آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17957

اقتصاد کشور را دقیقاً به کجا گره زدید؟

«روحانی کشور را هشت سال معطل مذاکرات کرد، اما دیگر این کار را نمی‌کنیم و اقتصاد کشور را به مذاکرات گره نمی‌زنیم»

اقتصاد کشور را دقیقاً به کجا گره زدید؟
اخبار سبز کشاورزی : «روحانی کشور را هشت سال معطل مذاکرات کرد، اما دیگر این کار را نمی‌کنیم و اقتصاد کشور را به مذاکرات گره نمی‌زنیم»؛ این کلیدواژه سخنان دولتمردان کابینه ابراهیم رئیسی و شخص اوست که از بدو شروع به کار تکرار کرده‌اند و حالا برای مردم سوال است که اگر اقتصاد کشور را به مذاکرات گره نزدید، دقیقاً به کجا گره زدید که دلار تحویلی 25هزار و 700تومانی اکنون در کانال 33هزار تومان و سکه 11میلیون و 300هزار تومانی اکنون در کانال 16میلیون تومانی است و اگر وضع به همین منوال پیش برود، فروپاشی اقتصادی و تورم سه رقمی دور از ذهن نخواهد بود.
واقعیت بازار، تورم و گرانی‌های افسارگسیخته یک چیز است و شعار دادن و کتمان حقایق بازار چیز دیگر. حالا که اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری بر کرسی‌های مختلف در بخش‌های گوناگون دولت نشسته‌اند، دیگر از آن ادعاهای واهی و وعده‌های پوشالی خبری نیست و مردم نیز در اوضاع کنونی سردرگم شده‌اند و منتظر پاسخگویی مسئولان هستند.
حالا مردم شاهد مسئولانی هستند که در دوران انتخابات تحریم را کاغذپاره می‌دانستند و 80درصد مشکلات کشور را ناشی از بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی مسئولان و هر کدام مدعی حل معضلات اقتصاد کشور بودند، اما حالا نه تنها حرفی نمی‌زنند و از پاسخگویی فرار می‌کنند، بلکه مشکلات کنونی را ناشی از دولت قبل می‌دانند، در حالی که بیش از 10ماه از شروع به کار دولت جدید می‌گذرد. حالا دیگر خبری از ادعای کنترل بازار ارز با تزریق 300میلیون دلار نیست.
حالا دیگر کسی ادعا نمی‌کند که نفری 300هزار تومان یارانه می‌دهم و تورم هم بالاتر نمی‌رود و بازار کنترل می‌شود. البته نگارنده پیش از این و در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که کاندیداها ایده‌آل‌ها، آرزوها و آرمان‌های خود را به‌عنوان شعارهای انتخاباتی فریاد نزنند، چراکه هر عقل سلیمی می‌توانست دریابد که این شعارها جنبه عملیاتی ندارد و بیش‌تر آرزوست تا برنامه.
آقای رئیسی با شعار داشتن برنامه هفت‌هزار صفحه‌ای برای اقتصاد کشور بر سر کار آمد، ولی چیزی که اکنون مردم می‌بینند این است که اگر آن برنامه اقتصادی در حد چند سطر هم که می‌بود، اکنون وضعیت به گونه‌ای دیگر بود.
در پایان باید گفت انتظار همه مردم از دولت سیزدهم این است اوضاع اقتصادی کشور را با همان هفت هزار صفحه یا حتی با چند سطر جدید به‌سامان کند، چراکه کمر مردم زیر بار گرانی و تورم خم شده، سرپرست خانواده با سفره خالی شرمنده همسر و فرزند خود شده و عرق شرم از نداری بر پیشانی بازنشستگان و پدران خانواده نشسته است. آقای رئیسی، لطفاً کاری کنید.

مهدی احمدی - خبرنگار

دیدگاه تان را بنویسید

  • شیما پاسخ به نظر

    تاریخ خواهد نوشت: دوران سیاه این سرزمین چه شرایطی داشت و چگونه ادامه یافت و ادامه … و …

چندرسانه‌ای