آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46018

ورود فست‌فودهای آمریکایی به وعده‌های غذایی مردم ایران؟!

بالا بودن سرعت تحولات اقتصادی و شکل‌گیری پدیده‌های جدید در بازارها، در قرن بیست و یکم تنها به ایران محصور نشده و در تمامی کشور‌ها به وضوح قابل مشاهده است. این تغییرات، سبک‌های زندگی افراد را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ برخی از آن‌ها زودگذر و تعدادی دیگر ماندگارترند. اما نکته قابل توجه، میزان پذیرش مردم در کشور‌های مختلف با فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت است.

ورود فست‌فودهای آمریکایی به وعده‌های غذایی مردم ایران؟!

اخبار سبز کشاورزی؛ ایران به عنوان کشوری با تاریخ و فرهنگی غنی، همواره طی چند سال اخیر با وجود تشدید مشکلات اقتصادی، یکی از جوامعی بوده که ترند‌های روز جهانی در امور مختلف را پذیرفته و افراد تلاش کرده‌اند تا بخشی از خلق‌وخوی خود را با آن وفق دهند. یکی از این تغییرات که در ایران شاهد گسترش شکل‌گیری و پذیرش آن هستیم، بحث صنعت مواد غذایی است.

به گزارش اقتصاد ۲۴، تعدد کافه‌های نسل چهارم، افزایش مکان‌هایی تحت نام‌هایی مانند کافه بیکری، سوق یافتن سلیقه یا تمایل افراد برای خرید غذا‌هایی که شاید بهتر بتوان گفت بیشتر لقمه هستند تا وعده غذایی کامل، از جمله مهم‌ترین این تغییرات در صنعت مواد غذایی در سطح جامعه به شمار می‌روند.

این نوع مصرف وعده غذایی، در غرب به‌ویژه آمریکا از دهه‌های گذشته رواج داشته و هنوز هم دارد.

مصرف غذاهای لقمه ای

شاید تسریع سرعت زندگی در برخی از کشور‌های اروپایی آن‌ها را به مصرف غذاهای لقمه ای به عنوان وعده غذایی سوق داده باشد، اما دلیل افزایش تمایل مردم در ایران در اقشار مختلف برای خرید ساندویچ‌های کوچک و خرید مواد غذایی از برند‌های معروفی که طی چند سال اخیر سر برآورده‌اند، چیست؟

برای بررسی وضعیت این کافه‌ها و واحد‌های صنفی غذایی، به چند نمونه از آن‌ها سر زد و از مشتریان درباره این نوع «لقمه‌خوری» پرسید.

یکی از افرادی که به نظر می‌رسید دانشجو باشد، درباره دلیل خود برای خرید از برند غذایی که بیشتر ساندویچ‌های آماده در حجم کم دارند، گفت: «فست‌فود ضرر داره و هر روز نمی‌شه سوسیس و کالباس خورد. همچنین یه ساندویچ کامل، هزینه بالایی داره. اغلب مواقع نیازی به اون میزان غذا ندارم و از نظر هزینه هم نمی‌تونم بپردازم. اما اگه یه ساندویچ مرغ فلان برند رو بخرم، هم سالم‌تره، هم ارزون‌تر. حتی میشه توی مسیر هم خورد و نیازی به نشستن جایی ندارم».

تمایل به خرید ساندویچ‌های کوچک و یا غذا‌هایی تحت عنوان کلاب، تنها منحصر به برند‌های حضوری که شبیه کافه هستند، محصور نیست. نفر بعدی، به نظر می‌رسید کارمندی باشد که برای تهیه ناهار خود، در سوپر مارکت مشغول بررسی برند‌های مختلف برای انتخاب بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

  • انتظارالدوله پاسخ به نظر

    ببخشید، میشه بفرمایید: پرواز بعدی به مقصد امریکا چه ساعتی است؟
    من جا موندم !!

چندرسانه‌ای