خبر فوری
شناسه خبر: 46539

تاکید وزیر اتحادیه هندوستان بر اهمیت بخش دامداری

وزیر اتحادیه شیلات، دامپروری و لبنیات، شری راجیو رانجان سینگ امروز کارگاهی را برای استراتژی‌دهی و توانمندسازی ایالات و سرزمین‌های اتحادیه (UTs) افتتاح کرد.

تاکید وزیر اتحادیه هندوستان بر اهمیت بخش دامداری

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ شری راجیو رانجان سینگ، بر اهمیت بخش دامداری برای اقتصاد و امنیت غذایی هند تاکید کرد. وی خواستار برنامه ریزی و اجرای دقیق سرشماری شد و تاکید کرد که داده های جمع آوری شده نقش مهمی در شکل دادن به ابتکارات آینده و رسیدگی به چالش ها در این بخش خواهد داشت.

وزیر اتحادیه اطلاع داد که این کارگاه با هدف حصول اطمینان از یک رویکرد هماهنگ و کارآمد برای سرشماری آتی برنامه ریزی شده در ماه های سپتامبر تا دسامبر 2024 برگزار می شود.

سخنرانی بزرگان دنیای دامپروری هند

پروفسور S.P. Singh Baghel در این کارگاه سخنرانی کرد و بر نیاز به آموزش جامع و ظرفیت سازی در سطح پایه تاکید کرد. وی از تلاش های این بخش در سازماندهی چنین کارگاه راهبردی قدردانی کرد و شرکت کنندگان را تشویق کرد تا فعالانه در جلسات آموزشی شرکت کنند تا درک و توانایی های خود را افزایش دهند.

شری جورج کوریان بر ادغام شیوه های پایدار در بخش دام تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد که داده‌های سرشماری به چارچوب شاخص ملی اهداف توسعه پایدار کمک می‌کند و در نتیجه با اهداف پایداری ملی و جهانی همسو می‌شود.

خانم Alka Upadhyaya، دبیر بخش دامپروری و لبنیات، اهمیت این کارگاه را در سخنرانی خود برجسته کرد و بر تعهد این بخش به استفاده از فناوری برای جمع‌آوری داده‌های دقیق و کارآمد تأکید کرد. وی بر مسئولیت جمعی همه ذینفعان برای اطمینان از موفقیت بیست و یکمین سرشماری دام که نقش مهمی در شکل‌دهی سیاست‌ها و برنامه‌های آینده بخش دامپروری ایفا خواهد کرد، تاکید کرد و از آنها خواست تا از آخرین فن‌آوری‌ها برای تضمین موفقیت این بخش استفاده کنند. 

کارگاه توانمند سازی ایالات و سرزمین های اتحادیه

این کارگاه شامل جلسات مفصلی در مورد روش‌ها و دستورالعمل‌های بیست و یکمین سرشماری دام، آموزش در مورد نرم‌افزار موبایل و داشبورد، و یک بحث خانه آزاد برای رسیدگی به سؤالات و نگرانی‌ها بود.

دپارتمان دامپروری و گاوداری، وزارت شیلات، دامپروری و لبنیات یک کارگاه جامع را برای استراتژی‌دهی و توانمندسازی ایالات و سرزمین‌های اتحادیه (UTs) برای تهیه بیست و یکمین سرشماری دام برگزار کرد.

این کارگاه شامل مجموعه ای از جلسات بود که با شرح مختصری از بیست و یکمین سرشماری دام توسط بخش آمار دامپروری آغاز می شد و سپس ارائه مفصلی از ICAR دفتر ملی منابع ژنتیکی حیوانات (NBAGR) در مورد جزئیات نژاد گونه هایی که باید تحت پوشش قرار گیرند.

در سرشماری اهمیت شناسایی دقیق نژاد مورد تاکید قرار گرفت، که برای تولید آمار دقیق مورد استفاده در برنامه های مختلف بخش دام و برای چارچوب شاخص ملی (NIF) اهداف توسعه پایدار (SDG) بسیار مهم است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای