خبر فوری
شناسه خبر: 46679

فواید و نحوه پخت انواع گوشت

گوشت مهم ترین منبع دریافت پروتئین است اما کدام گوشت بهتر است؟ کدام گوشت خطرناک تر است؟ و بهترین روش پخت هر گوشت چیست؟

فواید و نحوه پخت انواع گوشت

اخبار سبز کشاورزی؛ در انگلیسی باستان، کلمه گوشت ("mete") یک اصطلاح عمومی برای غذا بود. این روزها، تعریف گوشت بیشتر به گوشت خوراکی یک حیوان اشاره دارد، اگرچه می‌توانید هنگام توصیف بخش خوراکی یک گیاه، مانند گوشت نارگیل یا گوشت آجیل، از آن استفاده کنید. صنعت گوشت یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌های جهان است و طبق آمار وزارت کشاورزی آمریکا، ایالات متحده بزرگترین تولیدکننده گوشت گاو است.

آیا گوشت خوردن برای بدن ضرر دارد؟

مانند بسیاری از چیزها، گوشت زمانی که بیش از حد از آن بخورید ناسالم می شود. نشان داده شده است که گوشت قرمز در مواردی مانند بیماری قلبی و سرطان بسیار خطرناک است، اما پروتئین حیوانی وقتی در مقادیر کم مصرف شود فواید زیادی دارد.

مزیت اصلی آن، البته پروتئین، همراه با ذخایر اسیدهای آمینه ضروری و کلاژن آن است. بیشتر گوشت ها حاوی سطوح بالایی از ویتامین B12، B6، K و همچنین روی و آهن هستند. بسته به حیوان و نحوه پرورش آن، محتوای چربی متفاوت است، اما نسبتاً کم است. حیوانات شاد و خوش اندام بافت ماهیچه ای لاغرتر و لطیف تری تولید می کنند.

انواع گوشت: فواید تغذیه ای، نگرانی ها، راه های خوردن هر کدام

- گوشت گاو: از یک استیک T-bone به ظاهر ماقبل تاریخ گرفته تا هات داگ معمولی، گوشت گاو یک غذای لذیذ است که بهتر است از خوردن آن کم لذت ببرید. یک اسید چرب در این گوشت با روغن زیتون، یعنی اسید اولئیک مشترک است. یکی از مزیت های گوشت گاو؛ کم بودن زمان پخت آن است.

یکی از رایج ترین دستور پخت گوشت گاو، ترکیب آن با تخم مرغ، پیاز، نمک و ادویه ها یا طعم دهنده های دلخواه شما است. دو طرف را برای چند دقیقه کباب کنید و در کنار سبزیجات و پوره سیب زمینی میل کنید.

- گوشت گوسفند: گوشت بره به عنوان گوشت گوسفند جوان زیر یک سال طبقه بندی می شود. در حالی که گوشت بره در میان گوشت‌های مختلف گران‌تر است، اما تصور می‌شود که یکی از سالم‌ترین گوشت‌ها با سطوح خوبی از مواد مغذی است.

راحت ترین دستور پخت این گوشت: یک قفسه گوشت گوسفند را در یک تابه چدنی به مدت 1 تا 2 ساعت بپزید، قبل از اینکه در کره سیر بپاشید و در فر 375 درجه فارنهایت به مدت 5 دقیقه بگذارید و در کنار سبزیجات از آن لذت ببرید.

- گوشت بز: یک ترکیب عضلانی کمی سفت، بز را به یک مکمل محبوب برای خورش ها و کبابی ها تبدیل می کند، جایی که یک روش پخت کم و آهسته می تواند به بهترین وجه چربی ها را تجزیه کند و گوشت را با طعم خوش کند.

- گوشت مرغ: گوشت مرغ پر پروتئین و کم چربی است که در گوشت سفید و تیره متفاوت است. گوشت سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست یکی از تنها انواع گوشتی است که حاوی چربی اشباع نشده است. مرغ سوخاری یکی از ساده ترین لذت های زندگی است.

مرغ را با برس کره صاف شده بمالید و همه طرف را با نمک مزه دار کنید، سپس در دمای 475 درجه فارنهایت به مدت 20 تا 25 دقیقه تفت دهید. حرارت را تا 400 درجه فارنهایت کاهش دهید و 30 تا 45 دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید، تا زمانی که ران ها و مرکز سینه مرغ به دمای 160 درجه فارنهایت برسد و آب آن شفاف شود. قبل از حکاکی حداقل 20 دقیقه استراحت دهید.

- گوشت بوقلمون: پادشاه سفره های تعطیلات و راهروی اغذیه فروشی های آمریکایی، بوقلمون است که یک گوشت سفید ملایم است که به سختی آماده کردن بدون خشک شدن شهرت دارد. این کاندیدای اصلی برای برشته کردن یک یا دو پانچ است.

- گوشت اردک: گوشت اردک به طور کلی به سینه و پاهای پرنده اطلاق می شود، اگرچه جگر به عنوان فوای گراس نیز استفاده می شود. اردک ها لایه ای از چربی بین پوست بیرونی و گوشت دارند (عمدتاً برای عایق کاری در محیط های آبی) که به آن قدرت رندر اضافی برای خیساندن گوشت با طعم و مزه هنگام پختن می دهد.

پاهای اردک پخته شده طعم بیشتری را به گوشت القا می کند و بافت استخوانی ضعیف تری دارد. آن را در یخچال می گذاریم تا خنک شود و بعد از اینکه پوست آن سفت شد، آن را در فر ترد می کنیم.

- غذاهای دریایی: غذاهای دریایی یک دسته وسیع و پرطرفدار هستند، از ماهی گرفته تا سخت پوستان و صدف ها. ارزش غذایی غذاهای دریایی فوق العاده زیاد است و به گونه آن بستگی دارد، اما به طور کلی تصور می شود که بهترین شکل پروتئین برای کسانی است که به دنبال داشتن یک رژیم غذایی سالم هستند، زیرا به دلیل سطوح بالای امگا 3 موجود در آن است. صدف ها را بخارپز کرده و به پاستا اضافه کنید، یا ماهی تمیز شده را به طور کامل روی گریل کباب کنید و با سالاد گیاهی و لیمو ترش سرو کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای