آخرین خبرها:
شناسه خبر: 36997

کدام نژاد سگ برای شرایط من مناسب است؟

کدام نژاد سگ برای شرایط من مناسب است؟ سگ‌ها به‌صورت کلی به سه دسته تقسیم می‌شود: 1-مینیاتوری، 2-کوچک و 3-سگ‌های بزرگ.

کدام نژاد سگ برای شرایط من مناسب است؟

گام به گام با پرورش و تربیت سگ (بخش چهاردهم)

سگ‌ها به‌صورت کلی به سه دسته تقسیم می‌شود: 1-مینیاتوری، 2-کوچک و 3-سگ‌های بزرگ.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | تمامی سگ‌ها چه کوچک و چه بزرگ خود را در تمامی امور کامل می‌بینند و همواره دارای سه نیاز اصلی هستند؛ 1-تغذیه، 2-هیجان و 3-قلمرو. فرقی نمی‌کند سگ کوچک باشد یا بزرگ در هر حال این سه نیاز باید مرتفع شود.

کدام نژاد سگ برای شرایط من مناسب است؟ کدام نژاد سگ برای شرایط من مناسب است؟

نیازهایی کاملا یکسان، ولی با شدت و اندازه متفاوت

سگ‌ها متناسب با جثه نیازهایی با کمیت‌های متفاوت دارند؛ جنس نیازها کاملا یکسان، ولی شدت و اندازه آنها متفاوت است. سگ‌های مینیاتوری نزدیک به یک قرن است که طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند؛ سگ‌های مینیاتوری دارای جثه کوچکی هستند و فلسفه وجودیشان نیز کنترل حشرات، آفات و جوندگان کوچک است.
به مرور و با زاده‌گیری انتخابی، جثه سگ‌ها کوچک‌تر و آستانه‌های رفتاری نظیر شدت واق زدن و فضایی که لازم دارند نیز کمتر یا کنترل شده است.
سگ‌های مینیاتوری احتیاج به فضای زیادی برای نگهداری ندارند، ولی از نظر نیازهای اساسی با سگ‌های کار و درشت جثه همسان هستند.
جثه کوچک در نژادهای کوچک باعث آسیب‌پذیری آن‌ها شده است و در پی این آسیب‌ها در گذر زمان و زاده‌گیری صرفا بر مبنای مشخصات ظاهری عکس‌العمل‌های تند جای خود را به عکس‌العمل‌های طبیعی داده است.

سگ‌های مینیاتوری و اختلال رفتاری

تقریبا تمامی سگ‌های مینیاتوری که در ایران موجود است یا قرار است در آینده تولید شوند، دارای مشکلات رفتاری، اختلال رفتاری و ناهنجاری‌های رفتاری هستند؛ ولی به دلیل کوچک بودن و تاثیر کمرنگ در زندگی افراد معمولا رفتارهای این چنینی نادیده گرفته می‌شوند.
سگ‌ها در هر جامعه‌ای باید دارای مسئولیت باشند، خواه این مسئولیت اندک باشد. داشتن وظیفه در سگ‌ها باعث اصلاح رفتار و کنترل روان سگ می‌شود.

بیبرو راهنمای شما در رفع مشکلات سگ‌ها

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو با بیش از یک دهه فعالیت رفع‌کننده تمامی مشکلات سگ‌ها در سطوح مختلف است.
در گذشته نه چندان دور در کشورهای اروپایی، شرق و جنوب شرق آسیا از سگ‌های مینیاتوری برای کنترل آفات و حشرات استفاده می‌شد. این بدان معنی است که می‌توان از سگ‌ها برای کنترل حتی حشرات خاص نیز استفاده کرد.

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ

ردپای سگ‌ها در کت واک‌ها و صنعت مدلینگ

امروزه ردپای سگ‌ها را می‌توان در کت واک‌ها و صنعت مدلینگ دید؛ سگ‌های مینیاتوری در دهه گذشته به‌عنوان ابزاری برای تغییر سبک زندگی استفاده شده‌اند.
در روانشناسی در روند بسیاری از آزمایش‌ها و در نتیجه یافته‌های آزمایشی روی سگ‌ها نتایجی حاصل شد و اکنون شاهدیم که برای رفع مشکلاتی نظیر بیماری افسردگی در غرب (به درستی) و در ایران (به صورت نادرست) از سگ‌ها استفاده می‌شود.
سگ‌های مینیاتوری در حال حاضر درحال تغییرات در اندازه و وزن هستند و رفته رفته از سگ‌های مینیاتوری سگ‌هایی کوچک جثه نظیر سگ‌هایی که در یک فنجان جای می‌شوند و در نهایت در جیب هم جا خواهند شد نیز تولید خواهد شد.

اصول نگهداری سگ‌ مینیاتوری

صرف داشتن سگ کوچک، تاثیر زیادی بر مقولات فرهنگی ندارد؛ بلکه بر نیازها و مدل زندگی که باید برای داشتن یک سگ کوچک ایجاد کرد تاثیرگذار است. البته تاثیر فرهنگی این کوچولوهای زیبا را نباید دست‌کم بگیریم.
برای نگهداری از یک سگ مینیاتوری لازم است به اصول نگهداری سگ‌ها اشاره کنیم. برای داشتن یک سالم باید به سه اصل زیر دقت کنیم: 1-نظم، 2-نشاط و 3-قطعیت.
با تغییر این سه مورد ما شاهد تغییر سبک زندگی خود نیز خواهیم بود. سگ به تنهایی تاثیرگذار نیست، بلکه جریانات قبل و بعد سگ بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱

بیشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای