آخرین خبرها:
شناسه خبر: 18284

پاویون ویژه شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه اگروفود1401

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

پاویون ویژه شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه اگروفود1401

اخبار سبز کشاورزی : بیست و نهمین نمایشگاه اگروفود از 27 الی 30 خردادماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است که مورد توجه پرشور علاقمندان قرار گرفته است. از جمله شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، پانزده شرکت دانش بنیان فعال در بخش کشاورزی و صنایع غذایی هستند که در پاویون ویژه ای که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تدارک دیده شده، گرد آمده اند.

امیر بامه، مدیر روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در محل این پاویون و در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی که مسئول تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان است، یکی از نهادهای زیر نظر رئیس جمهور بوده که رئیس هیات امنای آن نیز رئیس جمهور است.

وی توضیح داد: پس از اینکه صلاحیت دانش‌بنیانی شرکت‌ها احراز شد، این شرکت‌ها به صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری معرفی شده و از خدمات متفاوت صندوق بهره مند می شوند. خدمات صندوق در چهار دسته اصلی شامل: تسهیلات، ضمانت نامه، توانمندسازی و سرمایه‌گذاری به شرکت های دانش بنیان ارائه می‌شود که هر دسته تنوع و توضیحات خاص خود را دارد.

نمایشگاه اگروفود

بامه در مورد پاویون شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی و صنایع غذایی توضیح داد: یکی از انواع حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان، فراهم کردن شرایط حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است که نمونه آن را ملاحظه می‌کنید.

صندوق نوآوری و شکوفایی، پاویونی در یک نمایشگاه ایجاد می‌کند و شرکت‌های دانش‌بنیانی که محصول و خدمات مناسب این نمایشگاه را داشته باشند با هزینه بسیار اندک که حدود 10 درصد هزینه حضور در نمایشگاه را شامل می‌شود درنمایشگاه حضور پیدا کرده و محصولات و خدمات خود را عرضه می‌نمایند.

وی گفت: در این پاویون پانزده شرکت دانش بنیان حضور دارد که بازخورد آن بسیار خوب بوده و شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند مذاکرات خوبی را با سازمان‌ها،نهادها و دیگر گروه‌های هدف خود برای فروش محصولاتشان داشته باشند.

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای