آخرین خبرها:
شناسه خبر: 36105

چگونه با سگ‌مان در منزل ارتباط صمیمانه داشته باشیم؟

گام به گام با پرورش و تربیت سگ (بخش نهم) قسمت پنجم برای ادامه ارتباط خوشایند با سگ در منزل لازم است مکانی را به‌عنوان جای ادرار و مدفوع به سگ معرفی کنیم.

چگونه با سگ‌مان در منزل ارتباط صمیمانه داشته باشیم؟

گام به گام با پرورش و تربیت سگ (بخش نهم)

قسمت پنجم

برای ادامه ارتباط خوشایند با سگ در منزل لازم است مکانی را به‌عنوان جای ادرار و مدفوع به سگ معرفی کنیم. متناسب با اندازه سگ و فضایی که در اختیار داریم می‌توانیم محلی را در حیاط یا در سرویس بهداشتی برای سگمان در نظر بگیریم و اجازه بدهیم سگمان تحت کنترل و بدون استرس در کنار ما و در محل مورد نظر ادرار یا مدفوع کند.
اخبار سبز کشاورزی ، دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | این عمل عمدتا به سادگی اتفاق نمی‌افتد و بعضا سگ می‌تواند بدون استرس کار خود را انجام ‌دهد.

راه افزایش سطح تعامل با سگ

برای افزایش سطح تعامل با سگ بهتر است برنامه غذایی سگ را کاملا مشخص کنیم. اینکه چه میزان غذا در چه زمانی و در ادامه کدام انجام مسئولیت دریافت خواهد کرد. با کنترل حجم غذا و آب و زمان احتمالی ادرار یا مدفوع را می‌توانیم پیش‌بینی کنیم و خواهید دید عمدتا سگ‌های سالم ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بعد از غذا خوردن مدفوع و به مجرد خوردن آب ادرار می‌کنند .

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ

طراحی محیط در منزل برای سگ

طراحی محیط برای سگ در منزل باید به گونه‌ای باشد که سگ در انجام امور واجب خود دچار مشکل و اضطراب نشود و در کمال آرامش دفع را انجام دهد.
سگ‌ها در صورت مضطرب بودن کمی در دفع ادرار و مدفوع اشتباه خواهند کرد که می‌تواند موجبات ناخرسندی شما را فراهم آورد.
همواره در طراحی محیط نقش‌آفرینی سگ، باید این نکته در نظر گرفته شود که اگر سگ در محیط رفتار طبیعی خود را نشان می‌دهد، محیط درست طراحی شده است و اگر محیطی همراه با اضطراب طراحی کرده باشیم سگ رفتار طبیعی خود را نشان نخواهد داد و این اقدام برنامه تربیتی و تعامل طولانی مدت را نا مطمئن خواهد کرد.
در مواجهه اولیه با هر ابزار و محیط جدید باید به سگ زمان داده شود تا از حالت اضطراب خارج شود و به آرامش رسیده و رفتار طبیعی خود را نشان دهد.
هر چیزی در منزل می‌‌تواند سگ را هیجان زده کند و این هیجان منجر به تولید هورمون‌هایی در سگ می‌شود که جنب و جوش را در سگ بالا برده و در نهایت خرابکاری در منزل شکل می‌گیرد.
در ورود به محیط‌هایی که می‌تواند سگ را هیجان زده کند نباید شتابزده عمل کرد و زمانی که می‌بینیم سگ در آن محیط رفتارهای غیرطبیعی ناشی از اضطراب را از خود نشان می‌دهد فورا محیط را عوض کرده و آستانه تحمل سگ در محیط جدید را در نطر بگیریم.

چگونه با سگ‌مان در منزل ارتباط صمیمانه داشته باشیم؟ چگونه با سگ‌مان در منزل ارتباط صمیمانه داشته باشیم؟

واکنش متفاوت سگ‌ها بسته به هر سگ و تجربه سگ

تمامی سگ‌ها دارای هیجانی برابر نیستند و واکنش سگ‌ها بسته به هر سگ و تجربه سگ می‌تواند متفاوت باشد.
در طراحی محیط داخل منزل برای نگهداری سگ حتما حضور و عدم‌حضور خود را در نظر بگیرید، سگ‌ها در زمان حضور ما رفتاری متفاوت با زمانی دارند که در محیط نیستیم؛ در نیتجه یا باید سطح آموزش‌ها را در سگ ارتقاء دهیم یا بازنگری در طراحی محیط داشته باشیم.
نیاز توله‌های حدود ۳ تا ۷ ماهه متفاوت از نیاز توله ها از ۷ تا ۱۲ ماهگی است و آزمون خطاها در سن ۳ تا ۷ ماهگی بیشتر خواهد بود در نتیجه امکان بروز خسارت بیشتر است.

شکل بروز رفتار مرتبط به آموزه‌های صاحب و محیط است

درک ابتدایی در سگ‌ها از بدو تولد اتفاق می‌افتد و رفته رفته با تکامل سیستم عصبی در ارتباط با یادگیری موضوعات جدید، رفتارهای خاص هر سگ بروز می‌کند که شکل بروز رفتار دقیقا مرتبط به آموزه‌هایی است که توسط صاحب و محیط برای سگ ایجاد شده است.
در سن بین ۳ تا ۷ ماهگی بازی سگ‌ها در راستای تقویت مهارت‌های حیاتی برای بقاست و فرض انجام این بازی‌ها ربطی به قرار گرفتن در محیط خاصی ندارد و سگ برای بقا در هر محیطی به این تمرین‌ها و کسب تجربه‌ها نیاز دارد.

ما با تغییر در اندازه و شدت بخشی به بعضی از رفتارهای غریزی سگ‌ها می‌توانیم تفاوت در سگ ایجاد کنیم و به نوعی رفتار سگ را به سمت اهداف خود تقویت یا سرکوب کنیم، در صورت انجام چنین کاری باید توجه داشته باشیم که نیازهای اصلی سگ و نوع نگرش سگ‌سانان را در نظر بگیریم و افراط در سوق‌دهی حرکات به قدری نباشد که سگ آموزش‌های لازم و ابتدایی خود را از دست بدهد؛ چراکه در هر صورت اگر این آموزش‌ها در کودکی بروز نکند می‌تواند درسن بالاتر و به صورت نابرجا ایجاد گردد که در محیط طبیعی می‌تواند باعث کاهش شایستگی زیستی سگ شود.
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/ تلفن تماس: 09362615171
بیشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای