آخرین خبرها:
شناسه خبر: 38346

مشکلات کدام نژاد سگ کمتر است؟

هر نژادی از سگ که قدرت انتقال ژنتیکی داشته باشد و بتواند مشخصات خود را به نسل آینده انتقال دهد دارای شایستگی زیستی است.

مشکلات کدام نژاد سگ کمتر است؟
هر نژادی از سگ که قدرت انتقال ژنتیکی داشته باشد و بتواند مشخصات خود را به نسل آینده انتقال دهد، دارای شایستگی زیستی است.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | سگ‌ها متناسب با وظایفی که در جامعه برعهده دارند باید توانایی فیزیکی خاصی داشته باشند؛ به‌عبارتی هرچه کار پیچیده‌تر و طاقت فرساتر باشد، توان فیزیکی سگ نیز متناسب با آن باید در سطح بالاتری قرار داشته باشد.

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ

سگ‌ها می‌توانند عمدتاً دارای مشکلات داخلی یا مشکلات ظاهری باشند؛ مشکلات داخلی از قبیل بیماری‌های کبدی، قلبی و عروقی و نظیر این‌ها و همچنین بیماری‌های انگلی و مفصلی که می‌تواند مربوط به دست و پای حیوان باشد.
در کشور ما سگ‌های سالم داخلی و هم سگ‌های سالم خارجی و نژادهایی نظیر پژدر، سرابی، خراسانی، قدرجونی و غیره دیده می‌شود. سگ‌های کار خارجی، نظیر بلژین، مالینو، تروران، لیکینویز، گرونندال، جرمن‌های ورک لاین شولاین و داچ شپردها. البته می‌توانیم از سگ‌های کوچک نام ببریم چه داخلی، چه خارجی، از جمله سگ‌های داخلی مثل فیندو، سگ‌های خارجی مثل پامرانین، شیتزو، تریر، اشپیتز و غیره.

از چه کسی سگ را بخریم؟

به‌صورت کلی اگر در زمان خرید توله توجه کنیم که از چه کسی سگ را خریداری می‌کنیم؛ می‌توانیم سلامت توله را تضمین کنیم.
توله‌ها از هر نژادی که باشند، در صورتی‌که نیازهای اولیه آنها تامین شود مثل تغذیه، هیجان و قلمرو می‌توانند به سگ‌های سالمی چه لحاظ فیزیکی و چه از نظر ذهنی تبدیل شوند.

توله سالم از پدر و مادری سالم به دنیا می‌آید

باید توجه داشت که توله سالم از پدر و مادری سالم به دنیا می‌آید و بهتر است که توله را از پدر و مادری خریداری کنیم که ذهن سالمی دارند.
این امر میسر نمی‌شود، مگر اینکه شما توله خود را از اشخاصی خریداری کنید که هم تربیت‌کننده و هم پرورش‌دهنده سگ هستند و هم می‌توانند درمورد فیزیک سگ به شما تضمین بدهند و هم درمورد ذهن سگ.
برای خرید توله خوب و سالم بهتر است از پدر و مادرهایی خرید کنیم که دارای مشخصات فیزیکی و ذهنی بارزی هستند و توسط دوره‌های بین‌المللی این ویژگی‌ها به اثبات رسیده است.
هرچه درجه و مدارک بین‌المللی سگ بیشتر باشد می‌توان گفت که سلامت فیزیکی و ذهنی سگ در سطح بالاتری قرار دارد و در مقابل مشکلات محیطی و مسئولیت‌ها نقش‌آفرینی بهتری خواهد داشت.

شرایط و محل رشد توله را در نظر بگیریم

برای خرید توله خوب حتما لازم است که فیلم جفت‌گیری پدر و مادر و مدارج بین المللی که طی کردند و همچنین شرایط و محل رشد توله را در نظر بگیریم.
تغذیه در سنین پایین می‌تواند نقش فزاینده‌ای در سلامت فیزیکی، ذهنی و روانی سگ داشته باشد.
هرچه مسائلی که مطرح شد بیشتر رعایت شود می‌توان گفت که سگ از نظر رفتاری مشکلات کمتری را برای ما ایجاد می‌کند.
سگی که مسئول است می‌تواند امنیت و آرامش خاطر بیشتری را برای صاحبش به همراه بیاورد و در عین حال کارایی سطح بالاتری می‌تواند داشته باشد.

تاثیر دریافت‌های محیطی در رفتار سگ‌ها تاثیر دریافت‌های محیطی در رفتار سگ‌ها

سلامت سگ وابسته به میزان مسئولیت‌ها

پس به صورت کلی سلامت یک سگ از نظر روانی و ذهنی بستگی به میزان مسئولیت‌ها و انجام مسئولیت‌ها توسط آن سگ دارد. هرچه سگ مسئول‌تر باشد از لحاظ روانی و فیزیکی، رفتاری با مشکلات کمتر را نشان خواهد داد.
سگ‌ها در نژادهای مختلف دارای تفاوت ظاهری و ذهنی و قابلیت‌های فیزیکی و ذهنی متفاوتی هستند؛ به‌عنوان مثال قابلیت فیزیکی یک سگ بلژین مالینو به هیچ عنوان با هیچ سگ دیگری قابل قیاس نیست.
این سگ ها به سرعت یاد می‌گیرند به شدت آسیب‌پذیر نسبت به رفتارهای نامطلوب هستند و حافظه طولانی‌مدت بسیار سطح بالایی دارند.
در عین حال ژرمن‌های ورک لاین و شولاین آستانه صبر و تحمل بالاتر دارند و می‌توان گفت که از نظر آموزشی سرعت آموزش پایین‌تری نسبت به بلژین مالینو دارند و همچنین در همین دسته قرار می‌گیرند. این موارد بیشتر درمورد سگ‌های کار و بزرگ جثه یا درشت جثه صدق می‌کند.

با داشتن نظم، نشاط و قطعیت می‌توان ژنتیک را تغییر داد

اعتقاد ما بر این است با داشتن نظم، نشاط و قطعیت می‌توانیم ژنتیک را تغییر دهیم و حتی اگر شما دارای سگی باشید که دارای رفتارهای نامطلوب است؛ از طریق سه فاکتور که در بالا ذکر شد می‌توان به آینده آن سگ امیدوار بود و فرقی نمی‌مند که آن سگ کوچک یا بزرگ باشد یا اینکه داخلی یا خارجی باشد.

آموزش و تربیت مساوی با اطمینان خاطر

برای یادگیری اصول تربیتی سگ‌ها مبانی تربیتی س گ‌ها شخصیت‌سازی و داشتن اطلاعات کامل از زندگی سگ‌ها می‌توانید همه روزه با شماره ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱ با باشگاه تربیت سگ بیبرو در تماس باشید.

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو

پس نگران نژاد سگ خود نباشید فقط اهتمام بورزید که سگتان تربیت را بپذیرد و این شعار را فراموش نکنید «آموزش و تربیت مساوی با اطمینان خاطر».
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
بیشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای