آخرین خبرها:
شناسه خبر: 35726

به زودی پخت نان با آرد رایگان هم صرفه نخواهد داشت

رییس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: قیمت‌ نان در حال حاضر مانند بنزین واقعی نیست و 20 درصد قیمت نان را نرخ آرد تعیین می‌کند و به نظر می‌رسد اگر در دو سال آینده

به زودی پخت نان با آرد رایگان هم صرفه نخواهد داشت
رییس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: قیمت‌ نان در حال حاضر مانند بنزین واقعی نیست و 20 درصد قیمت نان را نرخ آرد تعیین می‌کند و به نظر می‌رسد اگر در دو سال آینده آرد رایگان به نانوا بدهند باز هم پخت نان توجیه اقتصادی نداشته باشد چراکه هزینه‌های سربار نانوایان بالا رفته است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایلنا، علی توسطی رئیس اتاق اصناف تهران نارضایتی مردم از اصناف را کمتر از یک درصد دانست و افزود: اصناف ۱۰۰ درصد مسئولیت اجتماعی را پذیرفتند در حالی که امروز برای تحقیر افراد از لفظ کاسب استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه مالیات حقوق حاکمیتی است، گفت: در صد سال تاریخ مالیات ستانی، امروزه در ایران با پدیده سامانه‌های مالیات ستانی مواجه شدیم که بر اساس یک الگوریتم‌ پایه‌های مالیاتی را بدون هماهنگی با اصناف تغییر می‌دهند. امروز آخرین روز اظهارنامه مالیاتی است و در جلسه‌ای که وزیر اقتصاد و رییس سازمان امور مالیاتی داشتیم ۱۰ روز برای تسلیم اظهارنامه مهلت گرفتیم اما هنوز این مهلت به ما ابلاغ نشده و امروز نیز آخرین روز ثبت اظهارنامه مالیاتی است.

دولت میل به افزایش مالیات دارد

وی با تاکید بر اینکه دولت میل به افزایش مالیات دارد، تصریح کرد: مبهم بودن ضرایب مالیاتی مشکلاتی برای ما ایجاد کرده است و نمی‌دانیم بنا به شاخص‌های مالیات لوازم خانگی، لوازم یدکی، رستوران داران و تعمیرکاران این چنین در نظر گرفته است.
رییس اتاق اصناف تهران ضریب سودی اتحادیه ناشران را ۷ درصد اعلام کرد و افزود: ضریب مالیاتی این صنف ۱۲ درصد مالیات در نظر گرفته و ضرایب سود کمتر از ضرایب مالیاتی است و در تعیین ضرایب مالیاتی از مشاوره کارشناسان صنفی استفاده نمی‌شود.
توسطی با طرح پرسش از وزیر اقتصاد، گفت: ما با بخش تعطیل وزارت اقتصاد مواجه هستیم و از سوی دیگر با فعالیت بیش از اندازه دارایی. چه اثری موثری در شاخص‌های کلان اقتصادی بهبود فضای کسب و کار ایجاد شده است که برای مالیات واحد صنفی محدودیت قائل شدند که بیش از ۵ برابر ممنوع باشد؟ و لطف کردند که بیش از ۵ برابر برای ما مالیات تعیین نکردند.
این مقام صنفی با بیان اینکه ریزش در برخی اتحادیه‌ها ملموس است، خاطر نشان کرد: اتحادیه مشاوران املاک ۱۱ هزار عضو داشت و در سال گدشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ عضو پروانه کسب خود را باطل کردند.
توسطی ادامه داد: در گذشته مفهوم تعمیرکاران را حس می‌کردیم اما با بیش از ۳۳ میلیون وسایل نقلیه افرادی محیطی را راه می‌اندازند که استاندارد نیست کف متراژ برای تعمیرکاران ۱۸ متر است اما برخی ۶ متر فضا اجاره و ظاهر شهر را برهم می‌ریزند و ما پلمپ کنیم. یا از کالای تقلبی استفاده می‌کنند و اتحادیه مربوط حضور فعال دارند و اصحاب رسانه خدمات و کالا از واحدهای‌ غیر پروانه دار حمایت نکنند.
این مقام ‌صنفی ادامه داد: با مسئولان درباره موضوع حجاب صحبت کردیم و بیش از ۴۲ نهاد مسئول فرهنگ سازی هستند. طبق قانون نظام صنفی در ارتباط با حجاب مسئولیتی برای ما تعریف نشده اما بنا به باورهای دینی تلاش داریم که این فرهنگ را نهادینه کنیم.
رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به این پرسش که سهمیه آرد نانوایان کاهش پیدا کرده است آیا تلاشی برای برگرداندن سهیمه آرد نانوایان انجام دادید؟ و اینکه چرا نرخ‌نامه جدید به آنها نمی‌دهند؟ گفت: جشن خودکفایی تولید گندم را در سالن اجلاس سال‌ها پیش گرفتیم اما سال بعد به دلیل در پیش نگرفتن سیاست‌های درست نتوانستیم خودکفایی را ادامه بدهیم. یکسری محدویت‌ها برای افزایش قیمت نان وجود دارد به بهای احساسی بر تولید ۸ میلیون گندم متمرکز شدیم و با این اقدام منابع آبی را از بین بردیم.
توسطی با انتقاد از سیاست‌های اشتباه وزارت کشاورزی در تولید گندم، افزود: قیمت‌ نان در حال حاضر مانند بنزین واقعی نیست و 20 درصد قیمت نان را نرخ آرد تعیین می‌کند و به نظر می‌رسد اگر در دو سال آینده آرد رایگان به نانوا بدهند باز هم پخت نان توجیه اقتصادی نداشته باشد چراکه هزینه‌های سربار نانوایان بالا رفته است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای