آخرین خبرها:
شناسه خبر: 35314

طراحی محیط یکی از اصول تربیتی سگ‌ها

گام به گام با پرورش و تربیت سگ (بخش پنجم) قسمت یک طبق تعریف سه مولفه اصلی تربیتی یک سگ شامل سگ و نیازها و انسان و محیط زندگی سگ است که مورد ۱و۲ به صورت اجمالی

طراحی محیط یکی از اصول تربیتی سگ‌ها

گام به گام با پرورش و تربیت سگ (بخش پنجم)

قسمت یک

طبق تعریف سه مولفه اصلی تربیتی یک سگ شامل سگ و نیازها و انسان و محیط زندگی سگ است که مورد ۱و۲ به صورت اجمالی بررسی شد.
اخبار سبز کشاورزی ، دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | سگ‌ها موجوداتی تربیت‌پذیر هستند و این تربیت‌پذیری نسبی است و بستگی به عوامل درونی و بیرونی در سگ‌ها دارد. کنترل عوال درونی سگ‌ها به ژنتیک و همچنین به اتفاقات رخ داده در بیرون بستگی دارد؛ یعنی زمانی یک صفت ذاتی در سگ بروز می‌کند که محیط بیرون آن را طلب کند.

طراحی محیط یکی از اصول تربیتی سگ‌ها طراحی محیط یکی از اصول تربیتی سگ‌ها

اهمیت طراحی محیط در تربیت سگ‌ها

ما می‌توانیم با طراحی محیط یکی دیگر از اصول تربیتی سگ‌ها را در اختیار بگیریم. هر نوع نقش آفرینی در سگ‌ها در محیطی خاص اتفاق می‌افتد؛ به عنوان مثال در پی یافتن قارچی به نام ترافل سگ‌ها باید حتما برای پیدا کردن قارچ در محیط جنگلی آموزش و آزمایش شوند.
مثال دیگر برای درک بهتر این مطلب این است که سگ‌های پلیس همواره در محیط‌های پر ازدحام در حال تردد و در پذیرفتن آموزش و انجام عملیات هستند؛ پس برای رسیدن به بالاترین تمرکز در انجام عملیات‌ها حتما باید محیط‌های احتمالی شبیه‌سازی شوند و سگ‌ها در این محیط شبه واقعی با تمرکز بالا امور مربوطه را انجام دهند و رفته رفته به محیط واقعی به همرا اتفاقات پیش‌بینی نشده وارد شوند و در نهایت بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.
متناسب با محیط‌های مختلف و انتظاراتی که از سگ‌ها داریم دوره‌های آموزشی و آزمایش‌هایی برای سگ‌ها طراحی شده است که عبارتند از: تست بی‌چ و تست ای‌جی‌پی ۱و۲و۳ و تست کا ان پی وی و تست پی اس ای و در نهایت تست سگ ورزشی و مواردی از این قبیل.

طراحی محیط یکی از اصول تربیتی سگ‌ها طراحی محیط یکی از اصول تربیتی سگ‌ها

سگ‌ها در تعامل با جامعه انسانی وظایفی از پیش تعیین دارند

نقطه تفاوت اکثر دوره‌های بین‌المللی برای سگ تفاوت محیط هر دوره و حساسیت و تمرکز و دقت انجام فرامین است. سگ‌ها در تعامل با جامعه انسانی دارای وظایفی از پیش تعیین شده‌اند که این وظایف متناسب با شرایط فیزیکی سگ‌ها در نظر گرفته شده است.

سگ‌ها را هرگونه که تربیت کنیم تربیت می‌شوند

سگ‌ها را هرگونه که تربیت کنیم تربیت می‌شوند اگر سگ ما در محیط پر ترافیک چه صوتی و چه تصویری آموزش داده شود در محیط‌هایی نظیر همان محیط عملکرد بالایی را از خود نشان خواهد داد.
سگ‌ها در مواجهه با محرک‌های محیطی رفتارهای بعضا شبیه به یکدیگر نشان می‌دهند که برای درک این رفتارها لازم است زندگی و آموزش‌های سگمان را واکاوی کنیم.

کنترل هیجان در سگ‌ها

هرچه رفتار سگ در مواجهه با محرک‌ها کنترل شده‌تر و پردازش شده‌تر باشد، مشکلات کمتر در کنترل سگمان خواهیم داشت و در نگاهی سطح بالاتر می‌توانیم انتظار رفتاری محکم‌تر از سگمان داشته باشیم.
طراحی محیط به ما کمک می‌کند که بتوانیم شرایطی را برای سگمان فراهم کنیم که از محیط مورد نظر در ذهن داریم و هر چه این طراحی واقع‌گرایانه‌تر باشد نتیجه کار بهتر است.
سگ‌ها در مواجهه با هر محرکی در ابتدا بسیار شتابزده عمل می‌کنند و بهتر است با ابزارهای کنترلی خودمان این میزان هیجان را کنترل و به آن جهت دهیم.
کنترل هیجان حتما باید در محیط‌هایی شبیه با محیط واقعی اتفاق بیفتد.
بیشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای