آخرین خبرها:
شناسه خبر: 23790

گرسنگی ۸۲۸ میلیون نفر در جهان

دبیرکل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(FAO) اعلام کرد: ۸۲۸ میلیون نفر در جهان گرسنه و ۳.۱ میلیارد نفر هنوز از عهده یک رژیم غذایی سالم برنمی‌آیند

گرسنگی ۸۲۸ میلیون نفر در جهان
دبیرکل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(FAO) اعلام کرد: ۸۲۸ میلیون نفر در جهان گرسنه و ۳.۱ میلیارد نفر هنوز از عهده یک رژیم غذایی سالم برنمی‌آیند و امروز نیازمند استفاده از قدرت همبستگی و اقدامات جمعی برای مقابله با چالش‌ها و بحران‌های غذایی هستیم.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی ، چو دونگ یو در پیام ویدیویی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا که هر سال در ۱۶ اکتبر برگزار می‌شود، افزود: گرسنگی رو به افزایش است و این مساله ۸۲۸ میلیون نفر را در سال ۲۰۲۱ تحت تاثیر قرار داده که ۴۶ میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۲۰ و ۱۵۰ میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.
وی در این پیام به پاندمی کرونا، اوج رکود اقتصادی، مناقشات و جنگ، بحران اقلیمی، وقفه در زنجیره‌های تامین بین‌المللی، افزایش نابرابری و افزایش قیمت غذا اشاره کرد و اظهار داشت: این موارد تایید می‌کنند که تا چه اندازه اقتصاد و زندگی ما به یکدیگر مرتبط است.

قحطی و سوءتغذیه عامل اصلی از دست رفتن زندگی افراد

دونگ یو تصریح کرد: قحطی و سوءتغذیه عامل اصلی از دست رفتن زندگی افراد و سلامت آنان است و وقایع فاجعه‌بار در حال تبدیل شدن به بحران‌های طولانی‌مدت با چالش‌های همزمان است که موجب آوارگی تعداد زیادی از مردم می‌شود.
وی ادامه داد: امروز بیشتر از هر زمانی نیازمند استفاده از قدرت همبستگی و اقدامات جمعی هستیم.
دونگ یو با بیان این که نظام‌های کشاورزی و غذایی ما ظرفیت‌های بالایی برای آینده‌ای پررونق و عادلانه‌تر در اختیار دارند، گفت: کشاورزی یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین مداخلات انسانی به شمار می‌رود.
وی در همین حال بر سرمایه‌گذاری در نظام‌های کشاورزی جهانی، توانمندسازی افراد آسیب‌پذیر از جمله تولید کنندگان خرد از طریق دسترسی به آموزش، مشوق‌ها، علم، داده‌ها، فناوری و نوآوری تاکید کرد.
دبیرکل سازمان فائو در این پیام ویدیویی افزود: ما نیازمند داشتن سیستم آموزشی شایسته در مناطق دور افتاده و پایان دادن به کار کودکان هستیم در حالی که برای برابری جنسیتی کمک کرده و از افراد بومی و روستایی حمایت می‌کنیم که حافظ بخش زیادی از تنوع زیستی کره زمین هستند.
وی تاکید کرد: دولت‌ها برنامه‌های حمایت اجتماعی و هدفمند برای حفاظت را به موقع از اقشار آسیب‌پذیر داشته باشند.
دونگ یو حمایت از کشورهایی که در معرض خطر گرسنگی و سوءتغذیه هستند را ضروری خواند و اذعان داشت: به آنها باید کمک کنیم تا نظام‌های کشاورزی و غذایی خود را تغییر دهند و به جذب سرمایه برای درخواست‌های بشردوستانه بپردازیم.
وی گفت: چارچوب راهبردی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ فائو در حمایت از سند ۲۰۳۰ و اهداف توسعه پایدار است و این تحول را در اولویت تمام حوزه‌های کاری خود قرار داده است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای