خبر فوری
شناسه خبر: 47844

اعضای جدید هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سموم دفع آفات نباتی انتخاب شدند

انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سموم دفع آفات نباتی متشکل از کارفرمایان و صاحبان صنایع تولیدکننده انواع آفت‌کش در کشور است.

اعضای جدید هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سموم دفع آفات نباتی انتخاب شدند
به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ در پی برگزاری جلسه مجموع عمومی سالیانه انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سموم دفع آفات نباتی در روز سه‌شنبه ۱۷ مهر در محل دفتر مرکزی این انجمن، آقایان مسعود گیل آبادی ، فریبرز فیروز جهان تیغی، علی محمد عرب، سید علی وزیری، امیر حسین خصوصی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و خانم مریم ایرجی بعنوان بازرس این انجمن برای دوره جدید انتخاب شدند.
 
انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سموم دفع آفات نباتی متشکل از کارفرمایان و صاحبان صنایع تولیدکننده انواع آفت‌کش در کشور است.
 
این انجمن در سال ۱۳۸۰ بمنظور تشکل و سازماندهی فعالیت تولیدکنندگان سموم و همچنین حفظ منافع قانونی و حمایت از تولید داخلی که متضمن حفظ منافع کشاورزان نیز خواهد بود، تأسیس شد و در حال حاضر ۶۵ عضو دارد.
 
بر اساس این گزارش، مسعود گیل آبادی رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم در حاشیه مجمع عمومی گفت: در طول مدت تشکیل و فعالیت انجمن، تلاش شده تا از منافع کلان تولیدکنندگان و تقویت تولید داخلی کشور حمایت و صیانت شود و در این مدت مشکلات و چالش‌های زیادی را پیش رو داشته‌ایم که با هم‌افزایی اعضا و حمایت نهادهای حاکمیتی، امروز انجمن نقش بسزایی را در نظام حکمرانی و تصمیم‌سازی دارد.
 
وی افزود: اعضای انجمن تولیدکنندگان همگی تلاش دارند با تولید محصولات با کیفیت و مورد نیاز کشاورزان عزیز بعنوان ذی‌نفعان اصلی این صنعت، گامی بلند در مسیر اشتغال‌زایی و جلوگیری از خروج ارز و تولید در کشور بردارند و در این بین که تولید‌کنندگان با مشکلات زیادی درگیر هستند.
 
به گفته وی، حمایت و پشتیبانی نهادهای حاکمیتی و قانون‌گذاری اعم از وزارت جهاد کشاورزی و صمت و مجلس شورای اسلامی برای تحقق اهداف این انجمن ضروری است.  

گیل‌آبادی ادامه داد: هم‌اکنون مجموع ظرفیت تولیدکنندگان داخلی ۴۰۰ هزار تن است در حالی که نیاز بازار به حدود ۴۰ هزار تن بالغ می‌رسد.

 وی گفت: تولیدکنندگان داخلی سموم و کود در کشور، توانمندی، ظرفیت و پتانسیل‌های فراوانی را برای تامین نیاز کشاورزان در اختیار دارند و حتی می‌توانند نیامندی‌های بازار مصرف منطقه‌ای را نیز پوشش دهند، اما با وجود این ظرفیت مناسب داخلی و توان تولید بخش زیادی از آفت‌کش‌ها در کشور، باید در خصوص واردات سموم مشابه تولید در داخل کشور ، سیاست‌های منطقی و عادلانه با محوریت حمایت و صیانت از تولید داخلی اخذ شود. 

رییس انجمن تولیدکنندگان سموم اظهار داشت: تمامی ‌‌‌سموم و آفت‌کش‌‌‌های داخل کشور بر اساس استانداردهای سازمان فائو تولید و کیفیت تولیدات داخلی با نمونه‌های خارجی کاملا قابل رقابت است و انتظار می رود دولت محترم و قانون‌گذار برای حمایت از تولید داخلی در خصوص تخصیص ارز، تعرفه‌های گمرکی و مالیات و عوارض، سیاست حمایتی را در پیش گیرد. 

وی ابراز امیدواری کرد در دوره جدید هیات مدیره انجمن که با آغاز فعالیت‌های دولت جدید آقای دکتر پزشکیان تلاقی داشته است با تعامل و هم‌افزایی بتوانیم شرایط بهتری را در فضای صنعت تولید سموم و کود فراهم کنیم تا کشاورزان عزیز با خیالی آسوده به فعالیت‌های زراعی خود بپردازند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای