آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17482

قیمت هر کیلو میگو به ۳۵۰ هزار تومان رسید

میگو گران شد. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان با تائید این خبر گفت: علی رغم اینکه میگو در بازارهای جهانی ارزان شده است

قیمت هر کیلو میگو به ۳۵۰ هزار تومان رسید

میگو در ایران دو برابر قیمت جهانی شد

میگو گران شد. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان با تایید این خبر گفت: علی رغم اینکه میگو در بازارهای جهانی ارزان شده است اما در ایران به دلیل افزایش هزینه‌ها میگو گران شد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، میگو در بازار ایران به دلیل افزایش هزینه‌های بسته‌بندی و بالا رفتن قیمت تمام شده آن گران شد. این در حالی است که میگو روی دست تولیدکنندگان مانده و در بازارهای داخلی تقاضای چندانی برای خرید آن وجود ندارد.
در همین رابطه رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان به بازار گفت: گرانی میگو باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است. حتی در شهرهای ساحلی نیز مردم توان خرید میگو را ندارند. از این‌رو میگو در سردخانه‌ها در حال دپو شدن است.
مهرداد بازرگان توضیح داد: قیمت میگو در بازار ایران تابع نرخ تورم است. قیمت دلار هم بر قیمت میگو تاثیر گذار است. میگو در حالی در ایران روز به روز گران می‌شود که قیمت جهانی آن به دلیل قرنطینه چین ثابت مانده است.
او ادامه داد: در کشورچین به دلیل قرنطینه اعمال شده توریست کمتر به این کشور سفر می‌کند و وضعیت اقتصادی این کشور نیز راکد است. به همین دلیل مصرف میگو از سوی بزرگترین مصرف‌کننده کاهش پیدا کرده و نرخ جهانی میگو ثابت باقی مانده است.
بازرگان گفت: قیمت جهانی میگو کیلویی چهار دلار است این در حالی است که در ایران به دلیل بالا رفتن قیمت بسته‌بندی هر کیلو میگو به کیلویی ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان رسیده است./بازار
دیدگاه تان را بنویسید

  • کره شمالی و دوستان پاسخ به نظر

    در این خبر آمده که … مهرداد بازرگان توضیح داد: قیمت میگو در بازار ایران تابع نرخ تورم است.
    اوهوکی !! تابع نرخ تورمه … پس این بازار برای سرکیسه کردن مردمه … درآمد مردم تابع اراده خداوندان قدرته. اما قیمت کالا تابع تورم … یه دفعه بگین کشور رو براساس دامداری اداره می کنیم. مردم هم باید به گشنگی و سلاخی تن بدن و فقط سکوت… سکوت …

چندرسانه‌ای