آخرین خبرها:
شناسه خبر: 32274

از خاندوزی بعید نیست

خاندوزی محصول جامعه الصادق اخیرا اعلام کرده است که افزایش قیمت‌ها و پیام نارضایتی مردمی باعث تغییرات در دولت (وزارت جهاد کشاورزی) شد. اخبار سبز کشاورزی؛

از خاندوزی بعید نیست
خاندوزی محصول جامعه الصادق اخیرا اعلام کرده است که افزایش قیمت‌ها و پیام نارضایتی مردمی باعث تغییرات در دولت (وزارت جهاد کشاورزی) شد.
اخبار سبز کشاورزی ؛ ابولقاسم گل‌باف | اظهارنظر خاندوزی در حالی است که دست ساداتی‌نژاد از کابینه و قدرت پاسخگویی همسطح خالی است و شاید منصفانه نباشد، زیرا ساداتی‌نژاد و وزارت جهاد کشاورزی تولیدکننده نیستند که بتوانند روی کالای خود قیمت قطعی گذاشته و مانع افزایش قیمت شوند.
همانگونه که زمانی هر کیلو گوشت مرغ 63 هزار تومان اعلام و اگرچه عرضه آن برای تولیدکننده با ضرر همراه بود، اما خریدار کم شد و ساداتی‌نژاد نتوانست آن را افزایش دهد.
بیشتر بخوانید: از خاندوزی انتظار داشتیم، البته
بد نبود خاندوزی زمان درباره عملکرد وزیر هم تراز خود صحبت می‌کرد که هر دو در یک جایگاه بودند؛ وزیر کشاورزی از زمان ارز ترجیحی (4 هزار و 200 تومانی) تا دلار 62 هزار تومانی قیمت نان را ثابت نگهداشت؛ اما شاهکار خاندوزی این است که ما می‌توانیم امروز بگوییم چه فردی با کارت ملی از کدام نانوایی نان خریده و هوشمندسازی یارانه نان قانونی که از سوی وی اعلام شده موجبات اعتراضات گسترده مردم و کارشناسان به عملکرد دولت شد هرگز مورد قضاوت ساداتی‌نژاد قرار نگرفت.
گرانی ارز و تضعیف پول ملی که به نظر می‌رسد بخشی از آن حاصل تدابیر مدیریتی و عزل و نصب‌های بانک‌ها و بانک مرکزی است، جای بررسی و بحث دارد و پیشنهاد می‌شود تریبونی برای طرح آن در اختیار وزیر قبلی کشاورزی قرار گیرد.
این نکته نیز جالب توجه است که در ماه‌های گذشته ابتدا آقای وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی ادعای ساماندهی بازار ارز را کردند و گفتند که به حیات بازار غیررسمی پایان خواهند داد، ولی بعد که از اداره این بازار ناتوان ماندند اعلام کردند بازار غیررسمی ارز را به رسمیت نمی‌شناسند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای