آخرین خبرها:
شناسه خبر: 37120

کدام نژاد سگ بهتر است؟

سگ‌ها در تمامی مناطق کره‌زمین دیده می‌شوند، گروهی از سگ‌ها به‌صورت طبیعی و گروهی به‌صورت زاده‌گیری انتخابی به‌وجود آمده‌اند. عمدتاً سگ‌های کوچک میانگین وزنی

کدام نژاد سگ بهتر است؟

گام به گام با پرورش و تربیت سگ (بخش پانزدهم)

قسمت دوم

سگ‌ها در تمامی مناطق کره‌زمین دیده می‌شوند، گروهی از سگ‌ها به‌صورت طبیعی و گروهی به‌صورت زاده‌گیری انتخابی به‌وجود آمده‌اند. عمدتاً سگ‌های کوچک میانگین وزنی بین 3 تا 10 کیلو را دارند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | این سگ‌ها متناسب با منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند پوشش متفاوتی دارند. در ایران در منطقه آذربایجان شرقی و اردبیل سگ کوچک جثه‌ای به نام فیندو زندگی می‌کند. فیندو هم چوپانی می‌کند و هم به کنترل آفات در مزارع کمک می‌کند.
سگ‌های کوچک جیره غذایی طبیعی همانند گربه‌ها دارند و البته با استقامتی بیشتر. نژادهای مختلفی از سگ‌های کوچک جثه در دنیا وجود دارد که بیشتر دارای پوششی ضخیم و مقاوم در برابر گاز گرفتن هستند. این پوشش حتی روی بینی سگ‌ها را نیز دربر می‌گیرد. وجود پشم و مو بر روی پوزه سگ را از گازهای احتمالی جوندگان مصون نگه می‌دارد.

کدام نژاد سگ بهتر است؟ کدام نژاد سگ بهتر است؟

سگ‌های کوچک جثه عمدتاً دارای انرژی و جنب و جوش زیادی هستند که در صورت مصرف نکردن این انرژی توسط رفتار ابزارهای خود سگ راهی برای تخلیه آن پیدا می‌کند.

هر سگ کوچکی کم انرژی نیست

تصور بسیاری از مردم درباره سگ‌های کوچک جثه اشتباه است. هر سگ کوچکی کم انرژی نیست و بهتر است متناسب با انرژی و خلق و خوی سگ، بازی یا تمرین‌هایی را برایش در نظر بگیریم که در آینده تبدیل به وظیفه سگ شود و مرحله به مرحله پیشرفت کند و پویایی ذهن را در سگ بالا نگه‌دارد.
تریر، اشپیتز، شیتزو، وولش کورگی و لانکاشایر هیلرو نژادهای دیگری هستند که می‌توان به‌عنوان سگ خانگی از آن‌ها بهره برد؛ ولی هر کدام از این سگ‌ها در صورت تولید و پرورش استاندارد اخلاق خاص خود را دارند.

طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها در صورت خرید این نژادها یا سگ‌هایی از این قبیل که ترکیبی از این نژادها هستند، باید بدانید که همانند سگ‌های بزرگ لازم است که هیجان و مکاشفات روزانه در آن‌ها اتفاق بیفتد تا سلامت روانی سگ تضمین شود.

اسباب بازی، توپ بند دار و محدوده مشخص قلمرو یا در اصطلاح جایی که سگ باید در آن استراحت کند باید مشخص باشد و این فضا به‌عنوان فضای داخلی یا قلمرو محسوب نمی‌شود و عمدتا در این فضا خرابکاری صورت نمی‌گیرد، مگر اینکه در قسمتی از برنامه تربیتی اشتباه کرده باشید.
طرح مساله و درست کردن هزارتو و بازی‌های پیچیده مناسب به نظر می‌رسد و شادابی را افزایش می‌دهد.

طراحی محیط یکی از اصول تربیتی سگ‌ها طراحی محیط یکی از اصول تربیتی سگ‌ها

تمرین فرامین با سگ‌های کوچک کمی سخت‌تر از سگ‌های بزرگ

کار کردن و تمرین فرامین با سگ‌های کوچک کمی سخت‌تر از سگ‌های مینیاتوری و بزرگ است؛ چراکه نه وزن کمی دارند و نه وزن زیاد، نه می‌شود آنها کامل در آغوش گرفت و نه می‌شود کامل رها باشند.
این سگ‌ها عموما دارای دست و پاهای کوتاهی هستند که انجام فرامین را کمی چالش برانگیز می‌کند؛ به علت زاده‌گیری صرفا بر مبنای ظاهر سگ‌های کوچک جثه عمدتا مشکلات داخلی و فک و صورت و از همه مهمتر اخلاقی را می‌توان به وضوح مشاهده کرد.
در صورت تمایل به خرید از آکادمی تربیت سگ بیبرو مشاوره رایگان دریافت کنید.
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱

بیشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای