خبر فوری
شناسه خبر: 47049

نگرانی مردم و امیدهایی که به آینده وجود دارد

تازه‌ترین موضع پزشکیان که در مقابل انتقادها از کابینه انتخابی‌اش بیان شده این است: مردم عزیز انتقادات شما به کابینه، یعنی ما یک گام به جلو رفته‌ایم

نگرانی مردم و امیدهایی که به آینده وجود دارد

اخبار سبز کشاورزی؛ تازه‌ترین موضع مسعود پزشکیان که در مقابل انتقادها از وی و کابینه انتخابی‌اش بیان شده این است: «مردم عزیز، انتقادات شما به کابینه، یعنی ما یک گام به جلو رفته‌ایم. در مرحله انتخاب و بررسی کابینه از صاحب‌نظران متعددی مشورت گرفتیم، صبر کنید کابینه کار کند و آن ‌را از روی عملکردش نقد کنید.»

در عین حال شاید یکی از بهترین توصیف‌هایی که درمورد مسئولیت پزشکیان در قبال کابینه گفته شده به اظهارات غلامحسین کرباسچی مربوط باشد، او دیروز به رئیس جمهور یادآوری کرد که مردم به او رای داده‌اند و اگر قرار باشد که کابینه و هیات وزیران خوب یا بد عمل کند، مردم این عمل را به حساب رئیس جمهور می‌گذارند.

در واقع مردم اگرچه در عمل نتایج و تاثیرهای کاری وزیران را در زندگی خویش مشاهده می‌کنند، اما فراموش نمی‌کنند که آن کسی که این فرد را به جمع یاران و همکاران خویش راه داده و کارگزار خود در امری تخصصی قرار داده است، رئیس جمهور است که احتمالا و پس از گذشت چهار سال، دوباره به میان مردم خواهد آمد و از ایشان برای ابقاء در دور دوم فعالیت خویش، رای خواهد خواست.

همه شهروندان ایرانی در دوران مبارزات انتخاباتی مشاهده کردند که پزشکیان بارها و به صراحت گفت که گردنش را در گرو اجرای تعهدات و وعده‌هایش گذاشته، اینک برخی ایرانیان به او یادآوری می‌کنند که آقای رئیس جمهور خیلی بیشتر از گردنش را در گروی اجرای تعهداتش قرار داده؛ او آبروی خویش را برای اجرای وعده‌هایش که در صدر آن کرامت بخشیدن به شهروند ایرانی است، در میان مردم به عاریت گذارده است.

البته گمان می‌رود که مسعود پزشکیان خواسته است همه طرف‌ها را در صندلی‌های هیات وزیران شریک کند تا مخالفت‌های احتمالی در دادن رای اعتماد به وزیران پیشنهادی در بهارستان به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

اما با این همه در روز نخست معرفی و پس از آن هم، بهارستان‌نشین‌ها به حضور برخی وزیران در این فهرست اعتراض کرده و می‌کنند.

برخی از نمایندگانی که همین امرزو با رسانه‌ها گفتگو کردند بر این نکته تاکید نمودند که احتمالا 3 یا 4 تن از وزیران پیشنهادی رای نخواهند آورند.

ممکن است با گذشت زمان لحن گفتارهایی که علیه ترکیب کابینه ایراد می شود، رادیکال‌تر باشد. در عین حال کسانی که تظاهر می‌کنند این چینش و ترکیب کابینه را درک می‌کنند از مقدور به جای مطلوب سخن می‌گویند و تصریح می‌کنند که در حالی که آنان به دنبال تشکیل و تاسیس کابینه مطلوب بوده‌اند به کابینه مقدور دست پیدا کند.

این موضع تلویحا به این معنی است که قرار نیست در رویه‌ها و راهبردهای رییس‌جمهور چرخش عمده‌ای رخ بدهد.

از موضع رئیس جمهور در شبکه ایکس این‌طور به نظر می‌رسد که ایشان می‌خواهد و البته امیدوار است با کمترین اصطکاک و تزاحم، به بیشترین دست آورد دست باید.

در این صورت پزشکیان باید متوجه باشد که آنچه تعیین کننده است، واقعیت‌های میدانی و تحولات روی زمین است نه آمال و آرزوهایی که حتی در ظرفیت اسمی رفتار انسان‌ها هم مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

اما در عین حالی که بسیاری از شهروندان و حامیان پزشکیان، از او به خاطر آنچه امتیازدهی به محافظه‌کاران خوانده شده، انتقاد کرده‌اند، چهره‌های سیاسی و فعالان حزبی اصلاح طلب، مانند حسین مرعشی و غلامحسین کرباسچی با احتیاط از این کابینه استقبال کرده‌اند و ابراز امیدواری نموده‌اند که رئیس جمهور و همکارانش در اجرای اهداف و برنامه‌هایی که از سوی پزشکیان و در دوران رقابت های انتخاباتی موفقیت هایی کسب نمایند.

با این همه اگرچه نمی‌توان از هم اکنون درباره سرانجام کارنامه دولت چهاردهم اظهار نظر حتمی کرد، اما در عین حال نمی‌توان نگران‌هایی که در مورد احتمال عدم موفقیت این دولت وجود دارد، سخن نگفت.

به همین دلیل این نگرانی‌ها باید گفته شود تا بعدها و از طرف همین دست اندرکاران دولت، ادعا نشود که چرا مردم نگرانی‌هایشان را مطرح نساختند؟

دیدگاه تان را بنویسید

  • نگاه پاسخ به نظر

    نگرانی مردم و امیدهایی که به آینده وجود دارد

    امیدهای مردم و نگرانی‌هایی که به آینده وجود دارد.

    کدامیک به نظر شما صحیح است؟

چندرسانه‌ای