خبر فوری
شناسه خبر: 48012

کشاورزان مراقب باشند/ دمای تهران کاهش می‌یابد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره کاهش محسوس دما و فعالیت سامانه بارشی هشدار داد و گفت: کشاورزان در چنین شرایطی مراقب محصولات خود باشند.

کشاورزان مراقب باشند/ دمای تهران کاهش می‌یابد

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از استانداری تهران، حامد یزدی‌مهر عصر شنبه از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر بروز ۲ سامانه گسترش توده هوای سرد و فعالیت متناوب سامانه بارشی خبر داد و اظهار کرد: براساس این پیش‌بینی، از فردا یکشنبه ۲۹ مهرماه تا روز پنجشنبه سوم آبان ماه شاهد فعالیت این سامانه‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در ایام یادشده در استان تهران به ویژه در روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه کاهش محسوس دما را در نواحی شمالی و دامنه‌ها و ارتفاعات به طور میانگین تا ۱۷ درجه سلسیوس و در نیمه جنوبی و نواحی، مرکزی به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس شاهد خواهیم بود، گفت: به همه کشاورزان و پرورش‌دهندگان دام و طیور توصیه می‌شود نسبت به بازبینی و مهیاسازی سامانه‌های گرمایشی، تنظیم دمای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ اقدامات لازم را انجام دهند.

یزدی‌مهر با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر مخاطره رخداد تنش دمایی، افزود: این رخداد در نیمه شمالی استان و در روزهای چهارشنبه تا پنجشنبه گاهی با بارش برف، در ارتفاعات همراه خواهد بود، همچنین در ارتفاعات بالادست به ویژه قله‌های البرز مرکزی وزش باد، یخبندان شبانه سطح زمین و ماندگاری توده هوای سرد به ویژه از چهارشنبه تا جمعه در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اضافه کرد: استفاده از ضد یخ در خودروها و تاسیسات حساس به دما به ویژه در نیمه شمالی استان، توصیه می‌شود همچنین باید مدیریت حامل‌های انرژی به ویژه گاز و برق در دستور کار شهروندان قرار داشته باشد.

وی در ادامه اظهارکرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی از روز دوشنبه ۳۰ مهرماه تا پایان روز پنجشنبه سوم آبان ماه در استان تهران، به ویژه نیمه شمالی شاهد فعالیت متناوب سامانه بارشی خواهیم بود که باید در این باره احتیاط لازم برای حضور و سفر به نواحی کوهستانی و گردنه‌های برفگیر صورت گیرد.

یزدی‌مهر به مردم توصیه کرد که از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به ارتفاعات بالادست در مدت اشاره شده خودداری شود و استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و نهرها و آماده‌سازی تجهیزات برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی در دستور کار باشد، همچنین بهره‌برداران و پیمانکاران عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری تمهیدات لازم را درباره هشدار صادر شده بیندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر لزوم عدم تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تاکید کرد و گفت: پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در دستور کار مسئولان مربوطه باشد و در این مدت دستگاه‌های اجرایی و امدادی در حالت آماده‌باش باشند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای