آخرین خبرها:
شناسه خبر: 34843

تجربه لذت‌بخش داشتن سگ

انسان‌ها موجوداتی حسابگر و منفعت‌نگر هستند و در صورتی کاری را آغاز می‌کنند یا کاری را ادامه می‌دهند که تعریفی از سود و زیان در آن مشهود باشد.

تجربه لذت‌بخش داشتن سگ

گام به گام با پرورش و تربیت سگ (بخش سوم)

انسان‌ها موجوداتی حسابگر و منفعت‌نگر هستند و در صورتی کاری را آغاز می‌کنند یا کاری را ادامه می‌دهند که تعریفی از سود و زیان در آن مشهود باشد.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربینی و پرورش سگ «بیبرو» | سگ‌ها در صورتی می‌توانند طولانی‌مدت با انسان زندگی کنند که تعریفی برای این رابطه وجود داشته باشد. رابطه سگ با انسان زمانی ادامه‌دار است که دارای ضوابطی از پیش تعیین شده باشد.

تجربه لذت‌بخش داشتن سگ تجربه لذت‌بخش داشتن سگ

سگ‌ها‌ عمدتا به عنوان حیوانات مزرعه شناخته می‌شوند و هر حیوانی در مزرعه دارای مسئولیتی است. مسئولیت سگ‌ها در مزرعه به نگهبانی و مواردی از این قبیل خلاصه می‌شود؛ ولی امروزه دیده می‌شود که سگ‌ها خارج از مسئولیت اجدادی خود برای اهداف دیگری نیز پرورش تربیت و نگهداری می‌شوند.

سگ‌ها در دنیای مدرن

کاربرد سگ‌ها در دنیای مدرن کمی متفاوت با اجدادشان در دنیای باستان است و هر روز بر این کاربردها افزوده می‌شود.
کارکردهایی نظیر زنده‌یابی موادیابی عملیات‌های نظامی انجام حرکات نمایشی و طبق آخرین یافته‌ها مورد تجویز روانشناسان قرار گرفته‌اند و حتی در صنعت مدلینگ تکمیل‌کننده پازل تبرج قرار گرفته‌اند و حتی به‌عنوان اسباب‌بازی برای کودکان در جوامع نه چندان پیش رفته درآمده‌اند.

تجربه لذت‌بخش داشتن سگ تجربه لذت‌بخش داشتن سگ

نقش مهم سگ‌ها در زندگی انسان است

تمامی موارد و حتی بیش از این‌ها حاکی از قابلیت سگ‌ها و نقش مهم آنها در زندگی انسان است. پس می‌توان گفت سگ‌‌ها همانند دیگر حیوانات خانگی از زندگی ما دور نخواهند شد، بلکه در زمانی مشخص کم‌رنگ و پررنگ و حضور یا عدم حضور خواهند داشت.
ضابطه‌مندی هر نوع رابطه‌ای لازمه دوام و بقای رابطه است و همچنین وجود ضابطه احتمال بالا بردن لذت را از رابطه افزایش می‌دهد.

سگ باید مسئولیت مشخصی داشته باشد

ما در صورتی می‌توانیم از داشتن سگ‌ها لذت ببریم که سگ دارای مسئولیت مشخصی باشد و هر چند این مسئولیت ناچیز باشد.
مسئولیت‌پذیری صفتی ارثی نیست، بلکه باید به صورت برنامه‌های آموزشی به سگ ارائه شود و کسب آموزش‌های تعریف شده ضامن لذت و زندگی متقابل سگ و انسان با یکدیگر است.
آموزش‌ها در سطوح مختلف با توجه به نژاد سگ و تعریف مسئولیت از طرف صاحب سگ‌ اعمال می‌شود و سگ یاد می‌گیرد در ازای امکاناتی که در اختیار دارد (غذا، هیجان و قلمرو) مسئولیت‌های دارد که باید طبق تعریف آنها را انجام دهد.
هرچه این تعاریف دقیق‌تر باشد ناخواسته رابطه محکم‌تری شکل می‌گیرد و این رابطه دوام بیشتری خواهد داشت.

تجربه لذت‌بخش داشتن سگ تجربه لذت‌بخش داشتن سگ

نظم مهم‌ترین نکته برای ایجاد تغییر در خودمان و سگمان است

برای لذت بردن از سگ خودمان باید تغییراتی در سبک زندگی نوع نگرش و رفتار خود داشته باشیم و نکته اینکه این تغییرات به مرور و آرام آرام در ما و سگمان ایجاد می‌شود و نمی‌توان به‌طور ناگهان تغییراتی بزرگ ایجاد کرد.
مهم‌ترین نکته در ایجاد تغییر در خودمان و سگمان نظم است. ذکر این جمله در این لحظه خالی از لطف نیست که تغییر افکار باعث تغییر گفتار و تغییر رفتار و تغییر شخصیت و تغییر سرنوشت می شود.
پس ما همان می‌شویم که فکر می‌کنیم و اگر ناخوشایندی در قسمتی از زندگی وجود دارد، لازم است به عقب نگاه کنیم و مجددا خود را ترمیم و تغییر دهیم‌ تمامی امور آموزشی در دنیا با این روند به بقا ادامه می‌دهند و تربیت هر موجود ذی‌روحی از همین قانون تبعیت می‌کند.
بیشتر بخوانیم:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای