خبر فوری
شناسه خبر: 47956

به مناسبت ۱۶ اکتبر روز جهانی غذا

۷۸۳ میلیون نفر در سراسر جهان غذای کافی ندارند

روز جهانی غذا رویدادی است که همه ساله در تاریخ ۱۶ اکتبر سال میلادی جشن گرفته می‌شود

 ۷۸۳ میلیون نفر در سراسر جهان غذای کافی ندارند

اخبار سبز کشاورزی؛ روز جهانی غذا رویدادی است که همه ساله در تاریخ ۱۶ اکتبر سال میلادی جشن گرفته می‌شود، این اقدام با هدف افزایش آگاهی در سراسر دنیا برای کسانی که از گرسنگی رنج می‌برند و آسیب می‌بینند برگزار می‌شود و بر لزوم تامین امنیت غذایی و برخورداری از رژیم غذایی سالم برای همه تاکید می‌کند.

در این روز، بیش از 150کشور برای افزایش آگاهی درباره مسائل غذایی و مسائل مربوط به فقر و گرسنگی متحد می‌شوند. سازمان خواربار و کشاورزی ایالات متحده (فائو) در سال ۱۹۷۹، ۱۶ اکتبر را به‌عنوان روز جهانی غذا نام‌گذاری کرده است.

طبق آمار جهانی گرسنگی، حدود  ۷۸۳ میلیون نفر در سراسر جهان غذای کافی برای حفظ یک سبک زندگی سالم ندارند. این تعداد یعنی از هر نه نفر در جهان یک نفر گرسنه است، با کمال تعجب اکثریت گرسنگان در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند. محرومیت‌های غذایی آثار و نتایج جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

۱۶-اکتبر-روز-جهانی-غذا--

تغذیه نامناسب باعث 45 درصد مرگ و میر در کودکان زیر 5 سال می‌شود. این بدان معناست که سالانه فقط بیش از 3 میلیون کودک به علت عدم دسترسی به غذای کافی و تامین نیاز به مواد مغذی می‌میرند.

رویدادهای روز جهانی غذا در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین شامل نمایشگاه‌های کشاورزی، مناظره، رقص‌های محلی، فیلم، مراسم ویژه در مدارس و تحویل بسته‌های غذایی است.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای