خبر فوری
شناسه خبر: 46619

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در کشاورزی

امروزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در کاربردهای مختلف کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در کشاورزی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ اما هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی چیست؟ و چگونه می‌توان از آنها برای کشاورزی استفاده کرد؟

هوش مصنوعی (AI) مفهومی است که از رایانه‌ها و ماشین‌ها برای تکرار توانایی‌های حل مسئله و تصمیم گیری ذهن انسان استفاده می‌کند.

از سوی دیگر، یادگیری ماشینی (ML)، زیرمجموعه‌ای از هوش مصنوعی است که بر استفاده از داده‌ها و الگوریتم‌ها برای تقلید از روشی که انسان‌ها یاد می‌گیرند و در عین حال به طور مداوم دقت را بهبود می‌بخشد، تمرکز دارد.

ML در کشاورزی برای افزایش تولید و کیفیت محصول استفاده می‌شود. خرده فروشان بذر داده‌ها را با فناوری کشاورزی ترکیب می‌کنند تا محصولات بهتری را توسعه دهند. شرکت‌های کنترل آفات از آن برای شناسایی باکتری‌ها، حشرات و حیوانات موذی مختلف استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی برای تعیین اینکه کدام شرایط بالاترین بازده را ارائه می‌دهد استفاده می‌شود.

علاوه بر این، بسیاری از مشاغل به طور فزاینده‌ای از الگوریتم‌ها و فناوری یادگیری عمیق استفاده می‌کنند. از هواپیماهای بدون سرنشین و نرم افزارهای دیگر برای جمع آوری داده‌ها در مورد محصولات و خاک استفاده می‌شود. آنها همچنین روی نرم افزار مدیریت حاصلخیزی خاک کار می‌کنند. کشاورزان می‌توانند با استفاده از فناوری‌های نوآورانه کشاورزی، راهبردهای موثری برای نجات محصول خود و محافظت از آن در برابر علف‌های هرز بیابند. برای صنعت فناوری غذایی، هوش مصنوعی و ML مفید هستند، زیرا محصولات توسط ربات‌ها مدیریت و نظارت می‌شوند. حسگرها به جمع آوری داده‌های مربوط به محصول کمک می‌کنند.

با این حال، همع چیز به این راحتی نیست…

به حداکثر رساندن کارایی، آینده کشاورزی در جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها نهفته است. برای توسعه راه‌حل‌های موثر هوش مصنوعی و درک اینکه چگونه کشاورزان خرده‌مالک می‌توانند از هوش مصنوعی و ML استفاده کنند، شرکت‌های فناوری کشاورزی به داده‌های با کیفیت بالا نیاز دارند.

 شکاف بزرگی در جمع‌آوری داده‌ها، آماده‌سازی و قابلیت‌های معیارسنجی هنوز وجود دارد. این امر مدل‌سازی را به یک چالش تبدیل می‌کند.

کشاورزان باید بر این چالش‌ها غلبه کنند و اتصال اینترنت Wi-Fi را به مزرعه، سنسورهای آب و هوا و ارزیابی داده‌های با کیفیت بالا بیاورند تا کشاورزی را برای کشاورزان خرده‌مالک کارآمدتر کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای