آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30451

آغاز بهار در جنگل‌های هیرکانی النگدره گرگان

پارک جنگلی هیرکانی النگدره گرگان زیباترین پارک‌جنگلی و‌ انحصاری‌ترین جنگل درون‌شهری کشور است که بی‌شک یک آموزشگاه و تفرجگاه اکولوژیک محسوب می‌شود. اخبار سبز

آغاز بهار در جنگل‌های هیرکانی النگدره گرگان
پارک جنگلی هیرکانی النگدره گرگان زیباترین پارک‌جنگلی و‌ انحصاری‌ترین جنگل درون‌شهری کشور است که بی‌شک یک آموزشگاه و تفرجگاه اکولوژیک محسوب می‌شود.
اخبار سبز کشاورزی ؛ محمد اسماعیل اسدی، پژوهشگر آب و خاک و محیط زیست | این پارک جنگلی کلکسیونی از درختان پهن برگ کهن بلوط، ‌انجیلی، ‌ممرز، توسکا و… است که دارای مجموعه‌هایی از گل‌های زیبای زنگوله برفی، سیکلمن، پامچال و… و مجموعه متنوعی از پرندگان خوش‌الحان شامل انواع توکا، سینه سرخ، دم‌جنبانک، دارکوب، چرخ ریسک، بلبل و… مجموعه متنوعی از قارچ‌های رنگین‌کمان، میکوریزا و… و همچنین ده‌ها گونه درختچه و گیاه جنگلی است.

آغاز بهار در جنگل‌های هیرکانی النگدره گرگان آغاز بهار در جنگل‌های هیرکانی النگدره گرگان

رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال امتداد دارد و تقریباً از وسط آن می‌گذرد. در نزدیکی این رودخانه، ۳ چشمه آب وجود دارد.
این پارک دارای وسعتی به مساحت ۱۸۵ کیلومتر مربع و چشم‌اندازی منحصر به فرد است و به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگری کشور و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب و معرفی شده است.

آغاز بهار در جنگل‌های هیرکانی النگدره گرگان آغاز بهار در جنگل‌های هیرکانی النگدره گرگان

هوای جنگل حداقل ۱۰ درجه خنک‌تر از نقاط شهری است. در دامنه جنگل پوشش گیاهی ویژه و همچنین رودخانه و چشمه‌هایی وجود دارد. در حال حاضر امکان تردد ماشین به این پارک جنگلی وجود ندارد و مردم به راحتی می‌توانند از فضای این جنگل به راحتی استفاده کنند. باید توجه داشته باشیم که در محیط جنگلی آلودگی صوتی ایجاد نکنیم و از صدای پرندگان لذت ببریم.
قدر داشته‌هایمان را بدانیم و از آنها همچون چشمانمان مراقبت کنیم. در کف جنگل آتش روشن‌ نکنیم و از قطع شاخه‌های درختان و خرد کردن درختان افتاده خودداری کنیم.
بیشتر بخوانید: نقش پوشش گیاهی جنگلی در کنترل فرسایش خاک
دیدگاه تان را بنویسید

  • آرتمیس پاسخ به نظر

    آیا این ثروت بی‌مانند، به نسل آینده خواهد رسید؟

چندرسانه‌ای