آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24266

طرح امنیت غذایی به قانون تبدیل شد

4 میلیون بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالیت دارند رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طرح امنیت غذایی و تولید که متشکل از ۱۵ ماده است با کمک همکاران در کمیسیون تبدیل

طرح امنیت غذایی به قانون تبدیل شد

4 میلیون بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالیت دارند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طرح امنیت غذایی و تولید که متشکل از ۱۵ ماده است با کمک همکاران در کمیسیون تبدیل به قانون شد و با تأیید شورای نگهبان پس از رفع ایرادات گرفته شده توسط مجمع می‌توانیم به رفع مشکلات این حوزه امیدوار بود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از فارس ، محمدجواد عسکری پیش از ظهر امروز در جشنواره ملی انار ساوه حوزه کشاورزی را دارای اهمیت بالایی برای هر کشور دانست و اظهار کرد: اتفاقات اخیر در دنیا نشان داد هر کشوری که در حوزه کشاورزی برنامه نداشته باشد آسیب خواهد داد لذا بخش کشاورزی از جمله بخش‌های با اهمیت کشور در حوزه درون‌زا است که می‌تواند به رشد اقتصادی کمک کند.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند بیش از سه برابر صنعت بازدهی داشته باشد افزود: حوزه کشاورزی کشور بیش از ۴ میلیون بهره‌بردار دارد و بالغ‌بر ۲۵ درصد به اقتصاد کشور کمک می‌کند و حدود ۴۵ درصد جمعیت را در خود جای داده و منبع اشتغال بالایی دارد.

لزوم بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های حوزه کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی در راستای بحث تولید و توسعه صنایع تبدیلی و صادرات قوانین خوبی وضع شده و همواره بر تسهیل در صادرات و ارزآوری این حوزه تأکید شده است.
عسکری اضافه کرد: طرح امنیت غذایی و تولید که متشکل از ۱۵ ماده است با کمک همکاران در کمیسیون تبدیل به قانون شد و با تأیید شورای نگهبان پس از رفع ایرادات گرفته شده توسط مجمع می‌توانیم به رفع مشکلات این حوزه امیدوار بود.
وی خاطرنشان کرد: در شورای قیمت‌گذاری نیز یک حرکت رو به رشدی داشتیم و توانستیم با کمک دولت، وزارت جهاد و دستگاه‌های متولی مطالبات بخش کشاورزی را وصول کنیم و تولیدکنندگان را برای فعالیت باانگیزه کنیم.

خرید تضمینی و صادرات محصولات کشاورزی در شورای قیمت‌گذاری همواره در دستور کار است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه خرید تضمینی و صادرات محصولات کشاورزی در شورای قیمت‌گذاری همواره در دستور کار است گفت: در گذشته شورای قیمت‌گذاری نگاه پایین‌دستی نداشت اما اکنون با مصور کسانی که در کف حوزه کشاورزی کار می‌کنند قیمت‌گذاری صورت می‌پذیرد که هم عقلایی و منطقی است و هم باعث ایجاد انگیزه می‌شود.
عسکری گفت: در حوزه صادرات در بودجه سال جاری و سال گذشته اعتباراتی لحاظ شده است تا صادرکنندگان بتوانند به کشورهای مختلف محصولات خود را بفروشند.
وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیون جمعیت پیرامونی کشور به محصولات کشاورزی علاقه‌مندند گفت: ما باید از این ظرفیت موجود استفاده کرده تا مسیر توسعه را هموار کنیم و شرایطی ایجاد کنیم تا صادرکننده و تولیدکننده با خیال راحت کارشان را انجام دهند.
این نماینده مجلس انار را محصول ارزشمندی در سبد میوه‌ای دانست و عنوان کرد: در نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس از استاندار مرکزی و باغداران دعوت می‌شود تا با برگزاری جلسه‌ای مشکلات و کاستی‌های این حوزه بررسی و برای توسعه باغات تصمیمات لازم اتخاذ شود.
عسکری با اشاره به سودمند بودن ارزش‌افزوده این میوه گفت: آنچه برای ما مهم است بحث ارزآوری محصولات کشاورزی به طور خاص محصولات باغی است چراکه محصولات ما سلامت‌محور و ارگانیک بودن و با توجه به حساسیت جوامع جهانی در حوزه سلامت می‌تواند جایگاه خوبی برای خود پیدا کند.
وی با بیان اینکه استفاده بهینه از آب در حوزه کشاورزی جز برنامه‌های جدی کمیسیون کشاورزی مجلس است بیان کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر در کشور اگر طبق برنامه مدون حرکت کنیم می‌توانیم در بحث استفاده از منابع آبی نیز صرفه‌جویی کرده و تولید را افزایش دهیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر لزوم تولید مطلوب‌تر خاطرنشان کرد: دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و با توجه به فضای دانش‌بنیان ۴ درصدی در این بخش لازم است با بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی این مسیر را رو به جلو ببریم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای