آخرین خبرها:
شناسه خبر: 35124

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ

انسان‌ها همواره در طول تاریخ به دنبال تثبیت محیط، منابع، رفتار و غیره بوده‌اند، هر زمان که تثبیت اتفاق افتاده باشد پیشرفت نیز حاصل شده است .

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ

گام به گام با پرورش و تربیت سگ (بخش چهارم)

انسان‌ها همواره در طول تاریخ به دنبال تثبیت محیط، منابع، رفتار و غیره بوده‌اند، هر زمان که تثبیت اتفاق افتاده باشد پیشرفت نیز حاصل شده است.
اخبار سبز کشاورزی ، دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | لازمه رسیدن به ثبات در کائنات نظم است، هر مجموعه‌ای با توجه به مشخصات فیزیکی و شیمیایی دارای نظمی از پیش تعیین شده است و در زمان تغییرات بنیادی به سمت بی‌نظمی که در نهایت عین نظم است میل پیدا خواهد کرد.

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ

تعامل انسان‌ها با حیوانات

تعامل انسان‌ها با حیوانات در طول تاریخ دستخوش تغییرات زیادی شده است، گاه تغییرات از سمت محیط و گاه توسط انسان حادث شده است.
هر نوع تغییری در هر دو جامعه می‌تواند تعادل را برهم بزند و می‌تواند به موفقیت و عدم‌موفقیت یکی از مجموعه‌ها منجر شود. در هر دو صورت بعد از گذشت زمان یک گونه به‌صورت نسبی بر گونه دیگر شایستگی نسبی خواهد یافت.
تعریف اصلی توسعه پایدار نزد عالمان توسعه فرایندی است که آینده مطلوب را برای جوامع بشری متصور می‌شود که در آن شرایط زندگی و استفاده از منابع بدون آسیب رساندن به یکپارچگی، زیبای و ثبات نظام‌های حیاتی، نیازهای انسان را برطرف می‌سازد.
تعریف فوق، تعریفی زیبا از رعایت حقوق جانداران ساکن در کره زمین است و خواه‌ناخواه رعایت حقوق واقعی یک گونه منجر به رعایت حقوق طبیعی و ذاتی گونه‌های مرتبط با آن گونه می‌شود.

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ

در تعریف توسعه پایدار آنچه فراموش شده، ظرف زمان است؛ زیرا برای ایجاد برتری یک گونه و ایجاد تعادل در رفتارهای عمومی با محیط اطراف مجموعه‌ای از زیست‌بوم‌ها به همراه گونه‌های موجود در آن گونه به انقراض رسیده یا به شدت جمعیت خود را از دست می‌دهند که می‌تواند باعث برهم خوردن تعادل زیست‌کره شود و طبق تعریف فرایند اثر پروانه‌ای هر عدم تعادلی در یک زیست بوم تاثیر خود را به سرعت بر زیست بوم دیگر می‌گذارد و فقط درک زمان لازم برای تغییر یک زیست بوم و احیای آن برای انسان غیرممکن و بیشتر غیرملموس است؛ چراکه عمر انسان به قدری طولانی نیست که وقایع را درک کند .
پس می‌توان گفت چیزی به نام توسعه پایدار کلان وجود ندارد و فقط می‌توان تلاش کرد توسعه پایدار تعاملی کوتاه‌مدت با کمترین خطا را ایجاد کرد.
هر زمان که سگ‌ها در جامعه نقشی ثابت و تعریف شده پیدا کنند می‌توان تعامل پایدار این دو گونه را شاهد بود
تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ بستگی به موارد زیادی از جمله موارد فرهنگی دارد. هر زمان که سگ‌ها در جامعه نقشی ثابت و تعریف شده پیدا کنند می‌توان تعامل پایدار این دو گونه را شاهد بود.
تعامل پایدار نیاز به ابزارهای شناختی دارد تا بتواند متناسب با فرهنگ عمومی جامعه تعاریفی را تولید کند و در جامعه گسترش و همچنین به آن جایگاه و شأن اجتماعی دهد.

اول خود را تعریف کنیم

برای رسیدن به این امر لازم است اول خود را تعریف کنیم به نیازها و خواسته‌های خود کاملا آگاه شویم و در ادامه مطالعه برای درک نیازها و خواسته‌های اساسی خود به یقین برسیم که تفاوتی بین نیازها و خواسته‌های خود می‌توانیم قایل شویم و اکنون وقت این است که نگاهی به اطراف داشته باشیم و جایگاه اطرافیان چه انسان و غیرانسان را برای خود تعریف و مشخص کنیم.
حال اگر نیازی به داشتن حیوانی به نام سگ داشتید، آن را خریداری کنید. اگر این چنین باشد سگ در زندگی ما دارای جایگاهی مشخص و ثابت است و این فهم از خود می‌تواند به توسعه تعامل پایدار با جامعه سگ‌ها منجر شود.

قبل از ورود سگ به زندگیمان کمی تأمل کنیم

پس لازم است قبل از ورود سگ به زندگیمان کمی تأمل کنیم و شرایط روحی، روانی و محیطی را در صورت لزوم فراهم کنیم و حال وقت دعوت کردن مهمانی به نام سگ است.
بیشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای