خبر فوری
شناسه خبر: 51496

صداوسیما در جستجوی مخاطب یوتیوب: رویکرد جدید یا پارادوکس رسانه‌ای؟

آیا صداوسیما با رویکرد جدید خود در قبال یوتیوب، به دنبال جذب مخاطب است یا در دام تناقض‌های رسانه‌ای گرفتار شده؟

صداوسیما در جستجوی مخاطب یوتیوب: رویکرد جدید یا پارادوکس رسانه‌ای؟

"اولین رهبر نظام در شهریور ۴۳ طی نامه‌ای به شاه از او می‌خواهد "وزارت فرهنگ و اوقاف را به ما بدهید تا ضمن ارتقاء فرهنگ مردم، از لوطی‌خور شدن اعتبارات اوقاف جلوگیری و با آن کشور را اداره کنیم! اگر از شما بهتر کار نکردیم؛ بعد از ده پانزده سال ما را بیرون کنید"! قریب به مضمون."

 

 تناقض در تصویر: رسانه میلی و یوتیوب، دشمن یا فرصت؟

اخبار سبز کشاورزی؛ آنچه نویسنده را بر آن داشت تا این سخن تاریخی را در ابتدای مطلب خود بیاورد، تصویری بود که به این نوشته ضمیمه شده است. تصویری که نشان‌دهنده نیاز واحد خبر رسانه به ظاهر ملی برای جذب مخاطب به کانال یوتیوب است؛ کانالی که بارها به عنوان بستری برای نفوذ دشمن معرفی شده بود.

این اقدام شاذ معاونت سیما (که به واسطه حضور در سوریه، پله‌های ترقی را به سرعت طی کرده است!) حتماً با پاداش عوامل خمرهای سرخ (ج-ج) همراه بوده است!

 

 کارنامه‌ای درخشان یا فرصت‌های از دست رفته؟

نویسنده قصد ورود به بخش دوم درخواست رهبر نظام از شاه را ندارد؛ چرا که اکنون نزدیک به نیم قرن است که تمام اعتبارات کشور در اختیار ایشان بوده، و نه تنها از حیف و میل بیت‌المال جلوگیری نکرده‌اند، بلکه کارنامه‌ای "درخشان" نیز از خود به جای گذاشته‌اند.

ای کاش شاه پیشنهاد ۶۰ سال پیش آن رهبر ضد فساد و انقلابی را می‌پذیرفت! در این صورت، شاید به خاطر رشد فرهنگی مردم، انقلاب زودتر از سال ۵۷ به پیروزی می‌رسید!

علی فریدونی، مرداد 1404


بیشتر بخوانیم: خاطرات یک خبرنگار از راهپیمایی روز قدس


 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای