آخرین خبرها:
شناسه خبر: 37777

سگ ایرانی بخرم یا خارجی؟ قسمت چهارم

در قسمت‌های قبلی گزارش به بررسی ویژگی‌های انواع سگ‌‌های ایرانی پرداختیم و اکنون در ادامه گفتار گذشته درمورد سگ‌های سرابی این مورد را باید بیفزاییم

سگ ایرانی بخرم یا خارجی؟ قسمت چهارم

گام به گام با پرورش و تربیت سگ (بخش نوزدهم)

در قسمت‌های قبلی گزارش به بررسی ویژگی‌های انواع سگ‌‌های ایرانی پرداختیم و اکنون در ادامه گفتار گذشته درمورد سگ‌های سرابی این مورد را باید بیفزاییم که این سگ‌ها هزینه نگهداری پایین و قدرت تطبیق در سطح بالایی را دارند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | برای این نژاد از سگ‌ها با ته‌مانده سفره، البته نه از نظر حجمی، می‌توان تغذیه مناسبی را فراهم کرد.

آشنایی با نژاد سگ سرابی و تاریخچه آن - رایاپت

آشنایی با نژاد سگ سرابی و تاریخچه آن - رایاپت

ویژگی سگ‌های سرابی

سگ‌های سرابی مانند سگ‌های دیگر دچار بیماری می‌شوند و در صورت عدم‌رعایت موازین تغذیه‌ای و بهداشتی می‌توانند دچار مشکلات جسمی طولانی‌مدت شوند و حتی از نظر اندازه و وزن نیز تغییرات منفی خواهند کرد.

روشی اشتباه برای انتخاب توله

از دیرباز یک روش اشتباه برای انتخاب توله در ایران مرسوم شده که بهتر است این مورد را با سوال از شما مخاطب عزیز مطرح کنیم؛ اگر قرار شد از چند توله در کنار مادر توله‌ای را انتخاب کنید، کدام توله را انتخاب خواهید کرد؟
اگر توله‌ها کنار مادر نبودند، کدام توله را انتخاب می‌کنید؟
معمولا در واکنش به این پرسش با این پاسخ مواجه می‌شویم اگر کنار مادر باشند آن توله‌ای که با دیدن ما سر و صدا به پا کرده، اعتراض و حتی پرخاش می‌کند.
وقتی دلیل را جویا می‌شویم و می‌گویند چون خشونت و شجاعت دارد و در پاسخ به این سوال که اگر توله‌ها کنار مادر نباشند کدام را انتخاب می‌کنید؟ جواب باز هم همان است و در جواب اینکه اگر بخواهید از قبل توله‌ای را رزرو کنید، چه؟ باز هم با این پاسخ مواجه می‌شویم.

طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها

بله، دقیقا ما با اشتباه در انتخاب، توله سگ‌هایی پرخاشگر را انتخاب می‌کنیم که دارای مشکلات و اختلالات رفتاری هستند و از این طریق آینده این سگ‌ها را با مخاطره مواجه می‌کنیم.
عمده سگ‌های سرابی در ایران نسبت به انسان عکس‌العمل دوستانه دارند، ولی سگ‌های دیگر به غیر از همجنس را برنمی‌تابند. پس ما سگ‌هایی داریم که با کوچک‌ترین صدا از سمت سگ‌های دیگر به شدت تحریک می‌شوند.
سگ‌هایی با این رفتار جایی در جامعه ندارند و صرفا باید در فضای بسته، در باغ‌ها، گاراژها و نقاطی شبیه به این به زنجیر کشیده شوند و چون جثه درشتی دارند کوچک‌ترین نافرمانی با حرکات فیزیکی سطح بالا جواب داده خواهند شد.

سگ‌های سرابی را کمتر در سطح جامعه می‌بینیم

ما سگ‌های سرابی را کمتر در سطح جامعه و در پارک‌ها و محیط‌های اجتماعی می‌بینیم.
هرچه کمتر از این نژاد و نژادهای بزرگ دیگر صحبت شود، آگاهی عمومی نیز درباره این سگ‌ها افزایش می‌یابد و رفته رفته بازار سگ‌های غیربومی و خوش‌اخلاق‌تر باز خواهد شد.
در نتیجه سگ‌هایی را که قدمت چند ده میلیون سال دارند و با این اقلیم هماهنگ هستند، حذف می‌کنیم و سگ‌هایی با عقله ژنتیکی و بیماری نامعلوم وارد می‌کنیم. پس یک مقوله فرهنگی می‌تواند بر نژاد سگ‌ها نیز تاثیر بگذارد و این قسمتی از اثر پروانه‌ای است.
در نوشتار آینده روش‌های انتخاب تپله مناسب را بیان خواهیم کرد

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
بیشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای