خبر فوری
شناسه خبر: 47388

نمایشگاه ایران پلاست افتتاح شد

شاه‌میرزایی تمامی کاتالیست‌های مورد نیاز کشور را داخلی‌سازی کردیم

هجدمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست صبح امروز در محل سالن همایش‌های ایران، مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

شاه‌میرزایی تمامی کاتالیست‌های مورد نیاز کشور را داخلی‌سازی کردیم

اخبار سبز کشاورزی؛ هجدمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست که بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی در حوزه پلاستیک، پتروشیمی و صنایع وابسته آن به شمار می‌آید، صبح امروز با حضور دکتر مرتضی شاه‌میرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران، دکتر محمدعلی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت و مدیران شرکت‌های پتروشیمی، فعالان و دست‌اندرکاران و سرمایه‌گذاران صنایع پتروشیمی و صنایع پایین‌دست و وابسته آن در محل سالن همایش‌های ایران، مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

تمامی کاتالیست‌های مورد نیاز کشور را داخلی‌سازی کردیم

ارزش افزوده قابل توجه صنعت پتروشیمی

در آیین افتتاح این نمایشگاه، ابتدا دکتر برادران طی سخنانی با اشاره به ارزش افزوده قابل توجه صنعت پتروشیمی، بر لزوم جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش تنوع محصولات پتروشیمی و پلاستیک برای پاسخگویی به نیاز بازارهای منطقه‌های و جهانی تاکید کرد.

مرتضی شاه‌میرزایی نیز در این مراسم به توسعه پتروشیمی در دولت سیزدهم اشاره کرد و در این باره گفت: در این دولت قرار گذاشتیم که در پایان عمر دولت سیزدهم تمامی کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع و بالاخص صنایع پتروشیمی را داخلی‌سازی نماییم که اکنون و پیش از پایان عمر طبیعی دولت سیزدهم، تمامی کاتالیست‌ها داخلی‌سازی و بومی‌سازی شده و حتی برخی از آنها به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران با بین اینکه برخی کاتالیست‌های مورد نیاز کشور در گذشته هم داخلی‌سازی شده بود، افزود: کاری که در شانزده سال پیش از دولت شانزدهم به پایان نرسیده بود، در عمر سه ساله دولت سهید رئیسی به پایان رسد و تمامی کشور در حوزه کاتالیست‌ها در داخل کشورمان و توسط دانشنمدان ایرانی ساخته شده.

شاه‌میرزایی به تربیت متخصصان و دانشمندان در پالایشگاه‌های مختلف کشور اشاره و تاکید کرد: هم‌اکنون دانشمندن تربیت شده توسط پالایشگاه‌های تهران، تبریز و... فعال هستند و ثمره فعالیت ایشان نصیب مردم و کشور می‌شود.

وی بر اولویت دادن به نیازهای صنعت پتروشیمی و تامین پایدار و مستمر مواد اولیه مورد نیاز این صنعت تاکید و تصریح کرد: در گذشته گاهی نفت به جای آنکه به صنعت پتروشیمی تحول داده و نیاز صنعتگران پتروشیمی تامین شود، به پالایشگاه‌های برای تولید بنزین اختصاص داده شده که این غلط و نادرست است.

سهم صنعت پتروشیمی از نفت تولید شده رعایت شود 

وی افزود: از مدیرعامل جدید شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی می‌خواهم تا سهم صنعت پتروشیمی از نفت تولید شده را رعایت و از دادن این سهم برای تولید بنزین پرهیز کند.

شاه‌میرزایی گفت: در حوزه گاز هم بنا آن است که به جز در زمستان که سوخت خانگی در اولویت قرار می‌گیرد، در سایر زمان‌ها تامین خوراک صنعت پتروشیمی و سهم آن از گاز طبیعی در اولویت قرار گیرد.

معاون وزیر نفت همچنین وعده داد که در آینده نزدیک جشن رسیدن به قله تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی برگزار شود.

او به همکاری صنایع پتروشیمی با وزارت نیرو هم اشاره و اعلام کرد: واحدهای پتروشیمی هم اکنون چند هزار مگاوات برق تولیدی خود را شبکه سراسری تزریق کرده‌اند.

این مراسم با حضور مهمانان داخلی و خارجی و بازدید ایشان از غرفه‌های نمایشگاه به پایان رسید.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای