خبر فوری
شناسه خبر: 46686

دوبرابر شدن اندازه گل‌های رز با استفاده از ضایعات غذایی

به گفته باغبان‌ها، راه‌های زیادی برای بارور کردن گل‌های رز و شکوفه‌های بزرگ‌تر وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از انواع ضایعات غذایی در خاک است.

دوبرابر شدن اندازه گل‌های رز با استفاده از ضایعات غذایی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ گل رز در حال حاضر در باغ ها شکوفه می دهد، اما یک راه ساده برای به دست آوردن گل های بزرگتر و پرتر وجود دارد.

نیکی اورستریت، کارشناس دوستدار محیط زیست و بنیانگذار The Lady Prefers 2 Save، به اشتراک گذاشته است که دو سال پیش بوته های گل رز دیگر شکوفا نشدند و پس از مدتی تحقیق متوجه شد که ساخت کود طبیعی از ضایعات آشپزخانه، کلید رشد گیاهان سالم تر است.

او گفت: "در عرض یک سال گل های رز من نه تنها دوباره شروع به شکوفه دادن کردند، بلکه اندازه شکوفه های خود را نیز دو برابر کردند."

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما ضایعات غذایی خاص یا مواد ارگانیک در اطراف خانه شما مملو از مواد مغذی است که می تواند به تغذیه گل رز شما کمک کند تا به تولید گل آنها بدون صرف هزینه زیاد کمک کند.

پوست موز همچنین سرشار از پتاسیم است، یک ماده مغذی که به تقویت سیستم ایمنی گل رز کمک می کند و مصرف آب آن را افزایش می دهد تا به گل های بزرگتر کمک کند.

پوست موز

نیکی گفت: پوست موز دوست توست. پوست ها را صاف کرده و چهار تا شش اینچ در پایه گیاهان قرار دهید. آنها پتاسیمی را فراهم می کنند که هر بوته رز برای شکوفه دادن به آن نیاز دارد.

تفاله قهوه

با این حال، اضافه کردن کمی نیتروژن به گل رز نیز مهم است، زیرا برای رشد گیاه بسیار مهم است، به همین دلیل افزودن چند قاشق چای‌خوری تفاله قهوه به خاک گل رز بسیار مفید است.

تفاله قهوه نه تنها به گل رز یک ماده مغذی ضروری می دهد، بلکه خاک را کمی اسیدی می کند، که گل رز را شادتر می کند، زیرا آنها خاکی با سطح pH کمی پایین تر را ترجیح می دهند.

آب مخزن ماهی

یک راه عجیب برای تقویت نیتروژن به گل رز، آب مخزن ماهی است. این آب حاوی مواد گیاهی در حال تجزیه، فضولات ماهی و غذای نخورده است که پر از مواد مغذی مختلفی است که به گل رز کمک می کند.

نیکی گفت: "آب مخزن ماهی تمیز و کدر نیتروژن بالایی دارد و گل رز شما آن را دوست خواهد داشت."

پودر استخوان 

اگر می‌خواهید مقداری پول خرج کنید، پودر استخوان حاوی مواد مغذی فسفر و کلسیم بالایی است که به رشد ریشه و گل‌های رز کمک می‌کند و قدرت کلی گیاه را بهبود می‌بخشد.

به گفته نیکی، پودر استخوان نه تنها برای گل رز مفید است، بلکه به سبز و سالم ماندن چمن نیز کمک می کند.

او گفت: پودر استخوان را از تعاونی محلی خود برای گل رز خود بردارید زیرا منبع خوبی از فسفر است. این به تثبیت رشد ریشه بوته رز در تمام فصل کمک می کند، هر بار که چمن و گل های رز خود را کود می دهید از نصف فنجان استفاده کنید.

مخلوط کردن برخی از این ضایعات با هم می تواند یک کود گل رز ارزان و بسیار مؤثر ایجاد کند که منجر به گل های بزرگتر می شود، اما مطمئن شوید که گل رز را تنها یک بار در تابستان با کود طبیعی تغذیه کنید.

در غیر این صورت، ممکن است خطر کود دهی بیش از حد گیاه و بارگیری بیش از حد آن با مواد مغذی باشد که برای گیاه مفید نخواهد بود.

حتماً خاک اطراف گل رز را آزمایش کنید تا ببینید گیاهان شما ممکن است فاقد چه مواد مغذی باشند و مطمئن شوید که بهینه ترین کود را برای گل رز خود تهیه می کنید.

نیکی گفت: "اگر مطمئن نیستید چه نوع خاکی دارید، آزمایش خاک را انجام دهید. دانستن کمی در مورد خاک شما در برنامه ریزی شما برای اینکه گیاهان شما به چه نوع غذا، مالچ و مواد افزودنی نیاز دارند مفید باشد."

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای