خبر فوری
شناسه خبر: 47983

در مراسم گرامی‌داشت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن ایران مطرح شد

تلاش‌های موثری برای تجاری‌سازی علم در حال انجام است

آیین گرامی‌داشت 25 سال فعالیت انجمن تحقیق، توسعه و نوآوری صنایع و معادن ایران، صبح امروز پنج‌شنبه برگزار شد.

تلاش‌های موثری برای تجاری‌سازی علم در حال انجام است

اخبار سبز کشاورزی؛ آیین گرامی‌داشت 25 سال فعالیت انجمن تحقیق، توسعه و نوآوری صنایع و معادن ایران، صبح امروز پنج‌شنبه در محل سالن اجتماعات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا محمدعلی معصومی دبیر کل انجمن طی سخنانی به بیان مراحل تاسیس و راه‌اندازی این صندوق پرداخت و مراحل سیر تغییر و تحول نام انجمن را از ابتدا تاکنون تشریح کرد.

وی سپس به ماهیت حقوقی انجمن تحقیق، توسعه و نوآوری صنایع و معادن پرداخت و گفت: این انجمن مجموعه‌ای غیردولتی است و به‌همین شکل و در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد NGO به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

معصومی به تشریح ساختار انجمن پرداخت و گفت: به تازگی درصد ایجاد دفاتر استانی برآمدیم که برای اداره آنها دبیران استانی انتخاب خواهیم کرد.

وی از استان کرمان به‌عنوان اولین استانی نام برد که در آن به‌طور آزمایشی، دفتر استانی انجمن تشکیل و تاسیس شده است.

دبیرکل انجمن تحقیق، توسعه و نوآورزی صنایع و معادن ایران، سپس ویژگی‌های این انجمن را برشمرد و گفت: انجمن ما تنها انجمن تحقیقی و توسعه‌ای در حوزه صنایع و معادن کشور است.

وی سپس فعالیت‌های آموزشی و ترویجی این انجمن را بر شمرد و گفت: حدود 50 عنوان کتاب مرتبط با موضوع فعالیت‌مان از سوی انجمن منتشر شده است که به این عناوین گزارش‌های تخصصی که به‌طور نوبه‌ای بر روی پایگاه اطلاع رسانی انجمن منتشر می‌شود، اضافه می‌گردد.

تحقیق‌ها و ایده‌ها، تجاری‌سازی شود

دکتر معصومه خان احمدی، مدیر صندوق حمایت‌های آینده صندوق نوآور و شکوفایی دومین سخنران این مراسم بود که گزارش شاخص‌های نوآوری جهانی GII را تشریح کرد.

براساس هفدهمین گزارش شاخص‌های نوآوری جهانی درخصوص توسعه صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌طور عمومی وضعیت کشورمان نسبت به سال گذشته ارتقا جایگاه را تجربه کرده است. این درحالی است که به‌ویژه درخصوص کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته، شاخص‌های نوآوری تغییر چندانی پیدا نکرده یا کاهش داشته است.

خان‌احمدی سپس نحوه اعطای حمایت‌های دولتی به طرح‌های نوآوری و فناورانه را در مجموعه‌های صنعتی تشریح کرد و گفت: تا سقف 500 میلیون تومان، حمایت از طرح‌ها، تقاضاها و عرضه فناورانه صورت می‌گیرد .

خان‌احمدی همچنین اعلام کرد: هدف اصلی حمایت‌های صندوق آن است که تحقیق‌ها و ایده‌ها، تجاری‌سازی شود و دانش از درون کتابخانه به کارگاه‌ها و مراکز تولیدی راه یابد و مسیر تجاری‌سازی کوتاه شود و از تیم‌های تحقیقاتی حمایت‌های موثر اعمال گردد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای