آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44242

اعتبار وزارتخانه در گرو رعایت قانون در انتخابات نظام مهندسی کشاورزی

در صورت عدم تنفیذ ابطال انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان‌های پرتخلف که توسط هیات مرکزی نظارت بر انتخابات پیشنهاد شده، انتخابات شورای مرکزی ششم نیز باید تجدید ‌شود.

اعتبار وزارتخانه در گرو رعایت قانون در انتخابات نظام مهندسی کشاورزی

به گزارش خبرنگار مزرعه سبز، با توجه به اختیارات قانونی هیات نظارت مرکزی و ابطال انتخابات استان‌هایی که در ششمین دوره انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تخلف و تقلب کرده‌ و این تخلف محرز شده است و درخواست اعمال ماده 74 از سوی هیات مرکزی نظارت مبنی‌بر تعیین تاریخ انتخابات، ضرورت دارد منتخبین شورای ششم به ویژه نمایندگان دو وزارت جهاد کشاورزی و آموزش عالی و همچنین سازمان حفظ محیط زیست به قانون عمل نمایند.


بیشتر بخوانید: تنفیذ ابطال انتخابات 4 استان، مُر قانون


تصمیمات هیات مرکزی نظارت قطعی و لازم‌الاجر است

مروری‌بر ماده 78 انتخابات نظام مهندسی نشان می‌دهد تصمیمات هیات مرکزی نظارت قطعی و لازم‌الاجراست و تخطی از آن توسط منتخبین شورای ششم، موجب ایجاد حق برای محروم شدن نمایندگان ۴ استان باطل شده در انتخابات شورای مرکزی خواهد شد که بدین وسیله باید مجددا انتخابات شورای مرکزی با حضور نمایندگان ۳۱ استان و جیرفت برگزار شود .


بیشتر بخوانید:  مهندسی انتخابات یا انتخابات نظام مهندسی


فرافکنی به نوعی همراهی با  متخلفین تلقی می‌شود

هنوز مشخص نیست منتخبین شورای مرکزی ششم چرا در جلسه صبح امروز خود بررسی انتخابات ۴ استان باطل شده را در دستور کار قرار نداده‌اند و با چه هدفی ابطال انتخابات و تاریخ انتخابات بعدی را اعلام نمی‌کنند، زیرا این فرافکنی به نوعی همراهی با متخلفین تلقی می‌شود و قاعدتا نامزدهای ثبت نام کرده در انتخابات 4 استان (که استان تهران به تنهایی 200 کاندیدا داشته است) ساکت ننشسته و پیگیری‌ها و اقدامات خود را دنبال می‌کنند.


بیشتر بخوانید: رای دادن افراد عادی با کارت اعضای نظام مهندسی


کلکسیونی از تخلفات مستند شده

خاطرنشان می‌شود انتخابات 4 استان به‌دلیل تخلف از قانون،  عدم برگزاری مجمع عمومی، دست بردن در صندوق آرا، استفاده از تلفن‌های اعضا (که صرفا در اختیار شورای استان بوده)، برگه‌های بدون مهر، رأی دادن چند باره توسط یک نفر، عدم برگزاری مجمع و... توسط هیات نظارت مرکزی باطل اعلام شده و در انتظار تنفیذ منتخبین شورای ششم است،.

البته انتخابات استان اردبیل توسط شورای پنجم باطل اعلام و قطعی شده است، اما منتخبین شورای ششم در شورای مرکزی بیش از 2 ماه است از تایید آراء هیات مرکزی نظارت (که لازم‌الاجرا و قطعی است) طفره می‌رود.


بیشتر بخوانید:  مجمع عمومی تهران در خیابان و پشت درب های بسته!؟


در این صورت حتی وزیر هم نمی‌تواند برای منتخبین شورای مرکزی حکم بزند و انتخاب آنها را تنفیذ نماید. مهم‌تر اینکه معرفی سه منتخب به رئیس جمهور تا زمان تعیین تکلیف ۴ استان وجه قانونی ندارد .

ظاهرا برخی برای انحراف افکار شورای مرکزی از تصمیم گیری درست و تنفیذ ابطال انتخابات استان‌های پرتخلف بحث مشارکت در انتخابات مجلس را پیش می‌کشند که این دو هیچ ربطی به هم ندارد، ضمن اینکه در انتخابات مجلس هم ابطال داشته‌ایم.

در مجموع شورای ششم باید بداند تصمیمش تا آخر عمر، قضاوت کارشناسان، اعضا و رسانه‌ها را به‌دنبال خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای