آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46194

مدیران وزارت جهاد کشاورزی در انتظار پیگیری قضایی

دادگستری کل تهران با هشدار به مدیران وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: برای جلوگیری از خسارت به صادرکنندگان سیب زمینی و پرهیز از هرگونه پرونده قضایی نسبت به رفع محدودیت‌ها اقدام شود.

مدیران وزارت جهاد کشاورزی در انتظار پیگیری قضایی

اخبار سبز کشاورزی؛ در پی بررسی‌های معاون حقوقی رئیس جمهور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، محمدرضا صاحبی پسندیده، جانشین رئیس کل دادگستری استان تهران در نامه ای به مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل هماهنگی مناطق. دفتر درخواست اجرای مفاد قانون بیست و سوم قوانین دائمی کشور و ماده 30 قانون بهسازی محیط زیست تبدیل به تجارت می شود.

در متن نامه آمده است: با توجه به مکاتبات مشترک فروشندگان گمرک دوغارون مبنی بر عدم رعایت موازین قانونی در افزایش قیمت صادراتی سیب زمینی، پیرو نامه شماره 9001-1337-10 مورخ 23/2/1403 ق. رئیس کل دادگستری منطقه تهران و رئیس کل سیاست های اقتصادی مقاومتی استان تهران خطاب به وزیر کشاورزی و معاونت توسعه اقتصادی آن وزارتخانه اعلام کرد که بر اساس ماده 23 قانون مرجع دائمی کشور طرح توسعه . مصوب 1394 محدودیت هر نوع صادرات به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است و از سوی دیگر بر اساس ماده 30 قانون بهبود فضای کسب و کار و تشریفات اجرایی آن هرگونه رویه تحت هر عنوانی برنامه ریزی شود. فقط پس از انتشار در بانک اطلاعات قوانین و مقررات مربوط به حوزه تجاری که بنا به اعلام فروشندگان مذکور (براساس مدارک و مستنداتی که ارائه کردیم) این اقدام صورت نگرفته و لذا اطلاعیه قانون مندرج در پایگاه اینترنتی قوانین و مقررات مربوط به حوزه تجاری اجرا نشده است.بنابراین با توجه به فرسودگی قریب الوقوع سیب زمینی آماده صادرات و کمبود وقت برای فروشندگان، برای اجرای قانون باید از صدور دستورات و مقرراتی که بعضاً خلاف قانون است نیز جلوگیری کرد. جهت جلوگیری از هر گونه خسارت وارده به فروشندگان مذکور و جلوگیری از ورود هر گونه پرونده قانونی در این خصوص در اسرع وقت با رفع محدودیت های ایجاد شده به شرح فوق در صادرات، اقدام و نتیجه تماس رئیس ستاد و رئیس ستاد ستاد جهت پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تهران، مراتب را به اطلاع این ستاد و در غیر این صورت جهت اطلاع از جزئیات مهم به این شرکت مراجعه فرمایید.

پیش از این مکاتبات متعددی از سوی سازمان ملی بهبود فضای کسب و کار با وزارت جهاد کشاورزی برای رعایت قانون انجام شده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای