آخرین خبرها:
شناسه خبر: 36670

طراحی محیط با توجه به شرایط روحی و فیزیکی سگ

گام به گام با پرورش و تربیت سگ (بخش دوازدهم) قسمت هشتم در طراحی محیط متناسب با استانداردهای بین‌المللی لازم است در ابتدا ظرفیت سگ را در موقعیت‌های مختلف در

طراحی محیط با توجه به شرایط روحی و فیزیکی سگ

گام به گام با پرورش و تربیت سگ (بخش دوازدهم)

قسمت هشتم

در طراحی محیط متناسب با استانداردهای بین‌المللی لازم است در ابتدا ظرفیت سگ را در موقعیت‌های مختلف در نظر بگیریم و اگر قرار است از تولگی سگ را برای شرکت در دوره‌ها آماده کنیم، شرایط روحی و فیزیکی سگ را بسنجیم.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | توله‌ها عمدتا نسبت به اشیاء و اجسام رفتارهایی ابتدایی و نسنجیده به نمایش می‌گذارند؛ چراکه تعریفی از تفکر شکار ندارند و هر گونه با آن‌ها رفتار کنیم در آینده بازتاب خواهند داد.
در تست bh یا فرمان‌پذیری مطلق سگ فرامینی نظیر صبر، شکیبایی و حرکت در طرف چپ بدن و نگاه توأم به صاحب یا هندلر و همچنین چرخش‌ها و تغییر مسیرها با سرعت‌های آهسته عادی و سریع و نشستن و خوابیدن ناگهانی و تحمل ترافیک و اجسام در حال حرکت نظیر دوچرخه و موتورسیکلت و شخص دونده و اسکیت‌سوار و تمرکز مطلق را یاد خواهد گرفت که هر کدام از این فرامین دارای ابتداییات نیز هستند.

برای داشتن یک سگ خوب لازم است تعریفی از دوره‌های مختلف داشته باشیم؛ چراکه هر دوره شرایط و ضوابط خود را داراست که می‌تواند قابلیت‌های سگ را شامل شود یا سگ توانایی دریافت این سطح از آموزش را نداشته باشد.
در ابتدا لازم است توله‌ای را انتخاب کنیم که به اندازه کافی در کنار مادر و خواهر برادر خود مانده باشد. توله‌ها باید 12تا 14هفته در کنار مادر بمانند تا رفتار بدن او و سگ‌ها را یاد بگیرد. توله‌ها در این بازه زمانی تمام چیزهایی را که برای بقا لازم دارند از مادر خواهند گرفت.
آموزش در این سن به سگ می‌آموزد که در چه زمانی کدام رفتار را از خود نشان دهد. در فرامین آزمون bh پیچیدگی خاصی دیده نمی‌شود، بلکه در هر مرحله باید با صبر و شکیبایی یاد گرفته شود.

تست bh لازمه هر نوع آموزش دیگر است

تست bh لازمه هر نوع آموزش دیگر است و در سن 15تا 14ماهگی به سگ آموزش داده می‌شود. در طراحی محیط آزمون bh از فرامین ساده در یک محیط خصوصی و اجتمایی بهره گرفته شده است، محیطی همراه با ترافیک و خالی از ترافیک.
شخص داور رفتار سگ را قبل از تست در حالت نشسته و خوابیده در بیرون از مانژ مسابقه در نظر می‌گیرد و سلامتی سگ را نیز بررسی می‌کند و در حین بررسی اگر سگ رفتار نا متعارفی از خود نشان دهد مدنظر دلور قرار خواهد گرفت که یا از شرکت در تست حذف می‌شود یا نمره منفی دریافت می‌کند.

تجربه لذت‌بخش داشتن سگ تجربه لذت‌بخش داشتن سگ

پس از ورود به آزمون تمام رفتار سگ در محیطی سرشار از محرک بررسی خواهد شد؛ در صورت لزوم داور می‌تواند مرحله‌ای را تکرار کند. آزمون bhدر محیطی بدون ترافیک و سرشار از ترافیک برگزار می‌شود. پس در زمان تمرین لازم است شرایط رسیدن به محل مسابقه را نیز در نظر داشته باشیم؛ صبر برای رسیدن نوبت به ما برای آغاز تست؛ نحوه ترغیب کردن سگ برای انجام بهترین عملکرد و… .
در طراحی محیط آموزشی می‌توان مرحله به مرحله سگ را پیش برد؛ پس از تست bh که در سن حدود 14ماهگی برگزار می‌شود تست‌های دیگر مانند igp1 است که در سن 18تا 20 ماهگی از سگ گرفته می‌شود که دارای پیش زمینه bh است و در ادامه متفاوت خواهد شد.
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
بیشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای