آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28610

همکاری شرکت‌های خدمات مهندسی آب و خاک و کشت و صنعت مغان

در راستای برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی برای اقتدار غذایی انجام شد: تفاهم‌نامه همکاری شرکت‌های خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) و کشت و صنعت و دامپروری مغان

همکاری شرکت‌های خدمات مهندسی آب و خاک و کشت و صنعت مغان
مطابق با دستور وزیر جهاد کشاورزی و به منظور افزایش بهره‌وری منابع آب و خاک، تفاهمنامه‌ای بین شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) و کشت و صنعت و دامپروری مغان و منعقد گردید.
اخبار سبز کشاورزی ؛ شرکت توسعه خدمات مهندسی آب و خاک پارس، یک شرکت دولتی است که زیر‌مجموعه وزارت جهادکشاورزی فعالیت می‌کند. این شرکت عمدتا در طرح‌های آبی و خاکی، از قبیل سدسازی، ایجاد شبکه‌های آبیاری کشاورزی، تسطیح اراضی کشاورزی، زهکشی اراضی و… در خدمت بخش کشاورزی و عمران کشور فعالیت می‌کند.
شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) در سال 1370 تحت نام «شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور(سهامی عام) تشکیل و در اجرای بند 10 مصوبه 2265/دش مورخ 1371/11/19 شورای عالی اداری، با شرکت «خدمات ماشین‌های کشاورزی قزوین» ادغام و اساسنامه اصلاحی آن در جلسه مورخ 1372/7/7 هیات دولت به تصویب و از تاریخ 1381/1/21 به‎عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی، ساماندهی شد.

تفاهم‌نامه همکاری شرکت‌های خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) و کشت و صنعت و دامپروری مغان تفاهم‌نامه همکاری شرکت‌های خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) و کشت و صنعت و دامپروری مغان

این شرکت با برخورداری از نیروهای متخصص و باتجربه، ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک و همچنین تجهیزات کارگاهی و تجربه انجام صدها پروژه عظیم در حوزه کاری خود، همچنان در عرصه خدمت به این «آب و خاک» فعالیت می‌کند.
اینک نیز با توجه به دستور وزیر جهاد کشاورزی به شرکت‌های خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) و کشت و صنعت و دامپروری مغان، به‌منظور افزایش بهره‎وری منابع آب و خاک، پس از مذاکرات و جلسات کاری فی‌مابین شرکت‌های مذکور در 26 آذرماه 1401، تفاهم‌نامه همکاری با هدف ارتقاء بهره‌وری منابع آب و خاک کشاورزی در ١٣ بند و با حضور اعضای هیات‌مدیره و ‌مدیران دو ‌شرکت در محل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منعقد گرديد.
اين تفاهم‌نامه شامل انجام مطالعات نيم‌تفضيلي و تفضيلي -اجرائي و اجراي شبكه‌هاي آبياري، سامانه‌هاي نوين آبياري، احياء خاك و زهكشي اراضي، به‌كارگيري سامانه‌هاي هوشمند آبياري و مطالعه و اجراي روش‌هاي زيرسطحي آبياري در مزارع و باغات مي‌باشد.
طبق تفاهم‌نامه مقرر است از آخرين تجهيزات و روش‌هاي مطالعاتي در اجراي تعهدات مربوط به تفاهم‌نامه استفاده گردد تا از بركات اين هم‌افزايي كه در راستاي شعار اقتدار غذايي وزير جهادکشاورزی است، كشور جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند گردد.
لازم به ذکر است که شرکت‌های مذکور، از آن دسته شرکت‌هایی هستند که در راستای سیاست‌های کلی نظام و اصل 44 قانون اساسی‌، به بخش خصوصی واگذار شده و به‌علت عدم انجام تعهدات خریداران، با رای قطعی قوه قضائیه به دولت بازگردانده شدند.

تفاهم‌نامه همکاری شرکت‌های خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) و کشت و صنعت و دامپروری مغان تفاهم‌نامه همکاری شرکت‌های خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) و کشت و صنعت و دامپروری مغان

3500 پروژه در سراسر کشور

شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) با هدف ارائه خدمات مهندسی در زمینه خدمات مشاوره‌ای و پیمانکاری از سال 1371 فعالیت خود را در طرح‌های بزرگ و کوچک در زمینه‌های تخصصی زیر شروع نموده است:
• سدهای خاکی و بندهای انحرافی؛
• راه‌سازی؛
• ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال آب؛
• حفر چاه‌های عمیق آب؛
• شبکه‌های آبیاری و زهکشی؛
• مجتمع‌های گلخانه‌ای؛
• سامانه‌های نوین آبیاری؛
• آبخیزداری؛
• تسطیح اساسی و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی.
این شرکت طی مدت فعالیت خود، با اجرای موفق بیش از 3500 پروژه در اقصی‌نقاط کشور، نقش سازنده‌ای در مطالعه و اجرای طرح‌های مختلف آب وخـاک کشور با هدف رضایت ذی‌نفعان داشته و در حال حاضر با به‌کارگیری بیش از1500 نفر پرسنل کارگاهی که حداقل 300 نفر آنها از کارشناسان فنی مجرب هستند و 1500 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در پروژه‌های عمرانی فعال می‌باشد.
این شرکت صلاحیت خدمات مشاوره در 12 رشته تخصصی، صلاحیت پیمانکاری در 7 رشته تخصصی، صلاحیت EPC و مدیریت طرح هر کدام در 2 رشته تخصصی را دارد.

ماهنامه دام و کشت و صنعت شماره ۲۷۰ - دی ۱۴۰۱

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای