آخرین خبرها:
شناسه خبر: 31968

مردم منتظر ارزانی مرغ باشند؟

روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد؛ دو هفته ای است که در عرضه گوشت مرغ گرم کم شده است و به همین علت توزیع مرغ منجمد دولتی با قیمت ۴۵ هزار تومان

مردم منتظر ارزانی مرغ باشند؟

برنامه دولت برای تنظیم بازار مرغ

دو هفته ای است روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که در عرضه گوشت مرغ گرم کم شده است و به همین علت توزیع مرغ منجمد دولتی با قیمت ۴۵ هزار تومان در دستور کار قرار گرفته است. دو هفته ای دیگر تولیدات جدید وارد بازار می شود و قیمت های روند کاهشی خواهند داشت.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از همشهری آنلاین| بر اساس مشاهدات میدانی هر کیلوگرم مرغ در ماه مبارک رمضان در محدود ۸۰ تا ۹۱ هزار تومان در سطح خرده فروشی های شهر به فروش می رسد در حالی قیمت مصوب مرغ ۶۳ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است.
فروش با این قیمت ها در حالی است که عرضه مرغ گرم در مغازه‌ها نیز محدود شده است. همین موضوع موجب شده تا وزارت جهاد کشاورزی عرضه مرغ منجمد دولتی در بازار با قیمت ۴۵ هزار تومان را در دستور کار قرار دهد.

توزیع مرغ منجمد دولتی در دستور کار قرار گرفته است

محمدرضا سارولر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دو هفته ای است که در عرضه گوشت مرغ گرم کم شده است و به همین علت توزیع مرغ منجمد دولتی در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: عرضه کم به علت کاهش جوجه ریزی کمی است که سال گذشته صورت گرفت اما بعد از دو هفته تولیدات وارد بازار می شود و در این مدت سعی داریم با عرضه نامحدود مرغ منجمد با قیمت ۴۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم بازار را تنظیم قیمت کنیم. این مرغ ها ۴ ماه پیش کشتار شدند گرچه مرغ منجمد یک سال اعتبار دارد و قابل استفاده است.

قیمت مرغ گرم کیلویی ۶۳ هزار تومان است

طبق گفته سارولر، قیمت مرغ گرم کیلویی ۶۳ هزار تومان است و فروش بالاتر از این قیمت تخلف است.
چند روز قبل هم عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال افزایش قیمت مرغ به علت کاهش جوجه ریزی خبر داد.
وی گفت: برخی حوزه‌های تولیدی ما با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند که از جمله آن می‌توان به دامداران اشاره کرد. کاهش تولید و کاهش جوجه ریزی در مرغداری ها در این بخش موجب افزایش شدید قیمت آن می شود که اگر اقدامی برای واردات نشود موجب افزایش شدید قیمت مرغ می شود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای