خبر فوری
شناسه خبر: 7218

نخستین شلیک توپخانه‌ای مجلس به ساداتی‌نژاد

وزیر ساداتی‌نژاد که از بدنه مجلس جدا شد تا در طبقه ۱۶ وزارت جهادکشاورزی صدرات کند؛ هنوز دو ماه نشده به تیرِ غیبِ تذکر شفاهی نماینده مجلس گرفتار شد.

نخستین شلیک توپخانه‌ای مجلس به ساداتی‌نژاد
وزیر ساداتی‌نژاد که از بدنه مجلس جدا شده بود تا در طبقه ۱۶ وزارت جهادکشاورزی صدرات کند؛ هنوز دو ماه نشده به تیرِ غیبِ تذکر شفاهی نماینده مجلس گرفتار و با نخستین شلیک توپخانه‌ای مجلس روبرو شد.
این که به‌قول محمد صفائی دلوئی، "نظام صنفی" ، کانون باج‌خواهی شده باشد به مدیریت قبلی نظام صنفی و عملکرد آن باز می‌گردد و باید در مراجع رسمی پاسخگوی عملکرد خود و تبعات آن باشد، حتی به مجلس و قوه قضائیه.
در هر صورت رئیس نظام صنفی سابق، از رأي حداكثري براي رونق بخش كشاورزي سمتش عزل شده و سرپرست جدیدی برای صنف منصوب کرده‌اند. اما در جلسه علنی ۲۷ مهر، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای‌اسلامی با بیان این که: "نظام صنفی کشاورزی و نظام دامپزشکی به کانون باج‌خواهی از کشاورزان، دامداران و مرغداران تبدیل شده"، در تذکر خود به وزیر جهادکشاورزی گفت: این وضعیت باید اصلاح شود.
محمد صفائی دلوئی، البته از وزارت جهادکشاورزی - و نه وزیر- درباره خرید تضمینی زعفران تشکر کرد و گفت: ستاد مدیریت بحران، اقدامات لازم برای آبیاری زعفران برای حمایت از کشاورزان را انجام دهد.
در این میان و در جلسه برگزار شده در روز سه‌شنبه ۲۷ مهر، دو نماینده دیگر مجلس نیز خطاب به وزیر ساداتی‌نژاد در رابطه با اهتمام ویژه دولت و وزارتخانه برای استمهال وام‌های کشاورزی و … تذکر شفاهی دادند.
به نظر می‌رسد مجلس از مذاکرات و لابی‌هایی که برای رای دادن به ساداتی‌نژاد انجام داده بود؛ رضایت کامل ندارد و احتمالاً‌ در ماه‌های پایانی سال باید منتظر اتفاقات بیشتری از این دست و حتی تذکرهای کتبی، احضار وزیر به کمیسیون کشاورزی و احضار وزیر به صحن علنی مجلس و … باشیم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای