خبر فوری
شناسه خبر: 39717

قفل تخصیص ارز سموم کشاورزی شکسته شد

تولیدکنندگان سموم کشاورزی کشور با مشکلات فراوانی در تامین ارز مورد نیاز برای مواد اولیه سموم روبه‌رو هستند؛ این مسئله باعث شده

قفل تخصیص ارز سموم کشاورزی شکسته شد

اخبار سبز کشاورزی؛ تولیدکنندگان سموم کشاورزی کشور با مشکلات فراوانی در تامین ارز مورد نیاز برای مواد اولیه روبه‌رو هستند؛ این مسئله باعث شده که تولید و عرضه سم در بازار دچار اختلال شده و در نتیجه به بروز آسیب‌های جدی به بخش کشاورزی کشور منجر شود.

دغدغه تولیدکنندگان سم

برای حل این مشکل، رئیس انجمن تولیدکنندگان سم کشور طی گفت‌وگویی با دکتر حسین رنجبراقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات، به طرح این دغدغه تولیدکنندگان داخلی پرداخت و حمایت وی را در روند تسهیل تخصیص ارز خواستار شد.


بیشتر بخوانید: دریغ از اختصاص یک دلار برای واردات سم و کود


بخشی از ارز مورد نیاز تولیدکنندگان تامین شد

در این راستا و با توجه به حساسیت موضوع، دکتر رنجبراقدم طی جلسه‌‌ای با وزیر جهاد کشاورزی موضوع را مطرح کرده و خواستار اقدام فوری برای تخصیص ارز آفت‌کش‌ها شد که محمدعلی نیکبخت نیز با درک اهمیت این مسئله با این تخصیص موافقت کرد و در همین راستا در هفته گذشته بخشی از ارز مورد نیاز تولیدکنندگان تامین شد.

لزوم تداوم روند تخصیص ارز

دکتر مسعود گیل‌آبادی، رئیس انجمن تولیدکنندگان سم کشور نیز ضمن قدردانی از دکتر رنجبراقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، برای پیگیری و حل این مسئله، خواستار تداوم روند تخصیص ارز برای مواد اولیه سموم کشاورزی و حل مشکلات باقی مانده تولیدکنندگان سموم شد.

وی همچنین خواستار همکاری بیشتر با سازمان حفظ نباتات کشور برای بهبود وضعیت تولید و عرضه سم به بازار شده است.


بیشتر بخوانید: کوتاهی در تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان سم و کود


دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای