آخرین خبرها:
شناسه خبر: 39295

برای سگم چه لوازمی بخرم؟ قسمت دوم

گفتیم که سگ‌ها در هر سنی به لوازم خاص خود نیازمند هستند. سگ در تولگی نیاز به فضایی دارد تا بتواند در آن بازی کند. این فضا باید دارای لوازم کمک آموزشی

برای سگم چه لوازمی بخرم؟ قسمت دوم
گفتیم که سگ‌ها در هر سنی به لوازم خاص خود نیازمند هستند. سگ در تولگی نیاز به فضایی دارد تا بتواند در آن بازی کند. این فضا باید دارای لوازم کمک آموزشی برای سگ باشد، لوازم ساده‌ای همچون یک جایگاه گرد، جایگاه مستطیل و کمی پستی و بلندی و همچنین لوازمی برای بی‌تاثیر کردن سر و صدا و شبیه‌سازی فضا با محیط‌های زندگی انسانی.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | شخصیت سگ در همین محیط شکل می‌گیرد و ابزارهای مورد استفاده سگ نیز باید به میزان مناسب در اختیارش قرار بگیرد.
بیشتر بخوانید: برای سگم چه لوازمی بخرم؟ قسمت اول

محیط زندگی عامل تغییر در رفتار سگ‌ها محیط زندگی عامل تغییر در رفتار سگ‌ها اهمیت بازی برای سگ‌ها

برای سگ‌ها بازی امری جدی است و این غریزه در طبیعت به‌صورت انگیزه برای شکار کردن بروز پیدا می‌کند. سگ‌ها به اجسام در حال حرکت واکنش نشان می‌دهند و این واکنش در راستای مختصات ژنتیکی آنهاست.
لوازم کمک آموزشی سگ‌ها را می‌توان به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم‌بندی کرد:

لوازم کمک آموزشی ثابت

این لوازم همانند موانع، نقاط شروع گرد و مکعب مستطیل، صرفاً برای فهم بیشتر سگ‌ها از زوایا و موقعیت‌های دقیق قرارگیری استفاده می‌شود.
بیشتر بخوانید: کدام سگ پشم‌ ریز کمتری دارد؟

طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها

لوازم آموزشی متحرک

این لوازم مانند توپ تگ و فریزبی و لوازم شبیه به این همچون لیزر و موارد این‌چنینی جهت به حرکت درآوردن سگ و ایجاد بازی، کشمکش، تعقیب و گریز استفاده می‌شود.
هر اسباب‌بازی بسته به سن و میزان مهارت سگ برای گرفتن اسباب بازی و مدت زمان کار کردن با اسباب‌بازی مورد نظر متفاوت است. هرچه سگ مهارت بالاتری در استفاده از اسباب‌بازی‌های خود داشته باشد، روانی بالاتر، طبیعی‌تر و منظم‌تری دارد.
سگ‌ها همه روزه به شکار می‌روند پس لازم است محیط زندگی سگ را طوری طراحی کنیم که بتوانیم به سادگی و بدون تحمل هیچ فشاری در طول روز با سگ خودمان بازی‌های مشخصی را انجام دهیم.
این بازی‌ها در راستای بالابردن انگیزه شکار در سگ و رسیدن به غذا خواهد بود.
بیشتر بخوانید: سگ به چه میزان غذا در روز نیاز دارد؟

از کدام اسباب‌بازی به چه شکلی استفاده کنیم؟

اینکه از کدام اسباب‌بازی به چه شکلی استفاده کنیم، بسیار تخصصی است و لازم است دوره‌های آموزشی را فرد مورد نظر دیده باشد.
اینکه در چه زمانی و با چه تفکری اسباب‌بازی را با چه سرعتی و به چه مدتی در اختیار سگ قرار دهیم به سیستمی برمی‌گردد که برای سگ در نظر گرفته‌ایم و همچنین جهتی که باید به تربیت سگ داده شود.
دوستان و مخاطبان عزیز می‌توانند برای داشتن این اطلاعات با شماره 09362615171 باشگاه تربیت سگ بیبرو تماس بگیرند و اطلاعات فوق را دریافت کنند.

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو

به‌عنوان مثال زمانی که یک توله برای اولین‌بار در محیط بازی قرار می‌گیرد، اجسام عمدتاً برای او حس کنجکاوی را ایجاد می‌کنند و سگ به این حس پاسخ خواهد داد و تمامی آنها را لمس می‌کند و هر کدام که بتواند انگیزه سگ را ارضاء کند از طرف سگ بیشتر مورد قبول واقع می‌شود.
این زمینه‌ای است تا جسم مورد نظر به‌عنوان اسباب بازی اصلی سگ شناخته شود و عمدتاً این اسباب‌بازی‌ها چیزی نیستند جز اجسام پلاستیکی و پارچه‌ای که راحت گاز گرفته می‌شوند یا راحت دندان درون آنها فرومی‌رود و به سادگی پاره می‌شوند.
قطعاً این نوع اسباب‌بازی‌ها به مانند یک پارچه دنباله‌دار هستند یا اگر توپ هستند بندی به آنها آویزان است.
بیشتر بخوانید: مشکلات کدام نژاد سگ کمتر است؟
این ابتدایی‌ترین نوع بازی برای سگ‌هاست، البته یک اسباب‌بازی به تنهایی نمی‌تواند انگیزه شکار کردن را برای سگ زنده نگهدارد؛ چراکه سگ‌ها حیواناتی همواره پویا و در حال حرکت هستند.
پس اگر اسباب‌بازی سگ‌ها ثابت و بی‌حرکت باشد به سرعت تکراری شده و حکم شکار را برای آنها نخواهد داشت و سگ‌ها سعی می‌کنند حس کنجکاوی خود را با اجسام مختلفی که متحرک هستند، ارضاء کنند
هر سگ می‌تواند طیف وسیعی اسباب‌بازی داشته باشد، ولی آن اسباب‌بازی هیجان‌انگیزتر است که در حال حرکت باشد. پس این نکته را مدنظر قرار دهیم که اگر اسباب‌بازی را همیشه در اختیار سگ قرار دهیم، آن اسباب‌بازی خواهد مرد و در آینده نه چندان دور، دیگر ارزشی برای سگ نخواهد داشت.

طراحی محیط یکی از اصول تربیتی سگ‌ها طراحی محیط یکی از اصول تربیتی سگ‌ها

اسباب‌بازی زمان کوتاهی در اختیار سگ قرار بگیرد

پس اسباب‌بازی باید در بازه زمانی کوتاهی در اختیار سگ قرار بگیرد و در پرهیجان‌ترین حالت زمانی که سگ به‌شدت جویای اسباب‌بازی است و در اوج هیجان اسباب بازی حذف شود و کار ناتمام در ذهن سگ باقی بماند و سگ به این نقطه برسد که کاری را داشته است که باید به اتمام برساند.
برای درک بهترین پدیده می‌توانید به شکار حیوانات دیگر نگاه بکنید، مثلاً پلنگی یک خرگوش را شکار می‌کند و خرگوش نیمه جان را در اختیار توله‌های خود می‌گذارد، خرگوش نیمه جان توسط توله‌ها گاز گرفته می‌شود و به مجرد بی‌تحرک بودن کاربرد خود را از دست می‌دهد. این رفتار معمولا توسط تمام گونه‌های شکارچی انجام می‌شود.
زیرساخت تفکری سگ‌ها و گربه‌سنان را به خود اختصاص می‌دهد و عمده توله‌های تربیتی همانند رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و تداعی‌گرایی گشتالت دارند و موارد دیگر نیز از همین مکان مکانیسم تبعیت می‌کنند، به عبارتی، سگ در جاهای مختلف و با تاخیر و سرعت‌های مختلف نشان می‌دهد که چه نوع رفتاری را قرار است از خود بروز دهد.
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای