خبر فوری
شناسه خبر: 43971

رنج بازدید کنندگان نمایشگاه نهاده‌های ایران مال

استقبال سرد از نمایشگاه نهاده‌های ایران مال 84 غرفه شرکت‌های واردکننده سم و کود چینی و هندی روزهای کم مشتری و بی‌رونقی را در ایران مال گذراندند. اخبار سبز

رنج بازدید کنندگان نمایشگاه نهاده‌های ایران مال

استقبال سرد از نمایشگاه نهاده‌های ایران مال

84 غرفه شرکت‌های واردکننده سم و کود چینی و هندی روزهای کم مشتری و بی‌رونقی را در ایران مال گذراندند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ بُعد مسافت (دوری یک و نیم ساعته نمایشگاه ایران مال از تهران، به‌ویژه در روزهای کوتاه زمستان که از ساعت سه عصر مسیر با ترافیک سنگین تهران به کرج مواجه است و حتی در زمان برگشت نیز این ترافیک وجود دارد)، همچنین ناآشنایی کشاورزان با این مرکز تقریبا فروشگاهی و رستورانی موجب شده تا حتی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه کمتر از 100 نفر (اعم از مدیران غرفه‌ها، مسئولان دولتی و بازدیدکنندگان) حضور داشته باشند.
به همین جهت پس از افتتاح نیز در بازدید از غرفه‌ها برخی مدیران از اینکه تعداد پرسنل غرفه‌ها از تعداد بازدیدکنندگان بیشتر است، گلایه داشتند، به ویژه اینکه همه شرکت‌ها در یک سالن حضور داشتند، چون سالن و طبقه‌بندی مشتری نداشت.
در مراسم افتتاحیه دکتر جلیلی مقدم، سرپرست سازمان حفظ نباتات و مهندس مهاجر، معاون وزیر در امور زراعت، هر دو در سخنرانی خود در دو نمایشگاه واردکنندگان و تولیدکنندگان نهاده‌ها از پراکندگی و فشار بار مالی و کاری که توسط این دو نمایشگاه به بازدیدکنندگان و همچنین شرکت‌ها در دو محل متفاوت و دور از هم وارد می‌شود گلایه‌مند بودند.
به نظر می‌رسید آنها معتقدند 80 غرفه در نمایشگاه ایران مال می‌توانست در 380 غرفه نمایشگاه جامع ادغام شود و بازدیدکننده و دستاوردهای بیشتری داشته باشد.
یکی از معاونین قبلی زراعت با نگاه کارشناسی، به خبرنگار مزرعه سبز گفت: شایسته است فعالان نهاده‌های کشاورزی به سمت زنجیره ارزش بروند در این صورت یک شرکت، هم کارخانه تولید سم و دفع آفات یا تولید کود شیمیایی یا هر دو را دارد و همزمان با واردات مواد تکنیکال، سموم و کودهای آماده مصرف غیرقابل تولید در داخل را وارد می‌کند و البته سیستم توزیع در کنار زنجیره‌های ارزش فعالیت می‌نماید.
از نگاه کارشناسان بازرگانی راه نجات کشاورزی از رانت و تخلف‌های ارزی، یکسان‌سازی یا آزادسازی نرخ ارز است و در غیر این صورت حتما باید تعرفه واردات کالای آماده مصرف (نهاده‌های کشاورزی) چند برابر تعرفه مواد تکنیکال باشد تا تولید به صرفه شود.
ضمن اینکه رعایت کیفیت تولید داخلی و هچنین کیفیت نهاده سم آماده مصرف وارداتی ضرورت دارد و باید همواره مورد پایش قرار گیرد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای