آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21704

شکارچیان 2 هکتار عرصه جنگلی برا به آتش کشیدند

فعال محیط زیستی می‌گوید: دو هکتار عرصه جنگلی کیاسر به خاطر چند سیخ کباب به آتش کشیده شد. اخبار سبز کشاورزی: محسن یساری فعال محیط زیستی با انتشار مطلب و عکسی

شکارچیان 2 هکتار عرصه جنگلی برا به آتش کشیدند
فعال محیط زیستی می‌گوید: دو هکتار عرصه جنگلی کیاسر به خاطر چند سیخ کباب به آتش کشیده شد.
اخبار سبز کشاورزی : محسن یساری فعال محیط زیستی با انتشار مطلب و عکسی از کومه شکارچیان در فضای مجازی ادعا کرده است شکارچیانی که دو بره شوکا را شکار کرده بودند در همان منطقه اقدام به روشن کردن آتش و کباب کردن گوشت شکار کردند، اما آتش را خاموش نکردند.
این فعال زیست محیطی گفت: بیش از ۱۰ سال است که به عنوان فعال محیط زیستی در منطقه و پراک ملی کیاسر فعالیت می‌کنم و از چند روز گذشته نیز به همراه سایر تشکل‌های مردمی در منطقه برای حفاظت از مرال‌ها حضور دارم.
او در خصوص تصویر منتشر شده از کومه شکارچیان گفت: علاوه بر تصویر این کومه که نشان از حضور شکارچیان در منطقه داشت، در نزدیکی این کومه نیز چشمه‌ای وجود دارد که بقایای لاشه دو راس بره شوکا نیز در اطراف آن کشف شده است.
یساری گفت: شواهد محیطی نشان می‌دهد شکارچیان ابتدا اقدام به شکار دو راس بره شوکا کردند و بعد از شکار در نزدیکی چشمه با روشن کردن آتش اقدام به کباب کردن گوشت شکار کردند اما آتش را خاموش نکردند.
آتشی که از ساعت ۱۳ دیروز یکشنبه ۱۴ شهریور به دل جنگل‌های هفت خال کیاسر افتاده بود امروز صبح با اعزام سه فروند بالگرد خاموش شد، اما دو هکتار از عرصه‌های طبیعی منطقه در آتش سوخت.
علاوه بر آتش سوزی در منطقه هفت خال کیاسر، یک هکتار از عرصه‌های جنگلی کلاردشت نیز اوایل هفته در آتش سوخت که مسعود ملکی، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر علت آتش سوزی در جنگل‌های شهرستان کلاردشت را برداشت عسل کوهی اعلام کرده بود.
او گفته بود: عده‌ای از بومیان و دامداران برای گرفتن عسل از داخل درختان و برای دور کردن زنبور عسل اقدام به برپایی آتش و دود کردند که آتش به درختان سرایت کرد و یک هکتار جنگل را سوزاند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای