خبر فوری
شناسه خبر: 46232

بهبود دسترسی به دامپزشک برای جامعه کشاورزی در کانادا

تورنتو - دولت انتاریو برنامه تشویقی دامپزشکی را راه اندازی کرده تا دامپزشکان تازه مجوز را تشویق کند تا در جوامع شمالی و کم خدمات عمل کنند. این برنامه کمک های بلاعوض تا سقف 50000 دلار را در طی پنج سال به دامپزشکانی که از دام و طیور در این جوامع مراقبت می کنند، ارائه داده است.

بهبود دسترسی به دامپزشک برای جامعه کشاورزی در کانادا

ضرورت خدمات دام پزشکی برای جامعه کشاورزی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ لیزا تامپسون، وزیر کشاورزی، غذا و امور روستایی، گفت: "خدمات دامپزشکی برای جامعه کشاورزی در سراسر انتاریو یک ضرورت است و دولت ما مشکلات طولانی مدتی را که کشاورزان در مناطق کم خدمات در هنگام تلاش برای دسترسی به این خدمات تجربه کرده اند، تشخیص می دهد. از طریق این ابتکار، ما در حال انجام اقداماتی برای رفع آن هستیم. برنامه تشویقی دامپزشکی پایداری و سلامت مداوم بخش دام انتاریو را تضمین می کند.”

از طریق این برنامه تا 100 دامپزشک تازه مجوز برای مراقبت تخصصی از حیواناتی مانند گاو، گوسفند، بز و طیور در نقاط فاقد خدمات استان تشویق می شوند. این توسط شورای سازگاری کشاورزی (AAC) ارائه شده است.

مراقبت دام پزشکی، تضمین زنجیره ارزش

داگ الکساندر، رئیس شورای انطباق کشاورزی، گفت: «دسترسی به مراقبت های دامپزشکی برای تضمین زنجیره ارزش دام انتاریو مرفه، به ویژه در مناطقی که خدمات کمتری دارند، حیاتی است و ما خوشحالیم که برای ارائه این برنامه تشویقی منحصر به فرد و به موقع برای دامپزشکان تازه مجوز از طرف OMAFRA انتخاب شده ایم.»

برنامه تشویقی دامپزشکی و برنامه دکترای مشترک دامپزشکی جدید در بودجه سال 2023، برای کمک به رفع کمبود ظرفیت دامپزشکی و جذب استعدادهای جدید به دامپزشکی اعلام شده است. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که دسترسی کشاورزان و صاحبان حیوانات بزرگ به مراقبت های دامپزشکی را در مکان و زمانی که به آن نیاز دارند، آسان تر کند، دامپزشکان تازه مجوز را برای یافتن کار مفید تشویق کند و در را برای دامپزشکان در شمال انتاریو و جوامع روستایی باز کند.

تشویق دام پزشکان جدید به تمرین در مناطق کم خدمات

جیل دانلوپ، وزیر کالج‌ها و دانشگاه‌ها گفت: «ما می‌دانیم که دسترسی به مراقبت از حیوانات برای جوامع روستایی و شمالی حیاتی است. برنامه تشویقی دامپزشکی با تشویق فارغ التحصیلان دامپزشکی جدید به تمرین در مناطق کم خدمات، به رفع کمبود نیروی کار کمک می کند، دامپزشکان بسیار ماهر را به مشاغل عالی متصل می کند و از رشد اقتصادی محلی حمایت می کند.»

این برنامه بر اساس اقدامات دیگری است که دولت برای افزایش دسترسی به مراقبت های دامپزشکی انجام داده است. در نوامبر 2022، دولت رایزنی‌هایی را برای کشف فرصت‌ها برای مدرن‌سازی قانون دامپزشکان آغاز کرد. یک مقاله بحث در مورد اصلاحات پیشنهادی در ثبت تنظیم مقررات ارسال شد. بازخورد دریافت شده در طول دوره مشاوره اکنون در حال بررسی است و تغییرات احتمالی در قانون را در آینده اطلاع خواهد داد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای