همیشه سبز با سبزان
شرکت سبزی ایران (سبزان) در سال ۱۳۵۹ فعالیتهای خود را بهعنوان اولین تولیدکننده ادویه کاری در ایران آغاز کرد.
اخبار سبز کشاورزی : شرکت سبزی ایران (سبزان) در سال ۱۳۵۹ فعالیتهای خود را بهعنوان اولین تولیدکننده ادویه کاری در کشور آغاز کرد.
این شرکت با توجه به نیاز مصرفکنندگان مواد غذایی و با بهرهگیری از ماشینآلات مدرن به تولید سبزیجات خشک و صادرات آن به سراسر دنیا اقدام نمود و توانست در اوایل سال ۱۳۶۹ بهعنوان بزرگترین تولیدکننده سبزیجات خشک و صادرکننده نمونه، محصولات خود را به کشورهای اروپایی، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه و همچنین استرالیا و کانادا صادر کند.
تولیدات متنوع طبق ذائفه همه نسلها
شرکت سبزان پس از مدت کوتاهی از آغاز فعالیت خود را با بهکارگیری ماشینآلات مجهز از کشورهای اروپایی در زمینه تولید سوپهای نیمه آماده و انواع کوکو، کتلت و آش و چاشنیهای سالاد ورود کرد و به تازگی نیز تولید پاستای نیمه آماده در طعم و مزههای مختلف و در بستهبندی دوی پک را به لیست تولیدات متنوع خود اضافه کرده است.
تأمین مواد اولیه کارخانجات بزرگ مواد غذایی در گروه انواع سس، کنسرو، لبنیات، چیپس، اسنک و… از دیگر فعالیتهای این شرکت است.
همچنین زمان آزاد کارخانه به تولید محصولاتی همچون ادویهجات خاص رستورانهای معتبر اختصاص دارد.
کادری مجرب و تحصیلکرده
این شرکت دارای خط کامل قوطیسازی و مظروف پت و ماشینآلات مدرن بستهبندی و خشککنهای تمام اتوماتیک و خط کامل آسیاب ادویهجات است و با در اختیار داشتن بخش کنترل کیفیت، آزمایشگاه و کادر مجرب و تحصیلکرده توانسته هر سال بهعنوان شرکت نمونه از طرف وزارت جهاد کشاورزی برگزیده شود و میزبان چندین وزیر و مسئولان ذیربط دولتی و همچنین میزبان سفرا، وزرا و مسئولان کشاورزی و غذایی دیگر کشورها باشد.
در این راستا، در حاشیه بیست و نهمین نمایشگاه اگروفود با دکتر احمد فتحاللهی، رئیس هیأت مدیره شرکت سبزی ایران و از کارآفرینان برجسته صنایع غذایی کشور، هم صحبت شدیم که مشروح این گفتوگو را در ادامه میخوایند:
درباره فعالیتهای هلدینگ گروه اقتصادی ایرانیان توضیح دهید.
هلدینگی گروه اقتصادی ایرانیان شامل چند کارخانه بنام و صاحب برند ایرانی میشود. در زیرمجموعه ما شرکتی با نام کالالند تاسیس شده تا از طریق این شزکت نیازهای رستورانداران و هتلداران را تامین و همچنین در بخش صادرات نیز در همین زمینه فعالیت کنیم.
همچنین یکی از اهداف ما در این زمینه جلب نظر گردشگران خارجی و ارتباط و تعامل با آنها برای عرضه محصولات و تولیدات به شکل عمده است.
در رابطه با برندهای گروه توضیح دهید.
سبزان، برند BOSS که در زمینه نوشابههای انرژیزا فعال است، برند باس همبرگر، یک برند در زمینه لوازم پزشکی و غیره که البته در حال گسترش فعالیت گروه به شکلی جدید هستیم و بناست در آینده نزدیک پخش محصولات به شکل ویزیتوری کنار گذاشته شود.
در تلاش هستیم تا بتوانیم فعالیت خوب و موثری را با جمعی از مالکان زیرمجموعههای مختلف، فعالان و هلدینگداران در این بخش داشته باشیم.
حمید عرب عامری