌اند، برتری دارند؛ چراکه می‌توان رفتار و خلق و خوی پدر، مادر و اجداد سگ و قرابت ژنتیکی آن‌ها را بررسی کرد و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمود.
انتخاب بهترین نژاد و در هر نژاد بهترین زاده، بستگی به شفافیت شما در وظیفه و شخصیتی دارد که برای سگتان در نظر گرفته‌اید و پس از این شفاف‌سازی می‌توانید بین نژادهای ایران و غربی انتخاب خود را انجام دهید.
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
بیشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای