خبر فوری
شناسه خبر: 52677

نمایشگاه‌ها موتور محرک رقابت و نوآوری در صنعت در و پنجره هستند

رئیس انجمن تولیدکنندگان در و پنجره با تأکید بر نقش نمایشگاه‌ها در پیوند صنعت، بازار و فناوری ازضرورت همبستگی و حضور فعال اعضابرای رشد این صنعت سخن گفت

نمایشگاه‌ها موتور محرک رقابت و نوآوری در صنعت در و پنجره هستند

رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ایران با تأکید بر نقش نمایشگاه‌ها در معرفی دستاوردهای تولیدکنندگان گفت: حضور در نمایشگاه‌ها، علاوه بر تسهیل ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، موجب ارتقای کیفیت، توسعه محصولات و رشد رقابت سالم در این صنعت می‌شود.

نمایشگاه‌ها-موتور-محرک-رقابت-و-نوآوری-در-صنعت-در-و-پنجره-هستند-4

نمایشگاه فرصتی برای شناخت دستاوردهای تولیدکنندگان

سیدرضا اخوان دستمالچی، رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ایران، در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره و صنایع وابسته تهران که از یکم تا چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۴ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار سبز کشاورزی اظهار کرد:«نمایشگاه‌ها، بستری هستند برای نمایش دستاوردهای جدید شرکت‌ها و تسهیل ارتباط میان تولیدکنندگان و بازدیدکنندگان. اگر بخواهیم از تمام واحدهای تولیدی کشور بازدید کنیم، این کار بسیار دشوار است، اما نمایشگاه، این فرصت را فراهم می‌کند تا در یک مکان بتوان از آخرین فناوری‌ها و تولیدات شرکت‌ها بازدید کرد و با مقایسه کیفیت محصولات، بهترین انتخاب را داشت.»

او افزود: «هرچند جهان به سمت برگزاری نمایشگاه‌های دیجیتال در حرکت است، اما هنوز تا رسیدن به این سطح در کشور فاصله داریم. با این حال، حضور مردم در نمایشگاه‌ها به نفع هر دو طرف است؛ هم تولیدکنندگان، محصولات خود را معرفی می‌کنند و هم مصرف‌کنندگان می‌توانند مقایسه دقیق‌تری داشته باشند.»

نمایشگاه‌ها-موتور-محرک-رقابت-و-نوآوری-در-صنعت-در-و-پنجره-هستند.jpg-1

نمایشگاه‌ها مسیر جذب مشتریان جدید را هموار می‌کنند

اخوان دستمالچی با تأکید بر تأثیر مستقیم نمایشگاه‌ها بر رشد آینده شرکت‌ها تصریح کرد: «قطعاً حضور در نمایشگاه به جذب مشتریان جدید کمک می‌کند. بسیاری از بازدیدکنندگان، خود از فعالان صنعت هستند و وقتی با محصولات جدید آشنا می‌شوند، درمی‌یابند که دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی گذشته ادامه داد. رقابت سالم، مستلزم رشد و نوآوری است و شرکت‌هایی که درجا بزنند، از غافله عقب خواهند ماند.»

 

لزوم تقویت همبستگی بین اعضای انجمن

رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ایران با اشاره به تأثیر شرایط اقتصادی بر روابط بین اعضا گفت:«متأسفانه مشکلات اقتصادی باعث شده است ارتباط میان اعضای انجمن کمتر شود؛ در حالی‌که در چنین شرایطی باید همبستگی بیشتری داشته باشیم. مدیران واحدهای تولیدی امروز ناچارند حدود ۸۰ درصد از وقت خود را صرف حل مسائل جانبی و تنها ۲۰ درصد را صرف امور اصلی تولید کنند، که این امر بهره‌وری را کاهش می‌دهد.»

نمایشگاه‌ها-موتور-محرک-رقابت-و-نوآوری-در-صنعت-در-و-پنجره-هستند.jpg-1.jpg-12

انجمن؛ صدای صنعت در برابر چالش‌ها

وی درباره نقش انجمن در حل مشکلات تولیدکنندگان نیز توضیح داد:«انجمن تا حدودی موفق عمل کرده، اما از آن‌جا که قدرت اجرایی ندارد، نمی‌تواند مستقیماً تصمیم‌گیر باشد. با این حال، با برگزاری جلسات با مسئولان، وزرا و نمایندگان مجلس تلاش می‌کنیم تا به نتایج مثبتی برسیم. در حال حاضر نیز با سازمان نظام مهندسی ساختمان در حال مذاکره برای دستیابی به توافقات مشترک هستیم.»

او با اشاره به وضعیت نمایشگاه امسال گفت:«متأسفانه به دلیل شرایط ناشی از جنگ ۱۲ روزه، نمایشگاه امسال آن‌گونه که انتظار می‌رفت، پررونق نبود، اما امیدواریم سال آینده شاهد برگزاری موفق‌تری باشیم.»

 

دعوت به هم‌افزایی و عضویت در انجمن

اخوان دستمالچی در پایان خطاب به هم‌صنفان خود تأکید کرد:«انجمن متعلق به همه تولیدکنندگان است، نه به فرد یا گروه خاصی. از تمامی فعالان صنعت در و پنجره و همچنین تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه دعوت می‌کنیم که عضو انجمن شوند و با همدلی و همکاری، زمینه تقویت و رشد این صنعت را فراهم آورند.»

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای