آخرین خبرها:
شناسه خبر: 35940

مهندسی انتخابات یا انتخابات نظام مهندسی

با عنایت به برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و به منظور صیانت از اعتبار و شأن سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، پیگیری‌های

مهندسی انتخابات یا انتخابات نظام مهندسی
با توجه به برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و به منظور صیانت از اعتبار و شأن سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، پیگیری‌های متعدد جهت بررسی و اعمال قانون در مورد متخلفان و موارد تخلف در روز برگزاری مجمع عمومی و رأی‌گیری مورخه 02/04/ 1402 ادامه داشته و مهندسی کردن انتخابات توسط ائتلاف حاکم بر سازمان نظام مهندسی به وضوح مشاهده و قابل رصد و بررسی است.
اخبار سبز کشاورزی ؛ اینجانبان به دلیل نقض مکرر قوانین، مقررات، دستورالعمل‌ها و اطلاعیه‌های صادره توسط آن هیات محترم و همچنین هیات محترم اجرایی به موارد مطروحه در ذیل به نتیجه مجمع عمومی و انتخابات و بسیاری از نامزدها و حاضرین در مراسم رای‌گیری برگزار شده در تاریخ 02/04/ 1402 اعتراض و اعلام می‌نماییم که مجمع عمومی و انتخابات برگزار شده از نظر اینجانبان مورد پذیرش نبوده و به نتایج خروجی و صورت‌جلسه ثبت شده معترض هستیم.
بیشتر بخوانید: ادامه ابهامات در انتخابات نظام مهندسی کشاورزی
1-انتخاب هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات نظام مهندسی کشاورزی استان تهران با گرایش به ائتلاف همراهان حاکم (جریان حاکم بر سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران) که با اصل بی‌طرفی در انتخابات در تضاد است.
2- دسترسی کامل ائتلاف همراهان به اطلاعات اعضای واجد شرایط رأی و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ائتلاف مذکور و همچنین ائتلاف تاک با اصل دسترسی یکسان به اطلاعات کلیه کاندیداها در تضاد بوده و سوء‌استفاده از موقعیت حاکمیتی بر سازمان توسط ائتلاف مذکور تلقی می‌گردد.
3-عدم اجرای مجمع عمومی نوبت دوم ششمین دوره انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران بر اساس اساسنامه و اطلاعیه مشترک شماره 26 کمیته اجرایی و هیات نظارت مرکزی در خصوص نحوه برگزاری مجمع عمومی که عملا مجمع عمومی را تبدیل به مجمع خصوصی نمودند.
بیشتر بخوانید: نظام مهندسی کشاورزی در دوران پارینه سنگی

عدم‌پاسخگویی و توهین به اعضاء

4-عدم برگزاری مجمع عمومی نوبت دوم، علی‌رغم حضور 200 نفر از اعضاء در بیرون محل برگزاری انتخابات نظام مهندسی کشاورزی استان تهران (مجموعه رفاهی ورزشی بانک سپه) از ساعت 7:30 دقیقه صبح (محل اخذ رأی ششمین دوره انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی) و ممانعت از ورود اعضاء در رأس ساعت اعلامی، یعنی 9 صبح توسط نیروهای امنیتی ظاهرا به دستور آقای «ص» و عدم‌پاسخگویی مناسب و توهین به هنگام اعتراض اعضاء (نامبرده اعلام نموده شخصا مجمع را به صورت فرمالیته برگزار کرده است)؛ حال آن‌که مجمع عمومی را که بالاترین رکن سازمان است به سخره گرفتند.

حضور کارمندان سازمان در محل اخذ رأی

5-با توجه به اطلاعیه مشترک هیات محترم نظارت مرکزی و کمیته اجرایی به شماره 28 مبنی‌بر ممنوعیت حضور کارمندان سازمان در محل اخذ رأی، (حضور پرسنل در هر فاصله‌ای با محل اخذ رأی) تعداد زیادی از کارمندان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران (از جمله خانم‌ها «ل»، «ص»، «ن»، «الف ن»، «س ن»، «الف ‌م»، «س پ»، «الف الف»، «ر ج»، «الف ح»، «س ن» و آقایان «س ف»، «ش»، «ع»، «س ع»، «ح پ» و…) جهت تبلیعات علنی ائتلاف همراهان (جریان حاکم بر سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران) دائماً از ساعت 8 صبح رأی‌گیری تا ساعت یک بعد از نیمه شب حضور داشتند و اقدام به تبلیغات علنی ائتلاف همراهان (جریان حاکم بر سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران) می‌نمودند.
بیشتر بخوانید: نه به رای‌گیری کاغذی نظام مهندسی

تبلیغ ائتلاف همراهان توسط خبرنگارنما

6-تعداد 3 نفر خبرنگارنما از ساعت 8 صبح به عنوان خبرنگار موسوم به خبرگزاری «ک پ» متعلق به احدی از کاندیداهای ائتلاف همراهان (جریان حاکم بر سازمان نظام مهندسی) در کلیه قسمت‌های محل اخذ رأی حضور داشته و اقدام به تبلیغ ائتلاف همراهان (جریان حاکم بر سازمان نظام مهندسی استان تهران) می‌نمودند (اسناد موجود عکس گرفته شده از نامبردگان).
7-توزیع علنی تبلیغات نوشتاری ائتلاف همراهان (جریان حاکم بر سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران).
8-دیتابیس اطلاعات درب ورود به محل اخذ رأی با دیتابیس سالن محل رأی‌گیری متفاوت بوده و عوامل اجرایی از رأی‌گیری برخی اعضاء ثبت‌نام کننده و تمدید کننده به بهانه عدم‌تمدید عضویت (آقای دکتر کاظم‌نژاد، مشاور وزیر جهاد کشاورزی، آقای اسدالله ابراهیمی، مسعود بحری و… از آن جمله است) امتناع می‌ورزند (کپی کارت پیوست). در حالی که کارت آقای دکتر کاظم‌نژاد یک سال اعتبار داشته است.

دسترسی بیشتر برای اعضایی که عضوتر هستند

9-ورود و خروج به دفعات آقای «ک ک» به محل سالن اخذ رای با بسته‌هایی در بسته… ظاهرا ایشان از بقیه عضوتر هستند!
10-دسترسی ائتلاف حاکم بر سازمان به کارت‌های عضویت اعضاء و شادی پیروزی یکباره پرسنل سازمان و کاندیدای حاکم در محل رای گیری در ساعت 3 بعدازظهر که هنوز رای‌ها شمرده نشده است. آیا این شادی نتیجه یک اقدام تعیین کننده در محل رای‌دهی و اطلاع آن از تیم اجرایی به ائتلاف حاکم نبوده است؟
بیشتر بخوانید: تشکیک در سلامت انتخابات و انصراف از نامزدی سازمان نظام مهندسی

جمعیت حاضر در انتخابات بسیار کمتر از تعرفه‌های اخذ رای بوده

نکته: جمعیت حاضر در روز انتخابات بسیار کمتر از تعرفه‌های اخذ رای بوده است، چگونه نزدیک به 1100 برگ تعرفه رای در صندوق ها وجود داشته است؟ آیا هیات نظارت فیلم ضبط شده از محل رای گیری را بدون دخالت تیم اجرایی دریافت کرده است؟ آقای «م ص» (ائتلاف خانه مهندس) و آقای «م ص ع» جهت راستی آزمایی سیستم اجرایی و نظارتی در 3 نوبت اقدام به رای دادن نمودند که نشان از نقص سیستم اجرایی و نظارتی در برپایی انتخابات مذکور می باشد (ویدئوی اعترافات نامبردگان موجود است).

استفاده از کاندیداهای انصرافی پای صندوق‌های رای

11-تخلف استفاده از کاندیداهای انصرافی پای صندوق‌های رای که در اطلاعیه صادره از طرف هیات نظارت به طور موکد بر منع استفاده از آنها تاکید شده بود و انتخاب و گزینش اعضای هیات اجرایی ناظر بر صندوق اخذ رای توسط ائتلاف همراهان و همچنین استفاده از تیم اجرایی محل رای گیری در جهت گیریی آرا به سمت ائتلاف حاکم بر سازمان نظام مهندسی استان تهران همچون آقایان «ق» و «خ».
با توجه به این شرایط خواستار ابطال مجمع عمومی و انتخابات انجام شده و تشکیل مجدد مجمع عمومی و انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران می باشیم.
این خبرگزاری متاسف و متاثر از مخالفت با حضور اعضاء در مجمع و نیز برگزاری رای‌گیری به صورت کاغذی است؛ زیراکه این شرایط موجب چند بار رای دادن برخی از اعضاء شده (چون رای‌گیری سنتی و دستی بوده) همچنین ترددهای غیرضرور، آن هم توسط کارمندان سازمان که خواه و ناخواه در مظان و شبهه خدمت به جذب آرای بیشتر گروه حاکم هستند و… از مواردی است که می‌تواند رای گیری سنتی را زیر سوال ببرد و در نهایت باید گفت این شرایط به نفع لابی‌های ذی‌ربط را ببرد.
دیدگاه تان را بنویسید

  • کاندید پاسخ به نظر

    بنده نیز به علت سهل انگاری عوامل اجرایی در تحویل کارت شناسایی زمان خروج از محل اخذ رای از ساعت10 صبح تا ۱۰:۳۰ شب بسیار اذیت شدم و نظارتی وجود نداشت و هنگام درخواست کارت شناسایی تهدید شدم و با وجود فیلم موجود در محل اخذ رای با افترا اینکه برگه رای را بیرون برده ای تهدید به برخورد کردند
    و در نهایت با اعتراف رئیس کمیته اجرایی به عدم توجه زیر دستش به امر ایشان با دریافت کارت ملی محل رای را ترک کردم

  • عضو پاسخ به نظر

    سلام
    جای تاسف داره که عده ای انگشت شمار برای رسیدن به منافع شخصی، حقوق جامعه مهندسین کشاورزی را اینگونه پایمال می کنند.
    جا داره دستگاه های امنیتی و قضایی ورود کنند و دست ناپاکان رو از این سازمان کوتاه کنند.

چندرسانه‌ای