خبر فوری
شناسه خبر: 46337

ایران یکی از 10 کشور آسیب پذیر در جهان

ایران مستعد وقوع ۳۰ نوع بلای طبیعی است!

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بر اساس گزارش جهانی کاهش خطر بلایای طبیعی، ایران یکی از 10 کشور آسیب پذیر جهان است و در رتبه چهارم آسیا قرار دارد.

ایران مستعد وقوع ۳۰ نوع بلای طبیعی است!

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از اطلاعات؛ وجود بلایای طبیعی برای هر کشوری بر اساس موقعیت و موقعیت جغرافیایی آن امری عادی و پذیرفته شده است، اما دخالت انسان در اکوسیستم و آسیب رساندن به محیط زیست موجب بروز برخی بلایای طبیعی جدید و افزایش بلایای دیگر می‌شود. بلایا این همان حادثه تلخی است که متاسفانه در کشور ما رخ داد و بر این اساس وقوع حوادث ناگوار در حوزه محیط زیست کاملا طبیعی است.

باران یکی از نعمت های خداوند است و برای جانداران بسیار مهم است، اما زمانی که محیط زیست با آسیب های جدی مواجه می شود، پیامدهای زیانباری باید در پی باران منتظر ماند.

با وجود اینکه علت اصلی وقوع سیل در کشور ما خسارات وارده به جنگل ها و مراتع، عدم لایروبی رودخانه ها و همچنین رعایت نکردن الزامات و فناوری های لازم برای توسعه شهری می باشد، اما متاسفانه تاکنون اقدامات عاجل صورت نگرفته است در این منطقه گرفته شده است. حتی بعد از بارندگی هم شاهد اتفاقات مختلفی هستیم.

از سوی دیگر، به دلیل وجود گسل های فراوان در کشور ما، ساختمان ها نه تنها در برابر زلزله ایمن ساخته نمی شوند، بلکه با وجود اینکه در شرایط عادی قبل از وقوع زلزله فرو می ریزند، نیاز به مقاوم سازی دارند. بنابراین، وقوع رویدادهای مختلف کاملاً طبیعی است و نباید آن را غیرعادی دانست.

مدیریت نادرست

همه این مشکلات ناشی از عدم اتخاذ سیاست‌های مناسب و حرفه‌ای و مدیریت نادرست است، بنابراین توقف این روند معیوب ضروری است و مسئولان باید به آن توجه کنند. در غیر این صورت در زمینه حوادث و بلایای طبیعی به رتبه های بالاتری در زندگی خواهیم رسید و شاهد آسیب های ناشی از آن خواهیم بود.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بر اساس گزارش جهانی کاهش خطر بلایای طبیعی، ایران یکی از 10 کشور آسیب پذیر جهان است و از این نظر رتبه چهارم را در قاره آسیا دارد. منطقه همدان در غرب کشور افزود: کشور ما از نظر خطر بلایای طبیعی در سطح 8 از 10 قرار دارد که نشان دهنده حساسیت فعالیت نیروهای امدادی و اورژانس در کشور است.

بیش از 50 نوع بلای طبیعی در جهان شناخته شده است

به گزارش ایرنا، محمدجعفر میعاد فر د گفت: بیش از 50 نوع بلای طبیعی در جهان شناخته شده است که تاکنون بیش از 30 مورد آن در ایران رخ داده است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در حوزه پزشکی به معنای تداوم خدمات در هر شرایطی است، افزود: اورژانس کشور بر صیانت در نظام سلامت و مزایای آن تاکید دارند در این راستا همایش هایی با موضوع پدافند غیرعامل برگزار شده است در نقاط مختلف کشور انجام دادم.پدافند غیرعامل، کم هزینه ترین روش دفاعی

 رئیس قرارگاه زیستی همدان در این نشست با اشاره به اینکه اقدامات پدافند غیرعامل در مجتمع های زیستی مانند سایر حوزه ها قابل انتقال نیست، گفت: پدافند غیرعامل ارزان ترین راه دفاع در برابر دشمنان است.

سردار مهدی فرجی در ادامه افزود: حمله آفات به مزارع، کرم های ذرت مصنوعی و سیاه زخم باید برای مردم توضیح داده شود و نحوه مبارزه با آن ها بدون ایجاد استرس، اضطراب و نگرانی باشد.

به عنوان مثال، با وجود اینکه ویروس کرونا تحت کنترل قرار گرفته است، اضطراب و ترس حتی بیشتر از ویروس فعلی آسیب وارد کرده است و با وجود گذشت زمان، اثرات این ویروس همچنان قابل مشاهده است.

فرجی گفت: دشمن در تلاش است با حداقل هزینه حداکثر خسارت را وارد کند، به عنوان مثال در باغات انگور ملایر پس از بازدید کارشناسان خارجی شیوع آفات و برفک و سیاه زخم رخ داد، به همین دلیل ما در این زمینه اقدام کردیم. درختان گم شده.» دام و طیور عشایری در دست بررسی است.

دیدگاه تان را بنویسید

  • اکبر پاسخ به نظر

    الحمدالله. نعمت به ما کامل داده شد.
    رفاه که نداریم ولی کلکسیون بدبختی هامون کامله. خدا رو شکر.

چندرسانه‌ای