خبر فوری
شناسه خبر: 47372

دستاورد بزرگ جهانی برای صنعت زنبورداری ایران

عضویت مؤسسه غزال در کنفدراسیون جهانی زنبورعسل با حق رأی

مؤسسه مجتمع غزال دانش‌پژوه برای نخستین‌بار در تاریخ صنعت زنبورداری به‌عنوان یک مؤسسه خصوصی به عضویت کنفدراسیون جهانی زنبورعسل با داشتن حق رأی درآمد

عضویت مؤسسه غزال در کنفدراسیون جهانی زنبورعسل با حق رأی

مؤسسه مجتمع غزال دانش‌پژوه، پیش‌گام توسعه آپی تراپی در ایران برای نخستین‌بار در تاریخ صنعت زنبورداری به‌عنوان یک مؤسسه بخش خصوصی به عضویت کنفدراسیون جهانی زنبورعسل (آپی‌موندیا) با داشتن حق رأی درآمد و مدیرعامل این مؤسسه (دکتر سوما رحمانی) نیز به‌افتخار عضویت کمیته علمی آپی تراپی آپی‌موندیا نائل شد.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از دیده‌بان صنعت زنبورداری ایران، مؤسسه مجتمع فنی غزال دانش‌پژوه، پیش‌گام توسعه صنعت آپی تراپی در ایران بوده و از چند سال قبل با برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع و با حضور اساتید خارجی و بین‌المللی و برگزاری اولین سمپوزیوم بین‌المللی آپی تراپی ایران و ترکیه و دیگر فعالیت‌ها، خدمات علمی و توسعه محور شایسته و منحصربه‌فردی را به صنعت زنبورداری ایران عرضه داشته است.

اخیراً این مؤسسه با دیدگاه جهانی و توسعه‌ای، افتخاراتی را برای اولین‌بار در تاریخ زنبورداری ایران به دست آورده است. عضویت در کنفدراسیون جهانی زنبورعسل با داشتن حق رأی در مجامع عمومی این کنفدراسیون، دستاورد بزرگی است که برای اولین‌بار در تاریخ زنبورداری ایران و به همت بخش خصوصی این صنعت میسر شده است که به‌واسطه این عضویت تعداد آرای کشور عزیزمان ایران در این کنفدراسیون به میزان یک رأی افزایش‌یافته است.

سوما رحمانی عضو کمیته علمی آپی تراپی آپی‌موندیا شد

همچنین دستاورد عضویت مدیرعامل مؤسسه در کمیته علمی آپی تراپی آپی‌موندیا نیز برای اولین‌بار در تاریخ زنبورداری ایران محقق می‌شود که خانم دکتر سوما رحمانی موفق به اخذ این افتخار شدند.

ایشان دارای مدرک علمی دکترای سیاست‌گذاری علم و فناوری بوده و مدیریت اجرایی بنیاد ملی ارتقای مهارت و بهره وری صنعت زنبورداری را در کارنامه دارد.

مهندس بهزاد بانکی‌پور، مدیر باسابقه صنعت زنبورداری و مدیرعامل سابق صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری نیز هم‌بنیان‌گذار و رئیس هئیت مدیره مؤسسه مجتمع فنی غزال دانش‌پژوه هستند که خدمات ایشان در دهه گذشته فصل تازه‌ای را در زنبورداری کشور رقم زده است.

مجموعه این دستاوردها توانسته است جایگاه ایران و مؤسسه مجتمع فنی غزال دانش‌پژوه را در سطح بین‌المللی ارتقا و کشور ایران را به‌عنوان یک قطب قدرتمند جدید در عرصه زنبورداری و آپی تراپی جهان مطرح کند.

گسترش صنعت آپی تراپی (زنبور درمانی) علاوه بر گشایش روش‌های درمانی طبیعی و ارگانیک موجب رشد اقتصاد زنبورداری، بهبود معیشت زحمت‌کشان این بخش و رهایی از تک‌محصولی با بالابردن قدرت چانه‌زنی زنبورداران خواهد شد و علاوه‌برآن فتح باب جدیدی در استفاده از روش‌های زنبور درمانی و محصولات دارویی آن برای اطبای طب سنتی ایران خواهد بود و با رشد این رشته شاهد شکوفایی روزافزون صنایع دارویی و صنایع ترکیبی و تبدیلی صنعت زنبور درمانی خواهیم بود.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای