خبر فوری
شناسه خبر: 47631

آیفارم ویترین کشاورزی مدرن

هفتمین نمایشگاه باغبانی، گلخانه و صنایع وابسته معروف به آیفارم از سوم تا ششم مهر درحال برگزاری است.

آیفارم ویترین کشاورزی مدرن

اخبار سبز کشاورزی؛ جدا از مسائل مختلف همیشگی و کلیشه‌ای در نمایشگاه‌های مختلف، ویژگی این نمایشگاه در چند محور خلاصه می‌شود:

1-استفاده از تکنولوژی و سازوکار هوش مصنوعی و ابزارهای نوین در کشاورزی که خوشبختانه هر ساله تعدای از شرکت‌ها و تولیدکنندگان مبادرت به عرضه و نمایش این دستاوردها می‌کنند که البته نیاز و ضرورت امروز کشاورزی کشور در جهت بهینه‌سازی محصولات کشاورزی هم به لحاظ کیفیت محصولات برای تامین بازار داخلی است و هم در جهت صادرات این محصولات و ارزاوری برای کشور.

آیفارم-ویترین-کشاورزی-مدرن-3

2-افزایش شرکت‌های تولیدکننده گلخانه و تجهیزات گلخانه‌ای و لزوم استفاده از محصولاتی که باید سوق داده شوند به گلخانه، از قبیل سبزیجات و صیفی‌جات در جهت کاهش مصرف آب، زیرا همانطور که می‌دانیم در شرایط خشکسالی عدم بارش باران ضرورت استفاده از گلخانه با تکنیک‌های روز دنیا می‌تواند به بخش بزرگی از کشاورزی کشور کمک قابل توجهی کند.

3-مسئله روش‌های نوین آبیاری که آیفارم توجه به‌سزایی به آن دارد و اهمیت دادن به تکنیک‌های آبیاری مدرن در مزارع و باغات با توجه به بحران آب در کشور، از محورهای اساسی مطرح شده در این نمایشگاه است.

واضح است در کشورهایی که خشک و نیمه‌خشک است کاهش بارش باران به بحران تبدیل شده است، لذا لزوم استفاده از این روش‌ها بیش از پیش لمس می‌شود و سیاست‌های آتی وزارت جهاد کشاورزی باید بر این پایه استوار باشد.

آیفارم-ویترین-کشاورزی-مدرن-6

4-بحث هوشمندسازی (گلخانه‌های هوشمند، آبیاری هوشمند، استفاده از پهپاد) و به‌طور کلی تمام فعالیت‌های اجرایی کشاورزی، با هوشمند سازی می‌توان در جهت ارتقای کشاورزی و حل مشکلات عدیده کشاورزی، کشور را در جهان در مراتب بالاتری از جهت کیفیت و کمیت تولید محصولات قرار دهد.

5-در بحث صادرات محصولات کشاورزی با تجهیز مزارع، گلخانه‌ها و کشت و صنعت‌ها به تکنولوژی روز می‌توان راحت‌تر و با از بین بردن موانع صادرات با ارزآوری کشور کمک و همچنین مشارکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور به عرضه آخرین دستاوردهای کشاورزی کشور مبادرت کرد که این مورد از سیاست‌های مهم آیفارم تلقی می‌شود.

آیفارم-ویترین-کشاورزی-مدرن-4

خوشبختانه در سخنرانی نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی، مطرح شد که 150هزار هکتار از زمین‌های موجود کشاورزی در کشور به کشاورزی هوشمند باید تخصیص پیدا کند که امیدواریم اجرایی شود.

آیفارم-ویترین-کشاورزی-مدرن-5

در هر صورت نمایشگاه آیفارم به عنوان یک نمایشگاه تخصصی و مدرن که سعی دارد کشاورزی کشور را با سازوکارهای نوین آشنا کند و این نمایشگاه در آینده‌ایی نزدیک به یکی از چند نمایشگاه مهم دنیا تبدیل خواهد شد و در این میان مسئولان و معاونت‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی می‌توانند با حمایت و اهمیت دادن به آن و بسط و گسترش این نمایشگاه و مشارکت شرکت‌های مطرح دنیا، آیفارم را به برند نمایشگاهی کشور تبدیل کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای