آخرین خبرها:
شناسه خبر: 42107

همکاری خوب جهاد کشاورزی، استقبال بخش خصوصی

نمایشگاه کشاورزی استان قزوین برگزار شد هفتمین نمایشگاه نهاده‌ها، تجهیزات آبرسانی و آبیاری قزوین، چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های قزوین

همکاری خوب جهاد کشاورزی، استقبال بخش خصوصی

نمایشگاه کشاورزی استان قزوین برگزار شد

هفتمین نمایشگاه نهاده‌ها، تجهیزات آبرسانی و آبیاری قزوین، چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های قزوین برگزار شد.

اخبار سبز کشاورزی ، نادر کریمی جونی | در این نمایشگاه که 55 شرکت و نهاد دولتی حوزه کشاورزی حضور داشتند، آخرین دستاوردهای حوزه نهاده‌های کشاورزی، گلخانه‌ای و تجهیزات نوین آبیاری و آبرسانی عرضه شد.

در این نمایشگاه همچنین دوره‌های آموزش و بازآموزی کاربردی و مهارت‌افزایی برای کشاورزان و فعالان صنعت کشاورزی و گلخانه‌داری برگزار و به شرکت‌کنندگان در این دوره‌های رایگان که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان برپا گردیده بود گواهی‌نامه پایان دوره بازآموزی اهدا شد.

کامبیز مهاجر، مجری و برگزارکننده این نمایشگاه که از سال 1396 این نمایشگاه کشاورزی را برگزار می کند با بیان اینکه در سایر استان‌ها از جمله کرمانشاه، کردستان و همدان نیز نمایشگاه کشاورزی برگزار می‌کند، درباره نمایشگاه قزوین توضیح داد: حتی در دوره اپیدمی کرونا که نمایشگاه‌هایی در سطح کشور برگزار نمی‌شد، نمایشگاه قزوین روال برگزاری خود را ادامه داد.

وی با تشریح اینکه از سال گذشته نمایشگاه قزوین به دو نمایشگاه تخصصی و حرفه‌ای نهاده‌ها و روش‌های آبیاری و آبرسانی و نیز نمایشگاه تجهیزات و ادوات کشاورزی تقسیم شده و در دو زمان مختلف در آبان و آذر برگزار می‌شود، اضافه کرد: امسال هم همین اتفاق رخ خواهد داد و پس از نمایشگاه کنونی در 21 تا 24 آذرماه نمایشگاه ادوات و تجهیزات کشاورزی در همین مکان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از هم‌اکنون نمایشگاه تجهیزات و ادوات کشاورزی با تکمیل ظرفیت روبه‌رو شده، توضیح داد: 4هزار متر فضای مسقف این نمایشگاه از هم اکنون واگذار شده و درمورد فضای باز، هر چند شرکت‌ها متقاضی حضور در این فضای باز هستند، ولی تصمیم‌گیری درمورد ایجاد فضای باز در نمایشگاه آذرماه به همان زمان و بررسی وضع هوای استان موکول شده است.

مهاجر با ذکر اینکه در نمایشگاه حاضر هیچ فضای خالی وجود ندارد و ظرفیت برپایی غرفه در این نمایشگاه کاملا تکمیل شده است، درمورد توسعه فضای مسقف نمایشگاهی در مرکز نمایشگاه استان قزوین گفت: البته همه سایت‌های نمایشگاهی کشور دارای طرح‌های توسعه‌ای هستند، ولی معلوم نیست که این طرح‌ها در چه زمانی به اجرا در بیاورد و چه موقع به بهره‌برداری برسد.

مهاجر همچنین به حضور 55 شرکت در غرفه‌های این نمایشگاه اشاره و اضافه کرد: در این نمایشگاه 300 درصد از شرکت‌کنندگان از شرکت‌های استان قزوین و 70درصد دیگر از 8 استان دیگر به نمایشگاه حاضر آمده‌اند.

وی درمورد اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای نمایشگاه حاضر به همکاری واحد ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اشاره و از مسئولان فعلی و قبلی آن آقایان مستخدمی و ساریخانی تشکر کرد و گفت: از طریق واحدهای سازمان جهاد کشاورزی استان اطلاع‌رسانی به بازارهای هدف و به‌طور مویزگی صورت می‌گیرد و کشاورزان از برگزاری و رویکرد نمایشگاه حاضر آگاه می‌شود.

وی گفت: گمان می‌رود که از حدود 60 تا 70 هزار کشاورز فعال در استان قزوین ما موفق می‌شویم هر سال حدود 15 تا 20 درصد از آنان را به نمایشگاه بیاوریم که هر چند در ورودی‌های نمایشگاه شماره تلفن کشاورزان ثبت می‌شود اما گاهی برخی بازدیدکنندگان از قلم می‌افتند که این ممکن است تا 50 درصد ورودی‌ها باشد.

مهاجر در پایان این گفتگو تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه حوزه کشاورزی ادامه خواهد یافت. چنانکه در هفته سوم آبان ماه نمایشگاه دام و طیور را در استان همدان برگزار می‌کنیم در 21 تا 24 آذر نمایشگاه تجهیزات و ادوات کشاورزی را در استان قزوین برگزار خواهیم کرد و دی ماه از 12 تا 15 ، نمایشگاه تخصصی دام و طیور گیلان را در مرکز دائمی نمایشگاه‌های شهر رشت برگزار خواهیم کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای