آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44033

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی عنوان کرد

توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ضامن امنیت غذای کشور

دکتر کریم ذوالفقاری اعلام کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در مکانیزه کردن بخش کشاورزی حمایت و توجه خاص به شرکت‌های تولیدکننده ادوات و دنباله‌بندها و همچنین شرکت‌های تراکتورسازی و کمباین‌سازی است.

 توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ضامن امنیت غذای کشور

اخبار سبز کشاورزی؛ رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی افزود: تضعیف شرکت‌های تولیدکننده کشور با کوتاهی در رفع مشکلات موجود در مسیر تولید شرکت‌های داخلی خیانت به امنیت غدایی کشور است و مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با همکاری خوب دفتر توسعه ماشین‌های کشاورزی وزارت صمت، همواره با تکیه بر توان داخلی از تولید داخل حمایت نموده است.

دکتر ذوالفقاری ادامه داد: از شرکت‌های تولیدکننده داخل خصوصا شرکت تراکتورسازی ایران و کمباین‌سازی ایران انتطار داریم در شرایط تحریم و کمبود منابع ارزی کشور با توان مضاعف و افزایش تیراژ و کیفیت تولید مسیر تولید را برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی هموار نمایند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با اظهار خشنودی از اینکه این دو شرکت معظم که بیش از ۹۷ درصد تولیدات تراکتور و کمباین کشور را عهده‌دارند، گفت: این دو شرکت حاصل تلاش مضاعف همکارانمان در وزارت صمت و حمایت وزارت جهاد کشاورزی هستند و مسیر افزایش تولید و کیفیت را در پیش گرفته‌اند و ان‌شاءالله شاهد رضایت بیش از پیش کشاورزان در تأمین ماشین‌های کشاورزی خواهیم بود.

وی ادامه داد: انتظار ما از این دو شرکت تاثیرگذار در مکانیزاسیون کشاورزی در سال مزین به «رشد تولید و مهار تورم»، افزایش تیراژ تراکتور و کمباین و ارتقاء کیفیت است تا شاهد رضایت روزافزون کشاورزان و کاهش نارضایتی حاصل از صف انتظار زحمت‌کشان عرصه امنیت غذایی کشور باشیم.

رفع مشکلات شرکت‌های سازنده تراکتور و کمباین

وی تاکید کرد: ظرفیت شرکت‌های سازنده تراکتور و کمباین بخش خصوصی با تعداد تولید سالانه محدود استعداد بالقوه صنعت تولید و تامین ماشین‌های کشاورزی است که با تقویت توان و توجه ویژه به رفع مشکلات این شرکت‌ها می‌توان کسری عرضه این دو ماشین حیاتی در امنیت غذایی را کاهش داد.

این مقام مسؤل اظهار نمود: امروزه تنوع تولید در زیربخش‌های مختلف زراعی، باغی، گلخانه‌ای، دامپروری، مرغداری و جنگل و مرتع ضرورت تنوع بخشی به تأمین نیرو محرکه را افزون نموده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای